Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et spørsmål til både menn og kvinner her inne.

Rett og slett om dere følger prinsippene deres fult og holdent, eventuelt om det finnes unntak i enkelte tilfeller?

F.eks du har møtt drømmemannen/dama og han er god på alle måter. Fra før har du lovet deg selv at hvis h*n er seksuell og/eller emosjonell utro så er dette dealbreaker og du vil gjøre det slutt hvis det skjer. Eller at hvis du finner ut at han tidligere har kjøpt tjenester hos prostituert, noe du også ville gjort det slutt for. Eller at han eventuelt lyver i hytt og pine og ikke slutter, og det er også noe du ikke ville godkjent. Generelt sett alle ting som du i forkant har bestemt deg for at du ikke tolerer av mannen/dama di.

Holder du på prinsippene og gjør det slutt uansett, eller finnes det unntak om han er drømmemannen/dama i livet ditt? Hvor langt må det gå før du driter i at h*n er drømmemannen/dama og bare gjør det slutt - tvert?

Litt vanskelig spørsmål å formulere, men håper dere skjønner.

Nysgjerrig :)

Anonymous poster hash: 4f028...8d0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg oppdaget at drømmemannen hadde vært utro så var han ikke lengre drømmemannen og måtte dermed flytte ut.

Anonymous poster hash: a4a7a...eba
Skrevet

OOooo, eg gikk veldig langt og tøyde alle mine grenser hva gjelder tålmodighet og å se gjennom fingrene. Hun pushet og pushet helt til grensen var nådd. Så ja, mine prinsipper er i utgangspunktet kun for meg. Det vil si at jeg mine prinsipper setter grenser for meg selv, som f.eks. at jeg avskyr utroskap ergo jeg er ikke utro, jeg hater løgn og bedrag ergo jeg er alltid åpen og ærlig. Så prinsippene mine er mine verdier.

Hva gjelder eksdamen min, så har jeg vist for meg selv at jeg er meget tålmodig og villig til å kjempe - selv om jeg er alene i kampen.

Men hva jeg hadde tålerert og akseptert hos min potensielle kjæreste hadde nok gjenspeilet hvordan forholdet mellom oss var generelt. Er det vits å satse mer, kjempe mer osv. Er forholdet fantastisk og man går på et skjær, så kan man alltids se om vi kommer oss løs flytende eller om skipet synker.

Anonymous poster hash: 8131b...626
Skrevet

Jeg lot min første kjæreste tøye grensene i det lengste (utro etc.) fordi jeg så gjerne ville at forholdet skulle fungere. Han sluttet å være drømmemannen lenge før det ble slutt mellom oss. Ikke savnet ham et øyeblikk, angrer forsåvidt på at jeg ikke gikk flere år tidligere.

Nå har jeg lært at jeg ikke er noen dørmatte, og finner min nåværende på noe sånt så kommer jeg ikke til å dra ut bruddet. Jeg vet jo at bruddet kommer tilslutt uansett. Så da blir det slutt på dagen.

Skrevet

De eksemplene du kommer med, sier at det ikke er drømmemannen likevel. Så null problem å forlate en slik en. Nå er dine eksempler ting jeg tar veldig alvorlig (utenom ett horebesøk i fortiden...).

Men mindre komplikasjoner pga mine og/eller hans prinsipper, kan det jobbes med.

Skrevet

Sett at drømmepersonen har utrolig mange gode sider, men gjort én eller to skikkelige store tabber - hva da?

Skrevet

Sett at drømmepersonen har utrolig mange gode sider, men gjort én eller to skikkelige store tabber - hva da?

Det kommer jo så klart an på tabben(e).

Hvis det er noe jeg har sagt klart og tydelig ifra om er brudd-grunn, så fyker han. For da har han ikke bare gjort noe jeg ikke liker/vil/godtar, men samtidig gitt blanke f i meg og mine følelser/tanker rundt det han gjorde.

Det finnes jo også formildende omstendigheter som kan gjøre at jeg må fire litt på krava...

Men dette er noe det er veldig vanskelig å prate på generell basis om.

I bunn og grunn vet man ikke hvor standhaftig man er før man opplever situasjonen.

Skrevet

Hvis prinsippene brytes så er man direkte dum hvis man ikke gjør det slutt.

Men det er mange dumme folk.

Skrevet

Hvis prinsippene er "fleksible", så er de ikke prinsipper.

Jeg har grunnprinsipper som en mann må være på samme plan på, og jeg har selvsagt preferanser som er mer fleksible.

Det jeg ser etter hos en mann er ikke bare ting som på papiret gjør ham mer attraktiv, men en del av pakken, han som person, som tiltrekker meg i utgangspunktet. Har aldri vært i situasjonen at en mann fremstår som "drømmemannen" men bryter med alle mine prinsipper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...