AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #1 Skrevet 6. desember 2013 Jeg bor i et sameie med rekkehus. Jeg bor på enden, må jeg betale mer når huset skal males eller bekledningen skiftes enn naboene som bor i midten? Kan jeg etterisolere utenfra? Jeg spurte lederen i sameiet, men han visste ikke. Det står ikke noe særlig om det i vedtektene. En venninne sa at hvis jeg gjør det nå så kan jeg risikere å måtte betale når sameiet gjør det. Jeg skjønte ikke det. Anonymous poster hash: 80d7f...5e0
Chloe- Skrevet 6. desember 2013 #2 Skrevet 6. desember 2013 Jeg leste "samleie". Men alle betaler likt for oppussing av fasade. Slik er det hvertfall her jeg bor. I et leilighetskompleks kan jo ikke toppleiligheten utbedre taket alene. 1
Lea2 Skrevet 6. desember 2013 #3 Skrevet 6. desember 2013 Ser ingen grunn til at du skal betale mer selv om du bor på enden.. det er hele rekka som pusses opp og sees som samlet (det kan være regler i sameiet for dette kanskje?). Om du i tillegg skal etterisolere, så må du sikkert betale dette selv. Og om du mener å legge på lektre og isolasjon og så panel.. så blir det vel endring av fasade (din vegg vil stikke lengre ut enn de andre). Og om din del da skiller seg fra de andre kan du sikkert risikere å betale selv. Jeg ville bedt den som er ansvarlig (forrestningsfører) om å undersøke for meg tror jeg. Evt lederen i sameiet. Usikker på hva denne gjør, men der jeg har bodd er det lederen som har tatt slike saker opp til høyere hold eller i alle fall henvist folk videre. Slike ting kan kanskje være nødvendig å ta opp på styremøte, slik at andre som ønsker å gjøre det samme kanskje kan henge seg på... eller sette seg på bakbeina
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #4 Skrevet 7. desember 2013 Jeg bor på enden og har påbygg. Jeg betaler 90 kroner i måneden i husleie enn andre. Det gir meg samme rettigheter som alle andre. Skriver det bare for å gi deg et eksempel. Dersom vi på eget initiativ foretar utbedringer betaler vi selv.Anonymous poster hash: 7f531...34e
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #5 Skrevet 7. desember 2013 Altså: betaler 90 MER enn andre..Anonymous poster hash: 7f531...34e
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #6 Skrevet 7. desember 2013 Det er ikke vanlig å betale mer bare fordi man bor på enden, det er kun hvis msn har bygget på så fasaden er en del større enn en normal enhet. Om du velger å etterisolere og da må male gavlveggen så må du nok betale det samme som de andre nærheten rekken skal males. Eventuelt kan du "time" din oppussing med når rekken skal males slik at du får dine håndverkere til å forhåndsbehandle gavlen slik at din enhet blir malt sammen med de andre.Anonymous poster hash: 51b93...4d7 1
Gjest Whitestripes Skrevet 7. desember 2013 #7 Skrevet 7. desember 2013 Jeg leste også samleie Har aldri hørt om at man må betale mer om man bor i endeleilighet enn det andre beboere må. Det har hvert fall aldri vært tilfelle i de sameiene jeg har bodd. Om det var sånn, ville nok ikke endeleiligheter vært de mest ettertraktede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå