AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #1 Skrevet 6. desember 2013 hei! Jeg har eksamen i historie neste uke. Og jeg gruer meg noe helt sinnsykt. Ikke fordi det er vanskelig stoff og sånn, men fordi jeg blir så utrolig nervøs og begynner å kaldsvette og rødme. Kan skyldes at jeg har sosial angst. At jeg får nervøst sammenbrudd når jeg snakker med mennesker, men nå er det EKSAMEN. Sensor sitter der, og læreren min. Jeg blir kvalm bare av tanken. Jeg har grudd meg nå i mange uker. Jeg er også redd for å si masse feil, og få stryk. Siden jeg klarer ikke forberede meg så godt siden jeg går rundt og tenker at jeg snart skal i ilden. Jeg er nervøs allerede nå, og det har ikke skjedd noe enda. Har noen noen tips til hva som kan roe meg ned, og tenke mer positivt? Noe som har hjulpet deg når du var så nervøs at du ikke klarer å tenke en gang. Åja, det er muntlig eksamen såklart. Anonymous poster hash: adbb9...6f8
pusen78 Skrevet 6. desember 2013 #2 Skrevet 6. desember 2013 Du er dårlig forbered,det er derfor du gruer deg og er nervøs.Læreren biter ikke (hard),og eksamen skulle være tilrettelagt til mennesker med diagnoser.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #3 Skrevet 6. desember 2013 Når du kjenner kvalmen og tankene tar over, pust GODT inn gjennom nesen mens du teller til tre for så å puste ut gjennom munnen mens du teller til tre og gjenta noen ganger til du kjenner kroppen roer seg litt. Jeg har hatt sosial angst selv, noe som ødela vgs for meg da jeg mistet mange fag på veien. Til våren har jeg studiekompetanse og lagt 12 eksamener bak meg. Man er mye sterkere enn det man tror når man står i en ubehagelig situasjon. Kvalmen, svimmelheten, "ut av kroppen" følelsen og den konstante trangen til å legge seg ned i en krøll og gråte er normal og helt ufarlig selv om det er utrolig ubehagelig og sliter deg helt ut. Det viktigste du kan gjøre er å fullføre, du må ikke trekke deg for da vinner angsten. Jeg ble skikkelig fysisk dårlig før jeg skulle ut i situasjoner som utfordret angsten min. Til uken har jeg siste muntlige eksamen før det er juleferie, jeg er ikke redd lengere, jeg er blitt sterkere enn noen gang fordi jeg aldri lot angsten vinne, uansett omfanget på situasjonen. Lykke til og ikke la angsten vinne! Anonymous poster hash: 93bb3...14c
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #4 Skrevet 7. desember 2013 Kan det hjelpe å tenke at læreren og sensor bare er mennesker som er på jobb? At de skjønner at studentene er nervøse og at de mest teolig vil deres beste. Læreren vil jo gjerne at du skalmgjøre det bra, det sier jo litt om dennes undervisning også. De vil deg ikke noe vondt. De har sikkert vært i dine sko en gang. Det er normalt å svette og rødme om man blir nervøs, og det tror jeg sensor og læreren skjønner. De er bare mennesker. Lykke til!Anonymous poster hash: b366d...f33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå