Pastillika Skrevet 7. desember 2013 #1 Skrevet 7. desember 2013 Hei, Det er ble slutt for ca 3 mnd siden. Han har skyldt meg mye penger. Fått noe, men det gjenstår mye. Jeg får de ikke. Han sier han ikke har penger. Hvordan går jeg frem? Orker ikke spørre han mer om de. For jeg vil ikke ha kontakt. Men jeg trenger pengene...
Britt Banditt Skrevet 7. desember 2013 #2 Skrevet 7. desember 2013 Har du bevis på at han skylder deg penger? Kontrakt? Sms/mail hvor han bekrefter det? Hvis ikke kan du trolig bare glemme å få pengene tilbake. Det sies jo at man ikke skal låne bort mer penger enn man har råd til å miste.. 1
Gjest Linneah2013 Skrevet 7. desember 2013 #3 Skrevet 7. desember 2013 Hei, Det er ble slutt for ca 3 mnd siden. Han har skyldt meg mye penger. Fått noe, men det gjenstår mye. Jeg får de ikke. Han sier han ikke har penger. Hvordan går jeg frem? Orker ikke spørre han mer om de. For jeg vil ikke ha kontakt. Men jeg trenger pengene... Jeg har en eks som skylder meg nærmere 100.000, jeg var dumsnill og naiv, jeg har avskrevet dem og fått meg en lærdom jeg gjerne hadde vært foruten..
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #4 Skrevet 7. desember 2013 Jeg betaler enda ned på skylden eksen min gav meg på 60 tusen. Så du kan sikkert se langt etter de pengene.. Anonymous poster hash: 55c70...c93
Violet Hill Skrevet 7. desember 2013 #5 Skrevet 7. desember 2013 Send han et varsel om du kommer til å kreve tvangsinndrivelse gjennom namsmannen - da får han kanskje fart på seg….
Marie90 Skrevet 7. desember 2013 #6 Skrevet 7. desember 2013 (endret) Signerer de over her med at du ikke skal låne bort med enn de kan tape. Mange lærer dette på den harde måten. Det gjelder spesielt partnere, mer enn venner, ettersom det ofte blir sure miner og man kutter kontakt. Dersom dere ikke har noen slags skriftlig avtale så har du ikke så mye rettslig hjelp til å kreve inn pengene. Du kan true med all slags innkrevning, men det blir tomme ord, Og har han ikke pengene, så har han ikke pengene - du ville ikke fått dem om dere var sammen heller. Hvis det går an å prate med fyren, gjør det. Si at du forstår han er i knipe, men du trenger pengene dine. Foreslå en slags nedbetalingsplan med en lavere sum per mnd. Om du har gjort overføringer til ham via bank av en viss størrelse, med "privat lån el.l." under betalingsspesifikasjon så er det selvsagt lettere å kreve tilbake enn om du bare har gitt ham cash eller betalt ting for ham. Vanskelig å gi råd uten å vite mer. Endret 7. desember 2013 av Marie90 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #7 Skrevet 7. desember 2013 Hei, Det er ble slutt for ca 3 mnd siden. Han har skyldt meg mye penger. Fått noe, men det gjenstår mye. Jeg får de ikke. Han sier han ikke har penger. Hvordan går jeg frem? Orker ikke spørre han mer om de. For jeg vil ikke ha kontakt. Men jeg trenger pengene... Argumentet ditt er at du trenger pengene. Du har lånt han penger.I tillegg tror jeg at du prøver å være probleminnstilt på det? Pengene er lånt privat, og han sier at han ikke har pengene. Legg opp en avtale om å betale tilbake 500kr i måneden. Det er den eneste løsningen. Anonymous poster hash: 2f035...7a2
Velasq Skrevet 7. desember 2013 #8 Skrevet 7. desember 2013 Om han er villig til å betale, hjelp han med å ta opp lån. Omså forbrukslån. Jo raskere du jobber fram for å få pengene dine jo større sannsynlighet er det å få mest mulig tilbake. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #9 Skrevet 7. desember 2013 Hei, Det er ble slutt for ca 3 mnd siden. Han har skyldt meg mye penger. Fått noe, men det gjenstår mye. Jeg får de ikke. Han sier han ikke har penger. Hvordan går jeg frem? Orker ikke spørre han mer om de. For jeg vil ikke ha kontakt. Men jeg trenger pengene... Mye rare råd her, ts. Forutsatt at du har et faktisk bevis for at han skylder deg pengene (en sms/avtale/e-post etc) så ville jeg ringt han en siste gang. Si at du sender han en avtale som han må signere der dere avtaler at han betaler kr X hver mnd til gjelden er betalt. Forklar så at dersom han IKKE signerer og betaler så ser du deg nødt til å gå til privat inkasso. Dette er noe du har fullt ut muligheten til på din private gjeld. Om det går så langt (dersom du bare får forklart han at du faktisk er villig til det og har det juridiske på din side så signerer han, om han er oppegående) så må du følge reglene og sette deg inn i dem. De er rimelig rett-frem men du må følge formuleringer og varselsfrister helt presist. Dersom det er MYE penger og du ikke har et skriftlig bevis så kontakt en advokat og spør om det er mulig å gjøre det overveldende sansynlig at pengene var nettopp et lån og ikke en gave. Dette er ofte ikke mulig, men for en stor pengesum er det verdt å prøve. Anonymous poster hash: 0e413...406 1
happiest Skrevet 7. desember 2013 #10 Skrevet 7. desember 2013 Synd dere ikke har kontrakt. Vet ikke om det er så mye å gjøre da. Men en muntlig avtale skal gjelde like mye som en skriftlig, men det spørs jo om du har nok bevis på det. Har feks. venner eller familie hørt på mens dere har snakket om at han SKAL betale tilbake? Da står du i hvertfall litt tryggere når det gjelder bevis. Du kan jo også prøve å kontakte han for å lage en skriftlig avtale, og om ikke så kan du jo ha tlf. på høytaler mens en venn av deg sitter og hører at han forteller at han skal betale tilbake. Men du vet hvertfall at du ikke bør låne penger i en senere anledning nå...
MrUtdannet Skrevet 7. desember 2013 #11 Skrevet 7. desember 2013 Hei, Det er ble slutt for ca 3 mnd siden. Han har skyldt meg mye penger. Fått noe, men det gjenstår mye. Jeg får de ikke. Han sier han ikke har penger. Hvordan går jeg frem? Orker ikke spørre han mer om de. For jeg vil ikke ha kontakt. Men jeg trenger pengene... Join the club...
Teethgrinding Skrevet 7. desember 2013 #12 Skrevet 7. desember 2013 Folk er skruppelløse når det gjelder penger. Uansett sammenheng. Den vakre kjæresten din er potensielt din verste fiende. God grunn til å gifte seg! Spre finansiell risiko over begge parter gjennom delt økonomi.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #13 Skrevet 7. desember 2013 Har en som var skyldig meg 150 kr .. altså bare 150 hehe. Dette var i grunn nok til å klikke vinkel, rent praksis; skylder man penger så gjør man faen det. Ikke gjør som meg, jeg knuste inngangsdøra til fyren å tok tvn som pant. Fikk politiet på døren etterpå, hehe Fikk en bot på 5000,- Anonymous poster hash: 9db64...f21
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #14 Skrevet 8. desember 2013 Lat som om du vil bli sammen med han igjen. Anonymous poster hash: d1915...f3a
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #15 Skrevet 8. desember 2013 Har en som var skyldig meg 150 kr .. altså bare 150 hehe. Dette var i grunn nok til å klikke vinkel, rent praksis; skylder man penger så gjør man faen det. Ikke gjør som meg, jeg knuste inngangsdøra til fyren å tok tvn som pant. Fikk politiet på døren etterpå, hehe Fikk en bot på 5000,- Anonymous poster hash: 9db64...f21 Gratulerer? Anonymous poster hash: d1915...f3a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå