AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #1 Skrevet 6. desember 2013 Hva tenker dere om en dame som foreslår at vi kan spise ute i ettermiddag, og når middagen er ferdigspist og regningen kommer, så sitter hun bare passivt og venter på at kjæresten skal betale? Anonymous poster hash: 7884e...9a0
Cathrine88 Skrevet 6. desember 2013 #2 Skrevet 6. desember 2013 Jeg tenker at enten deler man på regningen, eller så er det den som inviterer som betaler. 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #3 Skrevet 6. desember 2013 Jeg tenker at enten deler man på regningen, eller så er det den som inviterer som betaler. Hun mener jo at det er mannens oppgave å betale, og det er kanskje greit når jeg tjener mest. Men synes likevel hun bør tilby seg å ta halve regningen. Anonymous poster hash: 7884e...9a0
Gjest Seajewel Skrevet 6. desember 2013 #4 Skrevet 6. desember 2013 Det er vanlig at mannen betaler første daten. 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #5 Skrevet 6. desember 2013 Ja, det er vanlig at mannen betaler (han har tross alt pikk, ikke fitte), men det er vel ikke vanlig at dama bare sitter der passivt? Især ikke når man har vært sammen i åtte måneder, og dama har tatt initiativ til å spise ute? Anonymous poster hash: 7884e...9a0
Cathrine88 Skrevet 6. desember 2013 #6 Skrevet 6. desember 2013 Hun mener jo at det er mannens oppgave å betale, og det er kanskje greit når jeg tjener mest. Men synes likevel hun bør tilby seg å ta halve regningen. Anonymous poster hash: 7884e...9a0 Jeg er uenig med henne. Og jeg ser ikke sammenhengen mellom betaling og å ha pikk. 9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #7 Skrevet 6. desember 2013 Jeg synes dette med at mannen skal ta regningen er avleggs og grenser til frekt. Selv om damen kanskje er student og mannen jobber, så bør man ikke takke ja til å spise ute med den tanken om at han betaler. Mange som sier dette med at den som inviterer betaler, men hva er egentlig en invitasjon? Og innebærer invitasjon at man også spanderer? Om jeg sier til noen; lyst å stikke ut å spise en dag? er det en invitasjon som forplikter meg til å betale? Nei, jeg spør simpelten om vedkomne har lyst til å bli med ut å spise, hverken mer eller mindre. Om jeg ønsker å invitere noen med tanken om å spandere, så sier jeg det vel rett ut at jeg spanderer. Disse gjettelekene på hvem som betaler er helt tullete... Anonymous poster hash: 3afb0...d2c 10
Gjest Lille-pus Skrevet 6. desember 2013 #8 Skrevet 6. desember 2013 Hva tenker dere om en dame som foreslår at vi kan spise ute i ettermiddag, og når middagen er ferdigspist og regningen kommer, så sitter hun bare passivt og venter på at kjæresten skal betale? Anonymous poster hash: 7884e...9a0 Siden de er kjærester så er vel dette noe de har vært igjennom tidligere vil jeg tro. Det naturlige ville være at de byttet på å betale om de er sånn omtrent likestilte i inntekt. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #9 Skrevet 6. desember 2013 Jeg er uenig med henne. Og jeg ser ikke sammenhengen mellom betaling og å ha pikk. Det er gentleman å betale. Det er noe menn bør gjøre, og det er kulturelt akseptert at det er slik. Hvorfor? Fordi han er mann. Og hvorfor er han mann? Fordi han har pikk og ikke fitte. Anonymous poster hash: 7884e...9a0 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #10 Skrevet 6. desember 2013 Siden de er kjærester så er vel dette noe de har vært igjennom tidligere vil jeg tro. Det naturlige ville være at de byttet på å betale om de er sånn omtrent likestilte i inntekt. Men hvor douchebag føller ikke mannen seg når han skyver regningen over til dama og hun trekker kortet? Anonymous poster hash: 7884e...9a0 2
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 6. desember 2013 #11 Skrevet 6. desember 2013 om han hadde betalt den gongen, hadde eg betalt neste gong
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #12 Skrevet 6. desember 2013 Ja, det er vanlig at mannen betaler (han har tross alt pikk, ikke fitte), men det er vel ikke vanlig at dama bare sitter der passivt? Især ikke når man har vært sammen i åtte måneder, og dama har tatt initiativ til å spise ute? Anonymous poster hash: 7884e...9a0 Nei, det er ikke normalt. Men hvis dere faktisk har vært sammen i åtte mnd så har dere vel noen rutiner, eller er såpass komfortable at dere allerede har snakket om økonomi? Anonymous poster hash: 318df...1cb 2
Serafina. Skrevet 6. desember 2013 #13 Skrevet 6. desember 2013 Det er gentleman å betale. Det er noe menn bør gjøre, og det er kulturelt akseptert at det er slik. Hvorfor? Fordi han er mann. Og hvorfor er han mann? Fordi han har pikk og ikke fitte. Anonymous poster hash: 7884e...9a0 Jeg mener det var en gammeldags innstilling til fordeling. Det er hyggelig å bli spandert på, men overhodet ingen selvfølge. 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #14 Skrevet 6. desember 2013 Det er gentleman å betale. Det er noe menn bør gjøre, og det er kulturelt akseptert at det er slik. Hvorfor? Fordi han er mann. Og hvorfor er han mann? Fordi han har pikk og ikke fitte. Anonymous poster hash: 7884e...9a0 "Hvorfor er det slik? Fordi det er slik". Anonymous poster hash: 28668...90b 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #15 Skrevet 6. desember 2013 Det er gentleman å betale. Det er noe menn bør gjøre, og det er kulturelt akseptert at det er slik. Hvorfor? Fordi han er mann. Og hvorfor er han mann? Fordi han har pikk og ikke fitte. Anonymous poster hash: 7884e...9a0 Hva har det med saken å gjøre? Anonymous poster hash: ad457...419 2
Gjest Lille-pus Skrevet 6. desember 2013 #16 Skrevet 6. desember 2013 Det er gentleman å betale. Det er noe menn bør gjøre, og det er kulturelt akseptert at det er slik. Hvorfor? Fordi han er mann. Og hvorfor er han mann? Fordi han har pikk og ikke fitte. Anonymous poster hash: 7884e...9a0 Nåja... ikke helt uten videre er han mann kun fordi han har pikk. At mange menn vil betale, og kjenner seg komfortable ved å betale er en helt annen sak. Man lager ikke 'drama light' ved bordet og ber servitøren dele regningen. Mitt resonnèment her forutsetter at begge virkelig har råd til å ta regningen, slik at ikke denne blir brukt som argument enten den kvelden eller ved senere anledning. 1
Cathrine88 Skrevet 6. desember 2013 #17 Skrevet 6. desember 2013 Det er gentleman å betale. Det er noe menn bør gjøre, og det er kulturelt akseptert at det er slik. Hvorfor? Fordi han er mann. Og hvorfor er han mann? Fordi han har pikk og ikke fitte. Anonymous poster hash: 7884e...9a0 Da får du bare fortsette å gjøre det som er 'kulturelt akseptert,' men ikke lag klagetråder på KG fordi du tiltrekker deg kvinner som mener akkurat det samme som du gjør. 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #18 Skrevet 6. desember 2013 Ved en date så regner jeg alltid med at jeg betaler for min del. Om mannen insisterer så setter jeg meg ikke akkurat på bakbeina. Jeg sørger for at daten er på et sted slik at jeg vet at jeg kan betale for min del. Anonymous poster hash: d1194...231 2
Gjest Vampen Skrevet 6. desember 2013 #19 Skrevet 6. desember 2013 Jeg skjønner at jeg har gått glipp av det faktum at pikken kommer med eget Visa-kort. 11
Gjest Lille-pus Skrevet 6. desember 2013 #20 Skrevet 6. desember 2013 Men hvor douchebag føller ikke mannen seg når han skyver regningen over til dama og hun trekker kortet? Anonymous poster hash: 7884e...9a0 Ligger en manns selvfølelse i de få tusenlappene som han betaler regningen med? Om han skyver regningen over til kjæresten sin så er da det imellom dem. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå