AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #1 Skrevet 7. desember 2013 Jeg har lenge hatt lyst til å starte oppdrett og har ei veldig flott rasekatt som jeg ønsker å få kull på, tenker på å få en hannkatt men stemmer det at alle ukastrerte hannkatter markerer og tisser ned hele huset? Er det noe man kan gjøre for å unngå dette? Hva gjør i tilfelle alle andre oppdrettere som har en eller flere avlshanner? Er langt ifra alle som har hus med egne katterom eller luftegårer? Kan det hjelpe med sånn adapter i veggen som skal roe ned dyr?Anonymous poster hash: 3151d...dc0
Minya Skrevet 7. desember 2013 #2 Skrevet 7. desember 2013 Jeg ville heller tatt kontakt med et oppdrettsforum for gode svar. Rasekatter.no feks.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #3 Skrevet 7. desember 2013 Ikke alle gjør det, men det er veldig vanlig, og man kan ikke bruke det som kriterie for å velge avlshann heller. De oppdretterne jeg har vært borti har et eget rom til hannkattene, som er innredet slik at de også har tilgang til luftegård. Det som er med ukastrerte hanner er at selv om de ikke direkte markerer vil det stinke av dem og rommet de er i uansett, pga kjønnslukten er så kraftig. Anonymous poster hash: a871a...e80
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #4 Skrevet 7. desember 2013 Nei, men du skal ha flask for å få en. Anonymous poster hash: d4141...8b9
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #5 Skrevet 8. desember 2013 Er dette noe de starter med som voksne da, eller? Jeg har hatt tre hannkatter og de har da aldri markert inne før de har blitt kastrert i 8-10 måneders alder. Men at det stinket død og fordervelse i hele huset på grunn av kattekassen etter at de ble kjønnsmodne er en annen sak. Anonymous poster hash: 1687e...a5e
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #6 Skrevet 8. desember 2013 Er dette noe de starter med som voksne da, eller? Jeg har hatt tre hannkatter og de har da aldri markert inne før de har blitt kastrert i 8-10 måneders alder. Men at det stinket død og fordervelse i hele huset på grunn av kattekassen etter at de ble kjønnsmodne er en annen sak. Anonymous poster hash: 1687e...a5e Jeg vet ikke, jeg har bare hatt en ukastrert voksen hann, og han markerte aldri, men dette er vel noe som kommer med/etter at de blir kjønnsmodne. Men den hannkattlukta som kommer bare av å ha dem i huset blir bare verre jo eldre de blir. Merket tydelig forskjell på min da han var 2 år og da han var 4 år og ble kastrert. Anonymous poster hash: a871a...e80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå