pipi Skrevet 7. desember 2013 #1 Skrevet 7. desember 2013 Jeg er så deprimert nå, at det eneste jeg som regel orker (eller vil ) er å sove. Da slipper jeg å tenke. Vet ikke om det rett og slett har toppet seg for meg nå. Har hatt tendeenser til angst og depresjon lenge...kanskje hele livet, men aldri har det vært så svart som nå. Mistet min elskede Mamma etter et år med Kreft. Et helvetes år å se hva hun måtte gå igjennom avlidelse. Disse bildene i hodet prøver jeg å fortrenge. Samtidig har jeg i 5 år vært i et slag forhold. Har hele tiden hatt følelsen av å bli brukt i dette forholdet, til trøst, økonomisk(ja dumsnill som fyy har jeg vært), men forelsket! Ante tidlig at han ikke hadde tenkt å tilbringe livet med meg, men håpet gavjeg ikke opp nei. Skuffelser på skuffelser, men han har jo trengt meg, for hver gang jeg har fått nok, så har han kommet krypende....med sine dådyrøyne! Nåsom jeg har fått samlet meg litt etter Mammas død, så ser jegtilbake på året som gikk og hvor lite støttehan gav meg. Ingenting! Og natten min mor døde, kom jeg hjem tidlig på morgenkvisten(satt hos henne hver natt og dag de siste ukene). Jegvar så utslitt at jeg la meg ned på sengen for så etter et par timerbli vekket av at han stod påkledd, strøk meg over hodet og spurte"går det bra"...jeg drar ut på fisketur...Han dukket ikke opp hjemme førsent på kveld. Dette er jo ikke noe man gjør mo tnoen man bryr seg om..? Så rett etter dødsfallet kom setningene snikende inn..."vi er nok bare venner" "Beklager jeg har nok med meg selv" og det er nok best du finner deg et annet sted å bo. Denne tonen hans og ombestemmelser på ombestemmelser har gjort meg veldig usikker på meg selv, og gitt meg følelsen avå ikke være verdt noe....Vet så altfor godt jeg har vært blåøyd og dumsnill, men nåer jeg paralysert...kommer ingen vei...
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #2 Skrevet 7. desember 2013 Jeg tror kanskje jeg ville dratt for å få litt hjelp - jeg er i tilsvarende situasjon der jeg også snart ikke makter mer. Har bestemt meg nå for å få hjelp utenifra.. det er for tungt å dra lasset alene Anonymous poster hash: e9918...275 1
roberta Skrevet 7. desember 2013 #3 Skrevet 7. desember 2013 Du har det nok beintøft akkurat nå Jeg synes du skal gi deg selv lov til å være trist og lei ei stund. Ikke press deg til å gjøre annet enn det som er strengt nødvendig. Etter hvert (bestem deg gjerne for et tidspunkt) må du begynne å legge en plan for hvordan du skal komme deg på bena igjen. Hvordan du skal få orden på livet ditt. Hva du sal gjøre og hvor du vil bo. Ofte kommer disse tankene av seg selv etter en tid og da må du begynne å handle. For det er jo til syvende og sist bare du selv som kan ordne opp for deg. Det kan også være lurt å ta seg en tur til legen, om ikke annet for å prate om hvordan du har det, men kanskje kan det hende du trenger medisiner. Jeg ønsker deg alt godt og all lykke framover.
pipi Skrevet 7. desember 2013 Forfatter #4 Skrevet 7. desember 2013 Akuratt begynt hos Psykolog, men jeg har litt problemer med å være helt ærlig-altså å innrømme mine svakheter...og hvor ufattelig dum jeg har vært.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #6 Skrevet 7. desember 2013 Ring legen mandag og få en hastetime. Frem til da husk å spise sunt og regelmessig og pass på å ikke sove noe særlig lenger enn 8 timer. Hver gang du begynner å kverne på tanker prøv å distrahere deg selv med noe du pleide å like. En tur ut i skogen er sunt for kropp og sjel og kan bidra til at du kobler ut hodet. Da jeg var deprimert føltes det som jeg hadde hakk i plata hele tiden. Jeg gikk og kvernet meg lengre og lengre ned i de destruktive tankene uten at det på noen måte hjalp. Å meditere hjelper ofte meg å sortere tankene. Sett deg et stille og behagelig sted, men ikke så behagelig at du kan sovne, og ta av brillene og bh. Lukk øynene. Begynn å puste dypt og rolig gjennom nesa og fokuser på hvordan det føles når lufta går inn og ut. Fortsett å puste rolig og dypt ned i magen. Sitt sånn så lenge du klarer. Gjenta hver dag. Hvis du synes det er vanskelig finnes det instruksjoner på YouTube, som denne: Meditasjon er mye brukt i kognitiv terapi for behandle depresjon.Anonymous poster hash: 7eaf5...7bc
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #7 Skrevet 7. desember 2013 Ring legen mandag og få en hastetime. Frem til da husk å spise sunt og regelmessig og pass på å ikke sove noe særlig lenger enn 8 timer. Hver gang du begynner å kverne på tanker prøv å distrahere deg selv med noe du pleide å like. En tur ut i skogen er sunt for kropp og sjel og kan bidra til at du kobler ut hodet. Da jeg var deprimert føltes det som jeg hadde hakk i plata hele tiden. Jeg gikk og kvernet meg lengre og lengre ned i de destruktive tankene uten at det på noen måte hjalp. Å meditere hjelper ofte meg å sortere tankene. Sett deg et stille og behagelig sted, men ikke så behagelig at du kan sovne, og ta av brillene og bh. Lukk øynene. Begynn å puste dypt og rolig gjennom nesa og fokuser på hvordan det føles når lufta går inn og ut. Fortsett å puste rolig og dypt ned i magen. Sitt sånn så lenge du klarer. Gjenta hver dag. Hvis du synes det er vanskelig finnes det instruksjoner på YouTube, som denne: Meditasjon er mye brukt i kognitiv terapi for behandle depresjon.Anonymous poster hash: 7eaf5...7bc Lenke: Anonymous poster hash: 7eaf5...7bc
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #8 Skrevet 7. desember 2013 Lenke: Anonymous poster hash: 7eaf5...7bc Vanskelig å lenke, men søk på mindfulness meditation beginnerAnonymous poster hash: 7eaf5...7bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå