Gå til innhold

Jeg blir så trist når venner får seg kjæreste og barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt?

Anonymous poster hash: 33b90...857
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

En viss misunnelse dersom man selv føler seg på bunn og noen andre er ekstra lykkelige er vel normalt. Men ikke som en gjennomgående følelse, og ikke på vegne av flere mennesker.

Skrevet

Ja, det er normalt. Jeg har sørget mye over tapte vennskap. De sier alltid at de skal holde vennskapet ved like, men klarer det aldri.

Anonymous poster hash: c25f8...6cd

• Liker 10
Skrevet

Er det normalt?

Det er i hvert fall et dårlig tegn. Du burde glede deg over andres suksess.

Anonymous poster hash: 70930...752

Skrevet

Jeg er glad for andres lykke, og jeg ønsker andre alt godt. Likevel blir jeg så trist og lei meg hver gang noen får seg kjæreste eller blir gravid..

Føler meg mindre verdt og mislykka...

• Liker 2
Skrevet
Jeg blir så trist når venner får seg kjæreste og barn..

Sånt må man heve seg over.

Skrevet

Jeg er glad for andres lykke, og jeg ønsker andre alt godt. Likevel blir jeg så trist og lei meg hver gang noen får seg kjæreste eller blir gravid..Føler meg mindre verdt og mislykka... Anonymous poster hash: 33b90...857

Du er ikke mindre verdt og mislykket hvis du ikke har kjæreste. Det må du aldri tro.

Skrevet

Jeg er glad for andres lykke, og jeg ønsker andre alt godt. Likevel blir jeg så trist og lei meg hver gang noen får seg kjæreste eller blir gravid..

Du må fokusere på å endre de tingene ved livet ditt som ikke fungerer. Du kan være lykkelig som singel, men dersom du vil ha en mann i livet ditt så må du fokusere på det og gjøre ting annerledes en slik du gjør det nå. Lever du som du alltid har gjort, så får du alt du alltid har fått.

Når det er sagt så skal du ikke glorifisere andres situasjon. Alle føler seg som dritt iblant, alle krangler og du vet ikke omstendighetene rundt et forhold. Mange finner også en partner fordi de endrer preferanser eller slår seg til ro med en som ikke var like perfekt som de forventet for 5 år siden.

Ta tak i livet ditt og gjør noe med det som mangler - enten det er på det romantiske, sosiale, profesjonelle eller hobby/interessenivå.

• Liker 1
Skrevet

Då må ikke måle din egen vellykkethet i forhold til andre. Det er å la andre styre livet ditt.

Anonymous poster hash: 70930...752

Skrevet

Ja, det er normalt. Jeg har sørget mye over tapte vennskap. De sier alltid at de skal holde vennskapet ved like, men klarer det aldri.

Der kan du ha et poeng. Vennskapet blir kun på den som har kjærestes premisser.

Skrevet

Jeg vil si at klart det er helt normalt ts. om det er noe man selv ønsker seg veldig sterkt, så er det ikke unaturlig at det oppleves vondt når man ser andre får det man selv lengter etter. Og du er ikke et dårlig menneske eller venn for at du føler det sånn. Det har du lov til, så lenge du ikke viser det med å ødelegge gleden for vennene dine. Hadde det selv slik en periode i livet der jeg ønsket meg veldig barn og da var det litt vondt å se alle de som fikk. Selv om jeg var glad på deres vegne.

Bare ikke heng deg for mye opp det. Nyt tiden du har singel og barnløs.

Nå har jeg fått barn, og det angrer jeg ikke på, men jeg skulle ønske jeg ikke hadde brukt så mye av den tiden jeg hadde før, på å ønske meg det, istedenfor å gjøre alt det som man kan når man bare har seg selv. :-)

Plutselig kommer kjærligheten og barn sikkert din vei også. :-)

Anonymous poster hash: 0b445...3af

• Liker 2
Skrevet

Der kan du ha et poeng. Vennskapet blir kun på den som har kjærestes premisser.

Dessverre kan det virke som det er et poeng, den der ja. Ser den i flere tilfeller. :dry:

• Liker 1
Skrevet

Dessverre kan det virke som det er et poeng, den der ja. Ser den i flere tilfeller. :dry:

I de fleste tilfellene. Man har ofte mistet en venninne hvis hun får seg type og det blir seriøst med ham.

• Liker 1
Skrevet

Barn og en kjæreste er ikke meningen med livet. Det gjør en ikke lykkelig!

Anonymous poster hash: 3f19a...741

• Liker 2
Skrevet

En god venn viser også forståelse for at spedbarnstiden kan være altoppslukende og utmattende, og er raus nok til å vente på at den andre har tid og overskudd igjen:)

Anonymous poster hash: a422e...c8c

• Liker 3
Gjest Badebuksa
Skrevet

Barn og en kjæreste er ikke meningen med livet. Det gjør en ikke lykkelig!Anonymous poster hash: 3f19a...741

Snakk for deg selv!

• Liker 2
Skrevet

Skjønner deg godt ts. Jeg har det på samme måte. Nå er det nok en venninne som er gravid. Koselig for henne, men jeg orker ikke møte henne da det minner meg på hvor mislykka jeg er som ikke har mann og barn :(

Samme med bryllup, jeg orker ikke dra i bryllup for å sitte der og bli mint på at jeg aldri vil få oppleve det der..

Anonymous poster hash: 1efea...aac
  • Liker 1
Skrevet

En god venn viser også forståelse for at spedbarnstiden kan være altoppslukende og utmattende, og er raus nok til å vente på at den andre har tid og overskudd igjen:)Anonymous poster hash: a422e...c8c

Forståelse skal de få, men vennskapet blir aldri det samme igjen og det må det være lov å sørge over.

• Liker 6
Skrevet

Skjønner deg godt ts. Jeg har det på samme måte. Nå er det nok en venninne som er gravid. Koselig for henne, men jeg orker ikke møte henne da det minner meg på hvor mislykka jeg er som ikke har mann og barn :(

Samme med bryllup, jeg orker ikke dra i bryllup for å sitte der og bli mint på at jeg aldri vil få oppleve det der..

Anonymous poster hash: 1efea...aac

Sånn føler jeg det også. Føler at alle ser ned på meg og godter seg over at de er vellykkede, også kan de tråkke på meg som er så mislykka. Godt for de at jeg er til, så de har noen de kan føle seg bedre enn...

Skrevet

En god venn er glad på venners vegne når de får barn og mann. At du ønsker deg det samme det er en annen ting, det er det bare du som kan gjøre noe med, ved å velge annerledes. Men ikke fall i den fallgruben at du ønsker vondt mot de vennene som finner noen, får barn og lever sitt liv. De gjør bare det du ikke velger å gjøre. De tok et valg, en sjanse. Og det er ikke demmes feil at du piner deg slik.

Venner som ikke klarer å glede seg over at andre venner endelig får litt glede i livet, burde skamme seg over disse tankene.

Anonymous poster hash: 4ed5b...981

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...