Gå til innhold

Fortelle kjæresten at exen tar kontakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke hørt noe fra han siden august, og da slettet jeg han fra både FB og skype og sa til han at jeg ikke ville ha noe mer kontakt med han. Virket som om han forstod det og tok farvel og skreiv noe om at han ønsket meg lykke til med meg og min kjæreste eller noe sånt.

Uansett så trodde jeg dermed at han ikke kom til å ta kontakt med meg. Men for noen dager siden ringte han meg og spurte meg om noe han kunne spurt hvem som helst om. Men jeg skjønner jo at det ikke var grunnen til at han ringte. Jeg skjønner at grunnen han ringte var vel at han håpte på at det var slutt med meg og kjæresten (han spurte mye om dette) sånn at han kunne spørre om jeg ville ha sex eller noe i den duren.

Jeg føler helt ærlig at dette er ubehagelig. Jeg vil helst bare slippe å tenke på fyren, og jeg vil at han skal respektere dette.

Og om han fortsetter å ta kontakt: hva gjør jeg da? Jeg tenker jo at eneste måten å få han til å høre er at min kjæreste kan sende han en melding eller noe og be han holde seg unna meg eller noe sånt. Men så lurer jeg på om jeg gjør lurt i å fortelle han det?

En venninne sa nei og en venninne sa ja, men hun som sa nei er sammen med en fyr som virkelig sliter med sjalusi og at hun har exer da, og sånn er absolutt ikke min kjæreste (min kjæreste har til og med spurt masse om mitt tidligere sexliv osv) så jeg kan ikke tro at det gjør noe om jeg sier det.

Jeg føler også at jeg vil være ærlig og fortelle han det, for det er noe jeg tenker på og noe som plager meg.

Men hva tenker dere? Er det en dum ide å si det?

Anonymous poster hash: 238a6...57f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da min eks tok kontakt så sa jeg det til kjæresten.

Tenkte ikke over om jeg skulle si det eller ei, men det er vel fordi jeg visste hvordan han ville reagere.

Et lite tips, hvis du har Iphone kan du veldig enkelt blokkere nummeret hans rett fra telefonen, slik at han ikke kan ringe eller sende deg sms.

Skrevet

Da min eks tok kontakt så sa jeg det til kjæresten.

Tenkte ikke over om jeg skulle si det eller ei, men det er vel fordi jeg visste hvordan han ville reagere.

Et lite tips, hvis du har Iphone kan du veldig enkelt blokkere nummeret hans rett fra telefonen, slik at han ikke kan ringe eller sende deg sms.

Jeg har ikke iphone dessverre.

Takk:)

Skrevet

Jeg har ikke iphone dessverre.

Takk:)

Er nok også mulig å då nummeret hans blokkert hvis du ringer telefonselskapet ditt også. Hvis han fortsetter å ringe deg mener jeg.

Hvis du vet at kjæresten din ikke vil reagere med sykelig sjalusi, ser jeg ingen grunn til at du ikke skal si det.

Men at han skal sende eksen din en sms, den er jeg ikke så sikker på. Ville heller satset på å få nummeret hans blokkert.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig skal du nevne det for kjæresten!

Og du kan selv sende melding til eksen og si du ikke ønsker kontakt med ham.

Respekterer ikke eksen det blokkerer du nr hans gjennom mobil operatøren din.

• Liker 3
Skrevet

Er nok også mulig å då nummeret hans blokkert hvis du ringer telefonselskapet ditt også. Hvis han fortsetter å ringe deg mener jeg.

Hvis du vet at kjæresten din ikke vil reagere med sykelig sjalusi, ser jeg ingen grunn til at du ikke skal si det.

Men at han skal sende eksen din en sms, den er jeg ikke så sikker på. Ville heller satset på å få nummeret hans blokkert.

Selvfølgelig skal du nevne det for kjæresten!

Og du kan selv sende melding til eksen og si du ikke ønsker kontakt med ham.

Respekterer ikke eksen det blokkerer du nr hans gjennom mobil operatøren din.

Jeg har hørt at det skal en del til for å få nummer blokkert, og at det ikke alltid er mulig. Det kommer helt an på operatøren vet jeg, men jeg kan selvsagt ringe og spørre.

Jeg vet at min kjæreste absolutt ikke vil reagere med noe sjalusi. Han er ikke sånn i det hele tatt, og jeg tror han også forstår at det er slitsomt for meg pga det jeg opplevde med min ex. Det er ikke så koselig å bli påmint det.

Skrevet

Da sier du det, og ringer operatøren for å høre!

I værste fall får du bytte tlf nummer selv, og ordne det slik at det ikke vises i tlf.kataloger, ved søk på gulesider osv. Det kan alle operatører ordne så vidt jeg vet.

Ikke gøy når det er mennesker som kanskje ikke tar et hint og gir seg.

Skrevet

Spørsmålet er hva du får ut av å fortelle kjæresten din det? Han har jo bare ringt en gang, og du har jo bekreftet at du fortsatt er i et forhold. Uansett, ikke få kjæresten til å sende sms, det er bare kleint og kan komplisere ting. Hvorfor kan du ikke gi eksen din beskjed om å la vær å ringe deg da? Det er gode sjanser for at han vil respektere det. Hadde nok ikke fortalt kjæresten det etter første oppringning, men hvis han mot all formodning ikke gir seg ville det stilt seg annerledes.

Anonymous poster hash: 54370...93f
Skrevet

Ingen kjærlighet uten ærlighet. Synes du skal fortelle han det :)

Anonymous poster hash: 8a54f...dba

Skrevet

Jeg syns du skal fortelle det, men ikke be han om å sende melding til eksen, det bør du selv ordne opp i.

• Liker 2
Skrevet

Jeg var i en lignende situasjon, var ærlig med samboer men han brydde seg ikke en plass."Det der håndterer du selv, jeg trenger ikke vite slikt". Ble nesten skuffet jeg og det endte i en krangel der jeg mente han ikke brydde seg om meg...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg ville sagt det. Syns det viktig å være ærlig med hverandre, uansett hva det skulle være.

Også er jeg enig med de andre her om at hvis han fortsetter å kontakte deg, så burde du blokkere nummeret hans.

Endret av havanaa
Gjest Malanthor
Skrevet

Jeg synes du skal si det.

Selv om han er av den sjalu sorten så kan han da umulig ha noe og si på at du faktisk forteller han at exen kontakter deg og at dette er imot ditt ønske. Det burde jo i utganspunktet bare få han til og stole mere på deg, fordi du er ærlig med han. I motsatt tilfelle er han noe av en nutt-case og det er I din interesse og få vite det så fort som bare mulig.

Husk at den hverdagslige delen vi ser av mennesker vi henger med ikke sier stort om hvem de egentlig er, så har vi muligheten burde vi teste dem litt og se hvordan de reagerer for og finne ut om de innerest inne faktisk er noen vi ønsker og bruke tiden vår på.

Gjest Linneah2013
Skrevet

Har ikke hørt noe fra han siden august, og da slettet jeg han fra både FB og skype og sa til han at jeg ikke ville ha noe mer kontakt med han. Virket som om han forstod det og tok farvel og skreiv noe om at han ønsket meg lykke til med meg og min kjæreste eller noe sånt.

Uansett så trodde jeg dermed at han ikke kom til å ta kontakt med meg. Men for noen dager siden ringte han meg og spurte meg om noe han kunne spurt hvem som helst om. Men jeg skjønner jo at det ikke var grunnen til at han ringte. Jeg skjønner at grunnen han ringte var vel at han håpte på at det var slutt med meg og kjæresten (han spurte mye om dette) sånn at han kunne spørre om jeg ville ha sex eller noe i den duren.

Jeg føler helt ærlig at dette er ubehagelig. Jeg vil helst bare slippe å tenke på fyren, og jeg vil at han skal respektere dette.

Og om han fortsetter å ta kontakt: hva gjør jeg da? Jeg tenker jo at eneste måten å få han til å høre er at min kjæreste kan sende han en melding eller noe og be han holde seg unna meg eller noe sånt. Men så lurer jeg på om jeg gjør lurt i å fortelle han det?

En venninne sa nei og en venninne sa ja, men hun som sa nei er sammen med en fyr som virkelig sliter med sjalusi og at hun har exer da, og sånn er absolutt ikke min kjæreste (min kjæreste har til og med spurt masse om mitt tidligere sexliv osv) så jeg kan ikke tro at det gjør noe om jeg sier det.

Jeg føler også at jeg vil være ærlig og fortelle han det, for det er noe jeg tenker på og noe som plager meg.

Men hva tenker dere? Er det en dum ide å si det?

Da sier du bare at du ikke ønsker mer kontakt, fortsetter han å ringe/sende meldinger, svarer du ikke. Enkelt og greit.

Skrevet

Så mye drama for ganske lite. Han har kontaktet deg en gang siden august, og du sa vel i tlf at du var glad i kjæresten din?

Det meste du bekymrer deg for kunne du sagt i telefonen. "Oj, ringer du? Hva er det du egentlig tenker på, og hvorfor spør du om kjæresten min? Jeg har gått videre, det håper jeg du også har gjort?" noe i den duren.

Hva skal du fortelle typen din? eksen min ringte meg EN gang, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre??

Det synes jeg høres dramatisk ut.

Anonymous poster hash: f2904...9e1
  • Liker 5
Skrevet

Så mye drama for ganske lite. Han har kontaktet deg en gang siden august, og du sa vel i tlf at du var glad i kjæresten din?

Det meste du bekymrer deg for kunne du sagt i telefonen. "Oj, ringer du? Hva er det du egentlig tenker på, og hvorfor spør du om kjæresten min? Jeg har gått videre, det håper jeg du også har gjort?" noe i den duren.

Hva skal du fortelle typen din? eksen min ringte meg EN gang, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre??

Helt enig i at TS blåser det opp. Han har ringt 1 gang på flere måneder. Hvis han kontakter igjen, så tar du tlf og sier "hei, jeg trodde at vi ble enige om å ikke ha kontakt lenger, jeg setter pris på om du respekterer ønsket mitt, ha en fin dag" og legger på. Og etter det, så svarer du ikke på flere eventuelle henvendelser.

Men uenig i slutten på innlegget jeg siterer. Syns TS skal si fra til kjæresten, men hun kan bare si "eksen kontaktet meg her om dagen, var ikke noe big deal, men ville bare si fra". Da slipper hun å tenke mer på det, typen er enda tryggere på henne. Win-win.

Anonymous poster hash: a5096...a7d

• Liker 4
Skrevet

Haha, kanskje det er fordi du får det til å høres dramatisk ut?

Kan jo bare si "eksen min tok kontakt med meg, han sa ikke noe spesielt, men jeg ville bare si fra til deg så du ikke trur jeg skjuler noe fra deg"

Anonymous poster hash: d5a68...949

• Liker 1
Skrevet

Hvordan gjør man det?

Anonymous poster hash: 76e83...a21

Skrevet

Jeg ville vært åpen om dette. Dette er jo åpenbart noe du tenker på og da blir det feil å ikke si noe. Sett kjæresten din skulle finne ut i framtiden at eksen din har tatt kontakt uten at du har sagt noe, da kan man jo undres hvorfor du ikke sa noe. Erfaringsmessig har jeg en eks som ofte tar kontakt, jeg er hyggelig med han av folkeskikkelige grunner, men dette er jeg åpen om med samboeren min.

Skrevet

Hvordan gjør man det?

Anonymous poster hash: 76e83...a21

Du går inn på listen "sist brukte", finner det nummeret du vil blokkere. Helt til høyre er det et informasjonstegn (en rundingen med en "i" inni), trykk på denne. Gå helt nederst på den nye siden som kommer opp, der står det "Blokker". Trykk, og vips er nummmeret blokkert.

Ikke hørt et pip fra en telefonselger etterpå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...