Gå til innhold

Venninner som er negative til at jeg studerer og ikke reiser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å bli litt irritert nå. De fleste venninnene mine bor for tiden i utlandet åga. studier eller de går på folkehøgskole hvor de reiser en del. Jeg har begynt å studere det jeg alltid har hatt lyst til her i Norge.

Borti mot alle gangene vi venninnene er sammen/snakker sammen, så får jeg negative tilbakmeldinger på at jeg har begynt å studere rett etter vgs. For eksempel: "da får du jo ikke opplevd noe", "du vet aldri når neste sjanse er å reise rundt i verden", "det er jo bra med friår og reising, da er man mer klar for skole neste år" osv.

Jeg svarer jo de tilbake at jeg studerer det jeg ønsker og at jeg vil dette. Jeg vil jo ogå reise, men jeg vil det etter studiene, også fordi jeg ikke vil ha noe lån hengende etter meg. Og i mitt yrke, er det også store muligheter for å reise når jeg er ferdigutdannet. Men da sier bare venninnene mine at jeg kommer til å angre når jeg er ferdig utdannet og at jeg da ikke kommer til å få tid. Jeg sier tilbake at det handler jo om prioriteringer.

Jeg er så lei av disse samtalene med de. Jeg kommer aldri inn på samtaleemnet selv, men de gjør. Gang på gang. Jeg prøver også å si at jeg er lei av å snakke om det, men til ingen nytte. Virker som de vil påvirke meg noe veldig i deres retning og ikke godtar hva jeg selv vil.

What to do?

Anonymous poster hash: d9900...143
Videoannonse
Annonse
Skrevet

de må jo bare pent godta det tenker jeg. er det deres problem at du heller vil bli ferdig utdannet?

jeg har ikke reist noe, å føler egentlig liten trang til det. man kan faktisk oppleve mye selv om man er student her i norge

Anonymous poster hash: dc6d6...8bd
Skrevet