Gå til innhold

Useriøs kjøper og politianmeldelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg la ut en mobil for en god stund siden på Facebook. Jeg forklarte at den fungerte helt fint, men at den hadde en liten ripe.

Det var ei jente som ville kjøpe den for 250, siden jeg aldri brukte mobilen så tenkte jeg at det ikke gjore noe.

Etter noen uker så fikk jeg en melding på Facebook fra henne hvor hun forklarte at hun ikke fikk lastet ned Apper på mobilen.

Jeg forklarte henne at hun måtte laste ned og opprette en konto på den mobilen for å kunne laste ned Apper.

Jeg hørte ikke noe fra henne på mange uker, så da tenkte jeg at alt var greit.

Plutselig får jeg en lang melding på Facebook om at hun hadde dratt til Politiet for å anmelde meg, så hvis jeg ikke ga henne pengene tilbake så måtte jeg ned på politistasjon for p ordne opp. ?!?

Jeg ble så paff av den meldingen, jeg må innrømme at jeg ble veldig irritert av å få den meldingen.

Av irritasjon så forklarte jeg at det var en veldig barnslig melding og sende. " Hadde du bare sagt ifra at du ikke fikk det til så kunne jeg ha kommet for å hjelpe deg eller så kunne vi ha avtalt en tid så du kunne få dine penger tilbake hvis du plutselig fant ut at mobilen ikke var noe for deg. Men siden du ga meg den frekke meldingen, så kan vi bare ses på Politistasjon. (Ja, jeg var litt sur når jeg skrev meldingen ) :-/

Etter mye snakk frem og tilbake så holdt jeg av en dag for hun kunne møte meg så kunne vi få slutt på denne handelen.

Jeg ventet og ventet den dagen, men hun kom ikke. Ikke en melding eller et pip fra henne. Så jeg sendte melding for å spørre hvorfor hun ikke dukket opp.

Hun sendte meg melding dagen etter for å bortforklare seg. Hun sa at hun var forsinket og at hun ikke hadde nett på mobilen for å sende meg melding? ( Dummeste jeg har hørt! )

Så jeg ba henne om å møte meg i går, hun sa at det kunne hun.

Så igjen, jeg ventet og ventet men ingen svar.

Så nå er jeg veldig irritert!

Jeg har det veldig travelt med skole, jobb og flytting så det å legge av to timer for meg nå er veldig vanskelig!.

Jeg trur nå at hun har lagt den mobilen ut på nett hvor det er noen som har kjøpt den. Jeg så at hennes venninne hadde lagt ut samme mobil for hun skrev at hun solgte det for en annen.

Men jeg har nå lyst til å ta igjen forå forklare henne at hun ikke kan bare gjøre dette mot folk, man sender ikke en så alvorlig melding om anmeldelse for så at jeg holder av 2 dager uten at hun kommer for så å kanskje selge den mobilen videre uten å bry seg om det hun gjore!

Noe råd på hva jeg kan gjøre?

Anonymous poster hash: 6d66a...00f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drit i det og konsentrer deg om eksamen.

Anonymous poster hash: 7add6...f8e
  • Liker 1
Skrevet

Vel, for det første så kunne du jo bare svart henne at du stusset over at det tok henne så lang tid å finne ut av at telefonen ikke virket. Om du IKKE ville ha igjen telefonen kunne du derfor bare anta at det er hun selv som har ødelagt den. Dersom du synes det er greitt å få den igjen kunne du tilby deg å betale tilbake dersom hun møtte deg kl slik på sted X. Men det er overhodet ingen grunn til å være så grei at du gir henne mer enn et kvarter (eller noen grunn til å ta telefonen tilbake i det hele).

For det andre stusser jeg over at du snakker med denne jenta og ikke med en av hennes foreldre, som vitterlig ville vært det normale? :vetikke:

Nå bare lar du saken ligge. Du har solgt en mobil, hun har kjøpt. Case closed. Om hun kontakter deg igjen så skriv en knapp beskjed om at hun har fått to sjanser og at du anser saken for avsluttet da du har vært mer enn hjelpsom. Om hun kontakter deg igjen etter det, ikke svar.

Anonymous poster hash: 36390...490
  • Liker 1
Skrevet

Hun har ikke noe å anmelde deg for. Og hun kjøpte den for 250? Det er ikke et beløp å lage sak om. Drit i henne.

Anonymous poster hash: 18830...0f0
  • Liker 1
Skrevet

Fremstår som veldig umodent å gjøre noe som dette. Men hvis hun ikke tar kontakt er det jo ikke noe du kan gjøre med saken.

Hevn?

Kan ikke anmelde hun for ikke å møte opp heller.

Skrevet

Drit i henne, hun har ingen sak på noe som helst, så enkelt er det. Nekter å tro at hun får anmeldt deg heller. Det er ikke akkurat slik at du er ansvarlig for at hun ikke klarer å lage seg en apple konto, eller hva slags telefon det nå er.

Anonymous poster hash: 4c18b...cec
Skrevet

Takk for fine råd :-) Da lar jeg bare den saken ligge, tar hun kontakt igjen så sier jeg bare at jeg har gitt henne to sjanser allerede.

Takk :-)

Anonymous poster hash: 6d66a...00f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...