Gå til innhold

Graveringstekst i ring

Anbefalte innlegg

Gjest Poirot
Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg vil skrive i ringen......

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke akkurat tipse deg om noe konkret (et søk her og det kommer opp mange forlsag fra tidligere tråder), men jeg vil tipse dere om å tenke litt på hva som er "dere", og ikke på at det skal være originalt, morsomt etc.

-Har dere feks kjælenavn dere kan bruke?

-Har dere en felles interesse som dere kan hente inspirasjon/sitat fra?

-Har dere tilknytning til et annet språk som gjør det naturlig å skrive noe (feks. "jeg elsker deg xxxxx") på dette språket i ringene??

Vi valgte en setning som min kjære ofte sier om oss. Det ble personlig og riktig for oss.

Hadde vi ikke hatt en sånn "greie" hadde vi nok bare skrevet "Din xxxx"

Gjest Poirot
Skrevet

Ja, jeg vil jo helst at det skal være litt personlig. Men det er så vaaaanskelig..... Blir liksom aldri fornøyd.

Pacta sunt servanda blir liksom LITT vel tørrvittig....

Skrevet

DIN BASSEMUS :hoho:

Hvem skriver dette i ringen da??? ( sikkert noen siden det kom opp som forslag..)

:hoho::hoho:

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg likte "herfra til evigheten" veldig godt jeg! Litt annerledes men det sier så utrolig mye!

Pam

Skrevet
Ja, jeg vil jo helst at det skal være litt personlig. Men det er så vaaaanskelig..... Blir liksom aldri fornøyd.

Pacta sunt servanda blir liksom LITT vel tørrvittig....

= every treaty in force is binding upon the parties to it and must be performed by them in good faith :hoho::hoho:

jurist, eller?

M

Skrevet

Vi har evighetstegnet (liggende 8-tall) + Evig Din + navn + dato.

Utenpå ringene har vi stjernetegnene våre på hver side av initialene våre.

NB! Husk at ringene skal bæres for alltid, så ikke skriv mye mikk makk dere muligens vil angre på siden :wink:

Men personlig vinkling er jo alltid flott syntes jeg!

Skrevet

Vi har bl a love and passion i våre ringer, sambos forslag. Syns det låt bra, jeg.....

Skrevet

Vi har en strofe fra From this moment on, siden den er spesiell for oss..I min kjære`s ring står det " I will love you as long as I live" og hva som står i min vet jeg ikke før jeg setter den på i kirken...

Skrevet

Vi valgte noe vi sier til hverandre når vi vil si "jeg elsker deg" eller annet "kliss" mens det er andre som kan høre det. Det er ikke noe "ordentlig" ord, bare noe vi har funne på sammen. Damen i gullsmedbutikken skjønte ingenting da jeg stavetdet for henne. Til slutt ba hun meg skrive det ned så hun kunne skrive det av...

I tillegg har vi "Din XXX" og bryllupsdatoen.

Gjest Poirot
Skrevet

= every treaty in force is binding upon the parties to it and must be performed by them in good faith :hoho::hoho:

jurist, eller?

M

Jepp.

Skrevet

Vi valgte bare en forkortelse for kjælenavn vi har på hverandre. Eks at jeg kalle ham sussebass = Din S.B. Kari Nordmann XX.XX.XX for det var ikke plass til mer pga langt navn...

Skrevet

Vi gjør det veldig enkelt!

Evig din + navn + dato

Ikke så veldig orginalt, men det var det som vi følte er riktig for oss.

Ikke så mange ord, men de ordene betyr mye!

Bestilte faktisk ringene idag! :-)

Skrevet

Er det bare vi som ikke har navn eller dato i ringene våre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...