AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #1 Del Skrevet 7. desember 2013 Snø i Bergen. Var på veien i hele i går, og så det samme som hvert år: Mange biler med 20cm snø på taket, hvite vinduer og lys. Noen biler hadde kun et lite kikkehull i frontruta. Hvorfor plager jeg Kvinneguiden med dette? 9/10 snøblinde og tankeløse sjåfører jeg møtte på veien var kvinner. Jeg skammer meg litt over mitt eget skjønn. Det må jo gå an å tenke seg om litt! Det er viktig å måke bilen fullstendig: For å få god sikt, for å bli sett, og for ikke å tåkelegge trafikken med snøføgg.Anonymous poster hash: 7f207...935 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linneah2013 Skrevet 7. desember 2013 #2 Del Skrevet 7. desember 2013 Jeg er helt enig med deg, må innrømme jeg ikke måker bort all snø fra bilen, skal skjerpe meg fra nå av :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #3 Del Skrevet 7. desember 2013 Jeg skammer meg litt over mitt eget skjønn. Det må jo gå an å tenke seg om litt! Det er viktig å måke bilen fullstendig: For å få god sikt, for å bli sett, og for ikke å tåkelegge trafikken med snøføgg.Anonymous poster hash: 7f207...935 Bare å lese litt det Anonymous poster hash: 9c902...711 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 7. desember 2013 #4 Del Skrevet 7. desember 2013 Måker alt unntatt taket, når ikke opp. Men nå skal mannen kjøpe sånn teleskopdings slik at vi når alt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 7. desember 2013 #5 Del Skrevet 7. desember 2013 (endret) Ok, noen få mennesker er av det minimale slaget som ikke når opp, men problemstillingen gjelder nå for begge kjønn av det late slaget. Endret 7. desember 2013 av Hoppetaujenta 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 7. desember 2013 #6 Del Skrevet 7. desember 2013 Syns ikke det bare gjelder damer, det gjelder også menn. Jeg er dårlig på å børste snø av panseret, men jeg gjør det på tak og vinduer. Kommer nok til å ta panseret fra nå av, etter at jeg la merke til at snøen blåste mot vinduet da jeg var ute og kjørte i går kveld. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fluttershy Skrevet 7. desember 2013 #7 Del Skrevet 7. desember 2013 Har vert ute og fartet en del på veiene i dag og la merke til at det var utrolig mange som var dårlige på å fjerne snø fra bilen, men det var mange flere menn en damer jeg observerte. Beskjeden din ts bør ikke være rettet til kun kvinner! 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 7. desember 2013 #8 Del Skrevet 7. desember 2013 Måker alt unntatt taket, når ikke opp. Men nå skal mannen kjøpe sånn teleskopdings slik at vi når alt Hva er teleskopdings? Høres ut som noe jeg burde hatt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 7. desember 2013 #9 Del Skrevet 7. desember 2013 Jeg pleier å børste vekk all snøen fra hele bilen. Innimellom glemmer jeg det, og blir skikkelig irritert på meg selv når snøen faller nedover forruten! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #10 Del Skrevet 7. desember 2013 haha, føler meg truffet Neida, jeg fjerner alt fra vindu osv, men ikke taket. Forresten; det skrives kjønn:)) Anonymous poster hash: b40f0...9d2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #11 Del Skrevet 7. desember 2013 Det er klart at dette gjelder begge kjønn. Uten s. Dessverre ser jeg flere kvinner enn menn som er late. Mange flere! Det blåser like mye snø fra tak som fra panser. Jeg er bussjåfør. Det er blitt vanlig med damer som kjører, men når vi har lang kaffepause midt på dagen smitter "jaja kvinner og bil"-effekten over på oss. Gidder ikke å forsvare andres latskap og dumskap - uansett kjønn. For menn er det slik at det da bare er en idiot som står for egen regning. For kvinner er det slik at det plutselig gjelder oss alle.Anonymous poster hash: 7f207...935 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 7. desember 2013 #12 Del Skrevet 7. desember 2013 haha, føler meg truffet Neida, jeg fjerner alt fra vindu osv, men ikke taket. Forresten; det skrives kjønn:)) Anonymous poster hash: b40f0...9d2 Da bør du begynne å fjerne snøen fra taket. Kjipt hvis du kjører i stor hastighet, og må bremse litt, også så detter all snøen ned i frontruta di. Da ser du plutselig ingenting, og det kan være veldig farlig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #13 Del Skrevet 7. desember 2013 Virkelig? Ser mer menn med det jeg, syns kvinner pleier generelt å være nøyere i trafikken og med bil.Anonymous poster hash: c2a45...e26 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RompeRusk Skrevet 7. desember 2013 #14 Del Skrevet 7. desember 2013 Oh jeg observerer det samme i Bergen, bare at de fleste som børster halvveis av er menn det er nok ganske jevn fordeling i kjønn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rådyr Skrevet 7. desember 2013 #15 Del Skrevet 7. desember 2013 Forresten; det skrives kjønn:)) Bergensere kan ikke si kj-lyden, så da er det jo ikke så lett å skrive rett;) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #16 Del Skrevet 7. desember 2013 Garasje er tingen. Anonymous poster hash: 78f9a...2cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bustyvel Skrevet 7. desember 2013 #17 Del Skrevet 7. desember 2013 Dette gjelder jo lik mye menn…. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 7. desember 2013 #18 Del Skrevet 7. desember 2013 Jeg elsker å kjøre bak folk som har en meter med snø på taket, og når de kommer til et kryss for å stoppe så bare forsvinner AALLLL snøen ifra taket på frontruta. Magisk og flaut øyeblikk for sjåføren. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #19 Del Skrevet 7. desember 2013 Føler meg truffet når det gjelder taket. Men når det er første vintermåned og man ikke helt har vent seg til tanken på at det faktisk er snø ute, og man kommer snublende ut døra med to unger på slep allrede litt for sent ute, så er ikke måking av taket det som har viktigst prioritet. Nå har jeg også en gammel bil som ikke er god på vinterføre, så jeg pleier aldri å bremse så kraftig at snø raser nedover vinduene. Hadde jeg bremset sånn på vinterføre med bilen min hadde vi nok kræsjet uansett. Så her gjelder det å kjøre forsiktig, holde lang avstand til bilen foran, bremse på girene i nedoverbakkker, aldri stoppe i oppoverbakker, bremse før svingene og aldri i, osv. Jeg gleder meg til jeg får råd til å kjøpe en annen bil. Til den tid tar jeg mine forholdsregler, spesielt når barna er med. Men ja jeg burde selvfølgelig ta taket også. Anonymous poster hash: 52687...638 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 7. desember 2013 #20 Del Skrevet 7. desember 2013 Hva er teleskopdings? Høres ut som noe jeg burde hatt! Hehee, vi kjøpte den på shell 7-11 idag, solid sak med børste og skrape og teleskopeffekt Kosta 305 kroner da, så den bør holde en stund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå