Gå til innhold

Jenter, børst snøen av panser, tak og vinduer!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg elsker å kjøre bak folk som har en meter med snø på taket, og når de kommer til et kryss for å stoppe så bare forsvinner AALLLL snøen ifra taket på frontruta.

Magisk og flaut øyeblikk for sjåføren.

Hva er flaut med det? Er ikke flaut ... Og nei, har aldri skjedd meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å børste/skrape hele bilen etter at jeg fikk skikkelig kjeft fra pappa om det 1cm laget med snø på taket :laugh: Men det som faktisk irriterer meg er når jeg må stoppe bilen igjen fordi hele ruta fryser pga duggen fra bilen (boligfelt) og folk bak begynner å tute. I mean, wtf, jeg står da her med blinklys og hele pakka, det er da bare å kjøre forbi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@CsHeg, dugger det på frontruta kan du prøve å begynne å kjøre med åpne vinduer. Klart det er kaldt, men da slipper du ut den varme og våte luften kroppen produserer og som kondenserer på glasset. Har du fire elektriske heiser kan du åpne de bakre rutene, det blir liksom litt mindre trekk på huet. Minstekravet er å ha viften på full guffe på frontruta - det blåser rett og slett vekk det som kan kondensere. Prøv det ut et par dager, kanskje det løser problemet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk meg en skikkelig lærepenge på dette for bare en uke siden faktisk. Jeg har vært kjempesløv til å fjerne snø fra bilen bortsett fra rutene. De er ALLTID snøfrie. Kjørte nedover E18 og ante fred og ingen fare da jeg plutselig får et tonn med snø fra panseret opp på frontruta. Alt for mye til at vindusviskerene ville ta det. Tråkker da på bremsen i rein reaksjon, og der kom snøen fra taket også gitt... Fikk svingt inn til siden og var ganske flau der jeg sto og gravde vekk snø fra bilen midt på E18. Satt meg i bilen og kjørte videre, nå med en rimelig snøfri bil. Etter en stund så det PANG i frontruta, og der hadde jaggu en isklomp som satt fast i grillen løsnet. Det ble en fin sprekk i frontruta da ja....

Så ja, fjærn snø folkens... Jeg lærte iallefall at det er en god ide.....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett noen stå å børste av taket. Og har aldri gjort det selv. Hvis det faller snø ned på ruta tar jeg det med vindusviskerne, og tenker ikke mer over det :)

Hilsen kvinne.

Anonymous poster hash: 414b8...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri sett noen stå å børste av taket. Og har aldri gjort det selv. Hvis det faller snø ned på ruta tar jeg det med vindusviskerne, og tenker ikke mer over det :)

Hilsen kvinne.

Anonymous poster hash: 414b8...16e

Dersom du fjerner mye snø med vindusviskerene så brenner du istykker motoren... Hilsen en som har gjort det også... Og det er DYRT og fikse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Garasje er tingen.

Anonymous poster hash: 78f9a...2cd

Funker dårlig når mannen har så mye verktøy at det ikke er plass til bilen.

Her hjemme er det jeg som børster av alt på min bil, mens han ikke gjør det på sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@CsHeg, dugger det på frontruta kan du prøve å begynne å kjøre med åpne vinduer. Klart det er kaldt, men da slipper du ut den varme og våte luften kroppen produserer og som kondenserer på glasset. Har du fire elektriske heiser kan du åpne de bakre rutene, det blir liksom litt mindre trekk på huet. Minstekravet er å ha viften på full guffe på frontruta - det blåser rett og slett vekk det som kan kondensere. Prøv det ut et par dager, kanskje det løser problemet! :)

Ah takk for godt tips! Da prøver jeg det neste gang :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 1 km eller 2 kan du altså lukke vinduene igjen, for da er vifte og varme kommet litt i gang. Glemte å nevne det visst. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...