AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #1 Skrevet 7. desember 2013 Den siste tiden har jeg sett at noen velger å skrive noen av ordene i en overskrift med store bokstaver. Dette kan vel sammenlignes med å understreke et ord for å vektlegge ordets betydning i setningen. Et eksempel på dette er: "SOVER dere på SAMME SOVEROM?" Spørsmålet er sikkert ment å være nøytralt, der trådstarter utelukkende spør om vi sover på samme soverom som vår partner. I mitt hode derimot, blir meningen av denne setningen endret på grunn av vektleggingen av enkelte ord, og trådstarter fremstår i følge overskriften som sjokkert eller overrasket over at noen virkelig sover på samme soverom. Er det bare jeg som reagerer på dette, og som av og til lurer på meningen med spørsmålet, eller er det innlysende for alle andre? Anonymous poster hash: 93894...4af 2
Trapp Skrevet 7. desember 2013 #2 Skrevet 7. desember 2013 Jeg foretrekker nå uansett å bruke kursiv til sånt. Store bokstaver leser jeg som brøling.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #3 Skrevet 7. desember 2013 Jeg leser de uthevede ordene sånn som deg TS, setningen får en annen mening Men jeg regner jo med at det er litt av poenget da.. Anonymous poster hash: 4008d...b72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå