Gå til innhold

3 år gammel jente som hoster til hun spyr!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei 3 år gammel jente her i hus som ble syk i går og er skikkelig ille i dag. Problemet er at dette har skjedd med jevne mellomrom, altså hun blir syk ca. 2-3 ganger i måneden med akkurat samme symptomene.

Hun hoster til hun spyr, og det er for det meste slim hun spyr. Det lukter og ser litt ut som spy, men når jeg tørker det opp ser jeg at det er slim og ikke vanlig spy. Hun får hostesaft mot hosten, den man kjøper på butikken som har kirsebærsmak, men vi gir den ikke til henne lenger da det virker som om det er den hun spyr av. Hun spydde i går kveld etter at samboer skulle flytte henne fra vår seng til hennes egen, da våknet hun og begynte å spy. Før det var hun helt fint, sett bort ifra at hun hostet en del. Hun har veldig tung pust og jeg blir helt stressa av å høre henne puste, er liksom veldig hes og tung pust. Nå har hun feber også.

Nå vet jeg ikke hvor lenge det kommer til å vare denne gangen, men mest sannsynlig til mandag-tirsdag, bruker å vare i et par dager før det går over. Vi har vært til legen og tatt blodprøver av henne, og testet henne for astma, allergi mot dyr/mat osv, men har jo faen ikke fått svar på de blodprøvene og legene er jo det komplett umulig å få tak i. Gjorde det i oktober tror jeg det var. Hun vil ikke drikke eller spise noe som helst da hun er redd for å spy, og jada vi prøver å roe henne ned og sier at det går fint men nei, hun nekter.

Hun sliter med atopisk eksem fra før av og vi vet at hun har en eller annen form for allergi mot dyr. Hun får utslag og blir kjempe dårlig om hun har vært i nærheten av langhårede katter eller hunder, men greia er at hun har ikke vært i nærheten av noen av dyrene de siste dagene! Hun var i barnehagen på torsdag, og jeg spurte henne om hun har koset med dyr i barnehagen eller en katt eller noe, det har hun ikke.

Blir så fortvila. Legekontoret er ikke åpent heller i dag, og å ringe akutten for dette syns jeg ikke er nødvendig da det ikke "er så farlig enda". Hun sliter ikke med å puste og feberen ligger under 40, men skulle gjerne hørt andres erfaringer med dette. Faren hennes har ingen form for allergier, ei eksem - men moren hennes har astma og en del allergier vil jeg tro. Om det skulle ha noe å si.. Jeg er stemoren forresten.

Noen som har barn som har slitt med det samme? Hva kan det være? :/

Anonymous poster hash: ee2f6...b21
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tørrhoste?

Går noe slikt for tiden her jeg bor. Noskapin hjelper da.

Skrevet

Trange bronkier og luftveier? Det problemet har vi hos en av ungene og da er det mye hosting, slim og pustebesvær hver gang det er luftveisinfeksjon på gang. Selv en mild forkjølelse er helt håpløs.. Problemet er at bronkiene er for trange til å få ut slim og veksle ut luften i lungene, så vi bruker ventoline (astmamedisin) til å åpne opp og forhindre at det blir alvorlig. Sist vinter ble hun lagt inn med akutt bronkitt og oksygenprosent på 80 i blodet. Heldigvis vokser hun det nok av seg etterhvert. Det er hverken astma eller allergier inne i bildet.

Skrevet

Det høres litt ut som astma. Min har det, og har hostet så mye at h*n kastet opp. Purr på legene ift å få svar på testene hver dag.

Anonymous poster hash: 4db76...a25
Skrevet

Sånn er mitt barn også og her det konstatert astma. Han får ikke akutte anfall, men bruker dager på å bli dårligere og uker på å bli bra igjen.i vinterhalvåret går det timelig i ett. Hosten viser hvor dårlig han er og når han hoster til han brekker seg så er han skikkelig dårlig. I tillegg så hoster han mer på natta enn på dagen.

Anonymous poster hash: 1853c...099

Skrevet (endret)

Trange bronkier og luftveier? Det problemet har vi hos en av ungene og da er det mye hosting, slim og pustebesvær hver gang det er luftveisinfeksjon på gang. Selv en mild forkjølelse er helt håpløs.. Problemet er at bronkiene er for trange til å få ut slim og veksle ut luften i lungene, så vi bruker ventoline (astmamedisin) til å åpne opp og forhindre at det blir alvorlig. Sist vinter ble hun lagt inn med akutt bronkitt og oksygenprosent på 80 i blodet. Heldigvis vokser hun det nok av seg etterhvert. Det er hverken astma eller allergier inne i bildet.

Vi har nøyaktig samme historie. Ventoline hjalp og barnet vokste det av seg i 5-6 årsalderen.

Endret av Morgun
Skrevet

Akkurat sånn var det med ene barnet her og. Hun ble diagnosert med astma, og fikk to typer astmamedisin. En til daglig bruk, forebyggende, og en til akuttbruk.

Hadde jeg vært deg så ville jeg oppsøkt legevakt i løpet av helgen hvis det ikke gir seg, sånn at hun får medisin mot det, og deretter kontaktet lege på mandag og krevd utredning av barnelege.

• Liker 1
Skrevet

Når vi lurte på om jenta vår hadde astma eller lignende, så ba legen oss om å ta henne med til lege eller legevakt når hun var dårlig. Ikke for at det kunne være farlig, men for at de fikk sett det selv. Så det kan kanskje være lurt å ta henne med til legevakt.

Anonymous poster hash: 9e5f5...758

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...