Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi er et par som har vært sammen i litt over et år, før jeg av ulike grunner valgte å slå opp med henne. en måned senere skrev vi til hverandre og avtalte at vi skulle møtes for å snakke ut, noe som gjorde henne veldig glad. Samme kveld skulle hun ut på byen. Samme kveld sendte jeg en stygg melding hvor jeg fortalte at jeg ikke ville møte henne igjen, på bakgrunn av at jeg fant ut at hun hadde oppnådd mye kontakt med en person som ligger med stort sett alle han møter.

Et par uker senere angrer jeg på meldingen og sender en ny. Denne gangen møtes vi, og snakker ut, spiser middag og har det egentlig veldig bra. Vi bestemte oss for at vi ville prøve igjen, selv om det var kort tid etter bruddet, fordi følelsene våre fortsatt var (og er) såpass sterke. I tillegg angrer jeg umåtelig mye på at jeg slo opp, men jeg hadde vært inne i en veldig tøff periode mentalt, og følte vel egentlig at jeg trengte litt albuerom. Dum som jeg var lot jeg henne ikke hjelpe meg, mye fordi jeg ikke visste hvordan.

Uansett, vi har fortsatt å møttes, og nå har det begynt å bli som før. Altså at vi har det veldig koselig og bra sammen, blir glade av hverandre osv. Det har nå gått et par uker siden den samtalen, og snart tre måneder siden vi slo opp. Likevel har jeg følt meg truet av han hun snakket med, for de har hatt mye kontakt, litt mindre etter vi begynte å møtes igjen, men likevel nok til å få hodet mitt til å surre. Så, samme dag snakket vi litt om ham på mitt initiativ, og på et eller annet punkt spurte jeg om noe hadde skjedd mellom dem (hun har tidligere sagt flere ganger at det ikke "er" noe mellom dem, og at han kun er en venn. Altså ingen følelser involvert.), og da svarte hun at de hadde kysset den samme kvelden hun fikk den meldingen. Hun hadde blitt så lei seg når hun så den at hun sa det føltes ut som at jeg slo opp på nytt. Samme kveld hadde de sex, og det fant jeg ut nå nylig, noe som førte til en megadiskusjon.

Jeg mener hun burde fortalt dette av seg selv, uten at jeg måtte spørre om det. Hun sier hun prøvde, men ikke gjorde det i og med at jeg har uttrykt min bekymring flere ganger allerede, så hun turte ikke.

Så, spørsmålet mitt.

Jeg oppfatter denne personen som et problem, og mener hun bør ha null kontakt med ham fra nå av. Hun sier de har hatt mindre siden vi startet opp, men mener det ikke er nødvendig å slutte å prate med ham. Ettersom jeg var ganske irritert den kvelden jeg fant det ut ga jeg henne et ultimatum. Han eller meg. Hun ville ikke velge, men sa hun hadde valgt meg, men at hun ikke vil avslutte kontakten med ham. Som et kompromiss fra begge sin side ble vi enige om at hun skulle ha enda mindre kontakt, og ikke dra på besøk til ham flere ganger.

Det jeg da lurer på, er det riktig av meg å be henne slutte å snakke med ham, og bare ignorere ham å avslutte all kontakt, eller er det best for forholdet vårt om det får gå sin gang, og la kontakten forsvinne med tiden?

Har jeg grunn til å være irritert på henne? Eller har hun grunn til å være irritert på meg?

Håper vi kan få noen objektive meninger på dette!

Anonymous poster hash: 1d513...b58
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det burde ikke være et stort problem for henne å la være å ha kontakt med denne fyren hvis hun ønsker videre kontakt med deg. Noen valg må man bare gjøre. Om de er riktige eller gale vil vise seg etterhvert!

Skrevet

DU slo opp med henne. Så sender du ekle meldinger bare fordi hun snakker med en annen mann? Det har hun vel all rett til. Spesielt med tanke på at du dumpa henne. At hun som singel kvinne hadde sex med en annen mann er og i hennes fulle rett. Du har INGEN rett til å være sint på henne. Skjønner egentlig og at hun fortsatt vil ha kontakt med han. Kanskje han gir henne en form for oppmerksomhet hun ikke får fra deg? Kanskje hun er litt redd for at du skal dumpe henne nok en gang, og vil ha han som støtte? Hvis du kan forsikre henne om at du bryr deg, og vil være der, kan hun kanskje gi slipp på han.

• Liker 3
Skrevet

DU slo opp med henne. Så sender du ekle meldinger bare fordi hun snakker med en annen mann? Det har hun vel all rett til. Spesielt med tanke på at du dumpa henne. At hun som singel kvinne hadde sex med en annen mann er og i hennes fulle rett. Du har INGEN rett til å være sint på henne. Skjønner egentlig og at hun fortsatt vil ha kontakt med han. Kanskje han gir henne en form for oppmerksomhet hun ikke får fra deg? Kanskje hun er litt redd for at du skal dumpe henne nok en gang, og vil ha han som støtte? Hvis du kan forsikre henne om at du bryr deg, og vil være der, kan hun kanskje gi slipp på han.

Tenkte akkurat det samme som deg!

Skrevet

Jeg vet ikke helt.

Jeg har krevd at samboeren min ikke skal ha kontakt med visse personer, men her var det du som gjorde det slutt. Jeg føler det blir feil å skylde på henne, og bli sint på henne for at hun ikke sa i fra. Hva hun gjorde etter du gjorde det slutt er faktisk ikke din sak. Saken hadde vært en annen om hun var den som slo opp, og ville begynne på nytt igjen.

Jeg ser ikke grunnen til at hun skal dra på besøk til han da, med mindre de er veldig gode venner.

Anonymous poster hash: b9ddc...e63
Skrevet

Typisk kvinnfolk, skal alltid ha backup-løsninger. Hadde jeg vært deg, hadde jeg aldri tolerert at hun fremdeles hadde kontakt med ham etter at dere ble sammen igjen. Gi henne et ultimatum; han eller deg. Velger hun han der mannehora fortjener hun ikke deg. Man må da kunne respektere hverandre såpass i et forhold at man kan kutte kontakt med mennesker som partnere absolutt ikke vil at den man er i lag med, skal møtes.

Hilsen mannehore

Anonymous poster hash: e5ecb...144

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...