Meg12345 Skrevet 7. desember 2013 #1 Skrevet 7. desember 2013 Hei! Jeg visste ikke helt hvor jeg skulle plassere dette emnet, men tror kanskje det passer her. Jeg går første året danselinja, og nå har vi akkurat fått karakter i dans for første gang. Det var i teknikker. Jeg fikk 4/3, og er faktisk skikkelig skuffet over meg selv. Jeg vet ikke hvorfor det går så sykt inn på meg, men jeg føler jeg har mistet helt gleden av å danse. Føler jeg er for dårlig, at jeg ikke burde drive på med det. På treningen i går var jeg helt ufokusert og gjorde alt jeg kunne for å dra opp humøret, men jeg klarte det bare ikke. I tillegg går det utover andre ting også, jeg føler meg feit og ekkel, og det siste jeg har lyst til er å spise. Jeg vil være tynn slik som de andre jentene i klassen. Nå høres jeg skikkelig sutrete ut, jeg vet det, men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Jeg hadde håpet jeg bare kunne sove på det og så ble alt bra, men det ble det ikke. Jeg vet jo at karakteren ikke er dårlig, mange av de andre fikk noe som lå rundt der også. Bestevenninna mi fikk 5 da, hun er så flink til alt og uansett hva vi gjør er hun alltid flinkere enn meg. Og penere, tynnere og rett og slett bedre likt. Vi er sammen så og si hele tiden, og selv om jeg er glad i henne er det kjipt å alltid være den dårlige av oss to. Poenget mitt er, hvordan skal jeg klare å gå videre? Jeg vil få tilbake gleden, jeg elsker jo å danse.. Vil ikke la en dum karakter gå så inn på meg.
Gjest Gresshoppesang Skrevet 7. desember 2013 #2 Skrevet 7. desember 2013 Javel. Så var du litt over snittet. Denne gangen. Kutt ut sammenligningen mellom deg og bestevenninnen din. Det er jo en årsak til at hun er glad i deg? Ja? Du har helt sikkert masse gode kvaliteter og på neste prøve går det kanskje bedre? Øv på teknikkene, sett på dansemusikk du liker og tren i vei! Noen ganger er det sånn at karakterer går inn på en. Livet går videre selv om.
Meg12345 Skrevet 8. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2013 Javel. Så var du litt over snittet. Denne gangen. Kutt ut sammenligningen mellom deg og bestevenninnen din. Det er jo en årsak til at hun er glad i deg? Ja? Du har helt sikkert masse gode kvaliteter og på neste prøve går det kanskje bedre? Øv på teknikkene, sett på dansemusikk du liker og tren i vei! Noen ganger er det sånn at karakterer går inn på en. Livet går videre selv om. Takk for svar! jeg må vel bare innse at det ikke gikk så bra denne gangen, og da må jeg bare jobbe hardt for å gjøre det bedre neste gang. Jeg elsker å danse, men har mistet litt selvtilliten noe som ikke er bra. Så nå skal jeg bare jobbe kjempehardt for å nå målene mine Jeg vet jeg må slutte å sammenligne meg med henne, men det er vanskelig til tider.
Wolfmoon Skrevet 8. desember 2013 #4 Skrevet 8. desember 2013 Snakk med læreren om karakteren, få tilbakemeldinger på hva du helt konkret kan forbedre og gjerne også tips om hvordan du skal få det til. En karakter hjelper deg ikke på veien videre, en god tilbakemelding med konkret, konstruktiv kritikk, kan gjøre det Ellers er det ingen grunn til å sammenligne deg med andre. Du må ta utgangspunkt i deg selv, og kun det, for du får aldri blitt noen av disse andre. Ingen grunn til å legge ekstra byrde på sine egne skuldre ved å sammenligne seg selv med andre, og husk, de fleste av oss er langt mer kritiske til oss selv enn det vi er til de rundt oss
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #5 Skrevet 8. desember 2013 Skjønner godt at det er demotiverende. Men ikke la det ta knekken på deg, ta det som en utfordring. Det her er bare første semesteret, så du har masse tid på å bli bedre. Og teknikk er i det minste noe "håndfast" å øve på. Uansett om du fortsetter med dans eller noe annet, så vil det alltid være noen som er/virker bedre enn deg (antageligvis tenker noen det samme om deg), men det hjelper ikke deg å tenke på det. Bare du er deg, og hvis du blir danser eller danselærer i fremtiden er det en nyttig erfaring å ha med seg - det å ha vært en ok danser og jobbet seg til å bli en virkelig god Jeg gikk også på dans på VGS, hadde det litt kjipt og trodde alt ville bli bedre hvis jeg ble kjempetynn, men det stemmer ikke... Det er å ha kroppskontroll du vinner på, ikke å se oppsiktsvekkende tynn ut. Du merker ikke så godt selv hvor tynn du er engang, og ingen blir mer sympatisk innstilt på grunn av det. Ikke ødelegg deg selv med slike tanker... Anonymous poster hash: ed95e...747
#Sunrise Skrevet 8. desember 2013 #6 Skrevet 8. desember 2013 du ligger på helt perfekt karakter, vis du nå gir på og bare står på det siste halv året så får du bedre karakter, hadde du liggi på sånn 2-3 så hadde jeg skjønt det, men du ligger helt perfekt:)
FruLuna Skrevet 8. desember 2013 #7 Skrevet 8. desember 2013 Skjønner hvordan du tenker, men la det heller gå en faen i deg og tenk at du skal gjøre det bedre neste gang. Teknikk er jo også noe man kan trene på og bli flinkere i, det betyr ikke at du ikke har andre kvaliteter som er viktige i dans. Skal man bli flink til å danse, bør man spise godt slik at kroppen din bevarer muskler og får energi. Å sulte deg for å bli like tynn som andre gir deg ikke bedre karakterer eller gjør deg bedre til å danse. Hold hodet høyt, og så vil du nok glemme skuffelsen om ikke så lenge
Zinnia Skrevet 8. desember 2013 #8 Skrevet 8. desember 2013 (endret) For det første, 3/4 er ikke dårlige karakterer, det er gode karakterer som kan bli enda bedre. Snakk med læreren om konkret tilbakemelding. Og det er viktig å skille mellom deg selv som person og arbeidet du gjør som danser. Du har like mye verdi uansett både som person og den danseren du er akkurat nå, det eneste karakteren betyr, er at du har potensiale til å bli enda bedre! Og den karakteren er satt på arbeidet du gjør og viser akkurat nå, ikke deg som person, eller deg som danseren Meg12345. Og ikke fokuser på utseendet til kroppen (lettere sagt enn gjort i en sånn setting, I know), men tro meg, det er det siste som betyr noe. Du sier du elsker å danse, velg å ha rett til å kjenne den dansegleden fra innsiden ut i alle bevegelser, i hver øvelse, og i hver klasse. Du kan alltid ta inspirasjon fra de beste, se hva det er gjør (hvilke vaner) for å bli god), men også fokuser på hvordan du kan utvikle mer av din egen unike personlighet og kvaliteter som danser. Kjenn etter fra innsiden, hvordan føles det ut, fokuser, og våg å vis mer av deg selv i bevegelsen hver time. Jeg ser på dans som en måte å tenke på og kommunisere gjennom kroppen, teknikk er bare et av flere redskap for å komme dit at du kan ha enda større frihet til å kunne uttrykke det du vil på en detaljert og allsidig måte. Edit: Vil bare legge til det med kropp, det betyr ingenting. Enten gjør du en korrekt flatback, eller så gjør du det ikke. Enten nailer du den doble piruetten med en skarp spot, eller så faller du. Enten så er du I bevegelsene og kroppen din MENS du gjør dem, eller så er hodet ditt et annet sted (og det syns!). Og utseendet på kroppen din har ingenting med disse tingene å gjøre, jeg ser det igjen og igjen! Endret 8. desember 2013 av Zinnia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå