AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #1 Skrevet 6. desember 2013 For ett år siden fikk jeg påvist en ganske alvorlig innfeksjon, som har gjort at jeg har vært mye ut og inn av sykehus.. og ikke har hatt muligheten til å være like sosial.. Jeg er av og til med og blir fortsatt invitert, men jeg føler at jeg ikke er med i gjengen lenger.. En av venninnene mine har jeg fortsatt god kontakt med, og når hun snakker om at de andre vennene mine og hun har ringt hverandre eller var ute og spiste.. Så føler jeg at jeg ikke er med lenger.. jeg er bare den syke! Jeg har full forståelse for at de andre finner på ting uten meg og kanskje ikke vil bry meg med "daglige" problemer.. men jeg ønsker ikke å være bare den syke-venninnen, og det har jeg fortalt dem.. men alikevel så er det ingen som ringer meg for å prate dritt.. Hva kan jeg gjøre for å komme "inn" igjen i gjengen? Anonymous poster hash: bfec6...a65
Gjest LadyGlaGla Skrevet 6. desember 2013 #2 Skrevet 6. desember 2013 Kanskje du kan bare slå på til de?
MsMax Skrevet 6. desember 2013 #3 Skrevet 6. desember 2013 Slik blir det når man ikke er med like ofte som de andre. Kjenner meg veldig igjen da jeg til tider er "huleboer" pga psyken, bli mindre invitert også fordi jeg ofte sier nei. Eneste å gjøre er vel å bli med mer.. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #4 Skrevet 6. desember 2013 Slik blir det når man ikke er med like ofte som de andre. Kjenner meg veldig igjen da jeg til tider er "huleboer" pga psyken, bli mindre invitert også fordi jeg ofte sier nei. Eneste å gjøre er vel å bli med mer.. Men jeg er mere med nå.. problemet er at jeg fortsatt får en sånn "så hyggelig at du er med, når du er syk..stakkars deg" holdning. Også ringer de heller en annen, kunn for å prate, fordi de ikke skal bry meg, siden jeg er syk.. Jeg har gått fra å være den i gjengen som alle ringte for å få råd, til den stakkaren i hjørnet! Akkurat som en å person har mistet noen, også vet ikke folk rundt hvordan de skal forholde seg, så de bare tar avstand :/ TS… Anonymous poster hash: bfec6...a65
Suss81 Skrevet 6. desember 2013 #5 Skrevet 6. desember 2013 Hvorfor kan ikke du ringe de for å bare skravle da?
Erazor Skrevet 6. desember 2013 #6 Skrevet 6. desember 2013 Hva om du ringer dem for å «prate dritt»? Ingen grunn til å sitte og vente på at de skal ta kontakt hver gang. Hvis du viser at du er i form og vil være med, så er det lettere for dem å ta kontakt med deg neste gang.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #7 Skrevet 6. desember 2013 Har en venninne som er mye syk, og skal ikke legge skjul på at vi blir litt lei av at hun nesten alltid sier nei blir man litt lei av å alltid inviterer hun og hun selv aldri tar iniativ til å finne på noe. Vi har ikke sluttet å invitere hun, men er fort å glemme det fordi hun aldri er med på noe. I tillegg til det blir man litt "sliten" av å være med henne, fordi hun 70% av tida klager over livet sitt og sykdommen sin. Kanskje du bare må ta iniativ, invitere dem hjem til deg, ta iniativ for at alle skal samles bare Ikke forvente at andre skal ringe, men faktisk ta en telefondate og snakke litt dritt du også, og ikke bare om sykdom og problemer. Tror det hadde hjulpet veldig mye. Anonymous poster hash: a8b34...1cf
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #8 Skrevet 6. desember 2013 Har en venninne som er mye syk, og skal ikke legge skjul på at vi blir litt lei av at hun nesten alltid sier nei blir man litt lei av å alltid inviterer hun og hun selv aldri tar iniativ til å finne på noe. Vi har ikke sluttet å invitere hun, men er fort å glemme det fordi hun aldri er med på noe. I tillegg til det blir man litt "sliten" av å være med henne, fordi hun 70% av tida klager over livet sitt og sykdommen sin. Kanskje du bare må ta iniativ, invitere dem hjem til deg, ta iniativ for at alle skal samles bare Ikke forvente at andre skal ringe, men faktisk ta en telefondate og snakke litt dritt du også, og ikke bare om sykdom og problemer. Tror det hadde hjulpet veldig mye. Anonymous poster hash: a8b34...1cf OI ble litt mye surr i den der, haha men forhåpentligvis skjønte du hva jeg mente selvom orda ble litt blanda inn i hverandre der. Anonymous poster hash: a8b34...1cf
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #9 Skrevet 6. desember 2013 OI ble litt mye surr i den der, haha men forhåpentligvis skjønte du hva jeg mente selvom orda ble litt blanda inn i hverandre der. Anonymous poster hash: a8b34...1cf Som mange av dere skriver, så er det nettopp det jeg har gjort! Jeg prøvde å invitere til en sammenkomst bare.. ingen hadde tid til å komme.. Jeg ringer også av og til for å høre om hvordan det går, men opplevere da å bli unngått! Jeg har også prøvd å ta opp med vennene mine at jeg syns det er koslig om de ringer og at jeg ikker så syk.. Det var ikke så ille, når jeg først ble syk.. men jeg ble hentet i ambulanse en gang, når noen av vennene mine var der.. og etter det har de fjernet seg litt fra meg. -TS Anonymous poster hash: bfec6...a65
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #10 Skrevet 6. desember 2013 Det tar tid å bygge opp igjen et vennskap, så du får smøre deg med tålmodighet og fortsette å være på tilbudssiden. Anonymous poster hash: 288ff...a72
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #11 Skrevet 6. desember 2013 Som mange av dere skriver, så er det nettopp det jeg har gjort! Jeg prøvde å invitere til en sammenkomst bare.. ingen hadde tid til å komme.. Jeg ringer også av og til for å høre om hvordan det går, men opplevere da å bli unngått! Jeg har også prøvd å ta opp med vennene mine at jeg syns det er koslig om de ringer og at jeg ikker så syk.. Det var ikke så ille, når jeg først ble syk.. men jeg ble hentet i ambulanse en gang, når noen av vennene mine var der.. og etter det har de fjernet seg litt fra meg. -TS Anonymous poster hash: bfec6...a65 Du må ikke gi opp. Greit nok at dem kan være mer imøtekommende når du først prøver, men om du virkelig vil inn i vennegjengen igjen så må du smøre deg litt med tålmodighet og ta iniativ flere ganger. Som sagt, kan hende de er litt lei og unngår deg litt fordi du rett og slett har vært ute av dems verden så lenge. Eller så kanskje bare det er noe du føler, og at de ikke gjør det bevisst. Prøv igjen, og føler du deg lei av å ta iniativ uten respons, er dem ikke verdt det. Anonymous poster hash: a8b34...1cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå