Gå til innhold

Den kuleste personen i hele verden - Jono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, han der liker jeg! :)

• Liker 3
Skrevet

Han er så herlig! Og dama også! Og fostermora! Herlig humor!

Anonymous poster hash: ea137...3b8
  • Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Er det noen av dere som vet hvordan det går med han idag? :)

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er han kul? Ikke sett dokumentaren.

Skrevet

Han har en kromosonfeil som gjør at ansiktet hans er deformert, mangler kinnben, dårlig hørsel osv. Han ble satt bort som barn, og istedenfor å falle utenfor alt så fokuserer han på å gjøre det beste ut av det han har, trener osv og er talsperson for en forening for andre barn og voksne som har den samme kromosonfeilen, treacher collins syndromet.

Du må nesten se dokumentaren, du finner sikkert noe på youtube også.

Skrevet

Glemte å si at han i dokumentaren prøver å få kontakt med foreldrene sine som satte han bort som nyfødt. De sa nei til å møte han. Noe jeg syns er utrolig dumt når jeg tenker på hvordan han har valgt å styrke seg selv.

Skrevet

Åå har virkelig sansen for han der:) skulle hatt flere som han.

• Liker 1
Skrevet

Han har en kromosonfeil som gjør at ansiktet hans er deformert, mangler kinnben, dårlig hørsel osv. Han ble satt bort som barn, og istedenfor å falle utenfor alt så fokuserer han på å gjøre det beste ut av det han har, trener osv og er talsperson for en forening for andre barn og voksne som har den samme kromosonfeilen, treacher collins syndromet. Du må nesten se dokumentaren, du finner sikkert noe på youtube også. Anonymous poster hash: ea137...3b8

Hei.

Jeg har sett 2 dokumentarer om han, men de er over 2 år gamle, tror jeg. Derfor var det jeg lurte ;)

Men okay, skal sjekke ut Facebooken hans. Takk til AB som sendte den linken!

Skrevet

Tøff fyr ja.

Må likevel si jeg håper barnet blir født frisk (sorry)

Skrevet

Tøff fyr ja.

Må likevel si jeg håper barnet blir født frisk (sorry)

Har de valgt å få barn uten pgd?

Det anser jeg i så fall som særs ansvarsløst.

Skrevet

Har de valgt å få barn uten pgd?

Det anser jeg i så fall som særs ansvarsløst.

Å? :klo: Slike barn har like stor rett til å leve som Downs barn har det.

Skrevet

Det er stor forskjell på å fjerne et barn som er blitt til og det å planlegge et barn med et så til dels ødeleggende syndrom som treacher collins er. TC har en tendens til å bli verre og verre for hver generasjon som får det og ergo så velger de altså å muligens sette til verden, med vitende vilje, et barn som kan få et liv med operasjoner, smerter, mobbing og i det hele tatt. Med VILJE.

Det er altså ikke snakk i det hele tatt om å ikke la et barn allerede unnfanget med TC leve eller ikke, men å frivillig vite at man lager et barn med et grusomt syndrom i utgangspunktet!

• Liker 4
Skrevet

Det er stor forskjell på å fjerne et barn som er blitt til og det å planlegge et barn med et så til dels ødeleggende syndrom som treacher collins er. TC har en tendens til å bli verre og verre for hver generasjon som får det og ergo så velger de altså å muligens sette til verden, med vitende vilje, et barn som kan få et liv med operasjoner, smerter, mobbing og i det hele tatt. Med VILJE.

Det er altså ikke snakk i det hele tatt om å ikke la et barn allerede unnfanget med TC leve eller ikke, men å frivillig vite at man lager et barn med et grusomt syndrom i utgangspunktet!

Jeg tror nok at disse som har dette syndromet klarer fint å ta dette valget selv uten at du skal sitte her i Norge og dømme en person du ikke vet hvem er for å være ansvarsløs.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror nok at disse som har dette syndromet klarer fint å ta dette valget selv uten at du skal sitte her i Norge og dømme en person du ikke vet hvem er for å være ansvarsløs.

Å velge å unnfange alvorlig syke barn ser jeg på min rett til å dømme nord og ned.

• Liker 1
Skrevet

Å velge å unnfange alvorlig syke barn ser jeg på min rett til å dømme nord og ned.

Nettopp, spesielt når det er hele 50% sjanse for at ungen får TC.

Han vet jo selv hvor hardt det er å leve med det, så jeg kan ikke tenke meg at han vil utsette sitt eget barn for noe så jævlig.

Anonymous poster hash: cb763...25c

• Liker 1
Skrevet

Så hvis en med downs ville hatt barn så hadde det vært greit om barnet hadde si 50 % sjanse til å få downs? Ville du selv blitt født med slike odds?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...