Gå til innhold

Rennende nese chihuahua

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

I går hentet jeg en chihuahua som jeg muligens skal overta for noen som omplasserer den . jeg la merke til i går kveld og i dag er at nesen renner ganske mye, det kommer bittesmå "sprut" med blank væske. Han har også tunga hengende litt ute og sleiker seg mye på nesen og rundt munnen. Tungen er der fordi kjeven er for liten men er det pga det at den sleiker seg?

Jeg skal ta den med til veterinæren for en sjekk så fort som mulig, men siden han bare er her på prøve så venter jeg litt.

Hva kan dette være? Han virker fresh og fin , men grynter litt når han går rundt (og snorker når han sover) jeg har møtt hunden før og den gryntet også da men husker ikke om nesen rant. Gryntingen er også mye mindre hos meg enn hos tidligere eiere som hadde flere hunder som løp rundt og stressa hverandre.

Har gryntingen noe med den rennende nesen å gjøre? det kan høres litt ut som når mennesker trekker inn i nesa når de er forkjølet, men har ikke opplevd episoder med reversed sneezing.

Anonymous poster hash: c0e27...6a7
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette skjedde faktisk med søsteren min sin hund også. Hun dro til veterinæren, men det viste seg at når hunden "gryntet" så var dette litt som "å nyse innover". Hunden hadde i tillegg litt væske som kom ut av nesen. Det var visst ufarlig, så når det skjer nå, lar vi det gå over. Men det skjer ikke ofte. Det varer kanskje noen timer, toppen en dag. Du får ta den med til veterinæren når den er din, godt å få det sjekket for din egen ro :)

Nå vil ikke jeg "bagatellisere" dersom dette kan være farlig (man vet aldri), så du kan jo ringe en veterinær og bare høre? Eventuelt vente på om andre her svarer :)

edit: det var en chihuahua dette også.

Endret av rumperister
Skrevet

det kan være mye..Nesemidd (smittsomt) andre problemer med nese/nesegang osv.

Allergi...

Du nevner at kjeven er for liten? Da kan det finnes andre avlsfeil

ville styrt unna en syk hund

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...