Gå til innhold

Kjæresten min ringer familien alltid om det er noe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, kanskje dette er vanlig, men jeg har ikke vært borti lignende. Kjæresten min har en flott familie som alltid stiller opp for han, kjempesøte mennesker! Men det jeg synes er litt rart at han alltid ringer dem hver gang det er er noe, f eks hvis han føler han har blitt urettferdig behandlet, spørsmål om jobb, spørsmål om hva han skal gjøre hvis det er en litt viktig avgjørelse. Han ringer besteforeldre, foreldre, stepappa og alt mulig. Han er 25 år.

Han tar opp ting med meg også, spør om råd etc, men synes det er litt spesielt at han ringer hele slekta om dette også. Nå har han vært i telefonen med besteforeldrene, mamma, pappa og stefaren sin hver for seg i over en time fordi han lirer på hva han skal gjøre i forhold til jobb. Er dette vanlig?

Anonymous poster hash: 39f73...2b1

Videoannonse
Annonse
Gjest Katten.
Skrevet

Kan jo være kjekt å få råd fra noen som virkelig kjenner en selv som person, og som har litt erfaring med f.eks, jobb etc.

• Liker 2
Skrevet

Hva er galt med det, da? Som katten nevner, de kjenner han godt og har muligens mye erfaring, da er det helt naturlig å ringe dem. Jeg ringer ofte moren eller faren min (og gjerne søsknene mine også) dersom jeg har en problemstilling som jeg har problemer med å løse.

Anonymous poster hash: 68c01...46c
  • Liker 1
Skrevet

At han ringer en eller to personer er greit, men hele familien? Da snakker vi uselvstendighet der han må ha ørten bekreftelser før han tar et valg. Ikke så moro den dagen du og han skal ta personlige avgjørelser vedrørende forholdet, barn og hus. Jeg ville ikke likt å føle at alt måtte avklares med resten av familien før en avgjørelse ble tatt.

Anonymous poster hash: b167d...bf1
Skrevet

At han ringer en eller to personer er greit, men hele familien? Da snakker vi uselvstendighet der han må ha ørten bekreftelser før han tar et valg. Ikke så moro den dagen du og han skal ta personlige avgjørelser vedrørende forholdet, barn og hus. Jeg ville ikke likt å føle at alt måtte avklares med resten av familien før en avgjørelse ble tatt.

Anonymous poster hash: b167d...bf1

Men han er jo bare 25. Fortsatt en naiv liten guttunge. Om det ikke begynner å gå seg til nå når han er nådd mental moden alder ville jeg derimot stusset.

Det spørs selvsagt hva det ER han ber om råd om. Dersom han ringer halve slekta for å snakke en time om "den vanskelige kunden på jobb" eller "sjefen vil ikke la meg jobbe overtid" eller "hvordan skal jeg vaske ull" så er det spesielt. Meget spesielt. Dersom det handler om videre karriære eller en mulig oppsigelse eller noe viktig så er det helt greitt. Men det må liksom ikke bli oftere enn en gang hver annen-fjerde måned. Hvem har vel livsendrende avgjørelser å ta oftere enn det? De små bør en som 25 begynne å bli i stand til å ta på egenhånd.

Anonymous poster hash: 7b00c...257

Skrevet

Hvorfor i alle dager er dette problem? Han skader ingen eller utsetter seg selv eller deg for fare. Om det værate han gjør er å ha et fodt forhold til slekta har du jo funnet deg en bra fyr? Det går an å bare akseptere han sånn han er.

Anonymous poster hash: 169ef...782

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...