Gå til innhold

Skal prøve brudekjole for første gang!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen skal jeg prøve kjoler for første gang :)

Lurer på litt forskjellig..

Hvis man skal kjøpe i salong i Oslo, hva bør budsjettet ligge på kjolemessig? (realistisk?). Får jeg en fin kjole for 10-15.000? Helt blank jeg.

Bør jeg ha med meg noe spesielt? Sko i høyden jeg tenker bruke? Bh uten stropper?

Noen andre tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet er det mulig å få en fin kjole for 10-15 000, men husk at søm og arbeid kommer i tillegg. Og så spørs det hva slags brudesalong du skal i og, det finnes forskjeller i prisnivåer. Min kostet 13 000 + noen 1000 lapper i søm/arbeid. Det var uten tvil drømmekjolen min, så det er mulig :)

Aner ikke om du bør ta med deg noe spesielt. Jeg gjorde ikke og det gikk så fint :) Stroppene på bh'en putta jeg inn i kjolen og de har en kasse som man kan stå på slik at kjolen faller "rett".

Skrevet

Og gled deg!!! Jeg gikk inn og gruet meg.... Hater kjoler og syns det er stress å prøve klær :P Kom ut derifra med et stort smil om munnen! Håper du finner drømmekjolen din, for der er rart hvor "blown away" du kan bli :) Og du får deg gjerne eg overraskelse og to angående hva slags kjole du ender opp med

Gjest Anubiel
Skrevet

Jeg skal også prøve kjoler for første gang i dag! Gruer meg en god del, men det er vel bare å hoppe i det :)

Skrevet

Det er jo faktisk ganske morsomt å prøve kjoler:) Men vær ærlig, ikke lat som om du liker kjolen hvis du ikke liker den.. Sett opp håret kan også være greit. Kjekt å droppe brunkremen..

Min kostet 12.000 - men jeg trengte ikke gjore noe med den. Leverer den rett før bryllupet og får den steamet.

Skrevet (endret)

I morgen skal jeg prøve kjoler for første gang :)

Lurer på litt forskjellig..

Hvis man skal kjøpe i salong i Oslo, hva bør budsjettet ligge på kjolemessig? (realistisk?). Får jeg en fin kjole for 10-15.000? Helt blank jeg.

Bør jeg ha med meg noe spesielt? Sko i høyden jeg tenker bruke? Bh uten stropper?

Noen andre tips? :)

Hvordan gikk det med prøvingen din?

Jeg var på Brudekjolen i Oslo og fikk knallgod service. Hun som hjalp meg var flink til å finne kjoler som passet det jeg beskrev at jeg ville ha. Hun fikk meg også til å prøve noe som jeg ikke ville ha og jammen satt ikke de penest. Det beste var at det var null kjøpepress - sånt setter jeg pris på!

Jeg hadde i utgangspunktet forelsket meg fullstendig i kjoler med såkalt illusion sleeves - gjennomsiktige ermer/overdel med blonder. Og tyllskjørt. Jeg kledde det ikke i det hele tatt. Så helt grå ut under det gjennomsiktige. Og tyll ble alt for mye å holde styr på. Som denne, som jeg i utgangspunktet var helt betatt av. Jeg så helt dust ut! Jeg var helt sikker på at jeg IKKE ville ha stroppløs.. Men de satt finest av alle på meg..

Havfrue viste seg å være fasongen for meg. Greit å gå inn med åpent sinn :) Jeg skal prøve litt mer over nyttår, siden jeg ikke har bestemt meg 100% ennå.

Endret av Anubiel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...