AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #1 Skrevet 6. desember 2013 Hei! Vi er en vennegjeng som har et lite "problem" med ei av venninnene i gjengen vår. Hun fikk seg i høst samboer, da kjæresten endelig flyttet til samme by som henne/oss. På grunn av at kjæresten ikke kjenner noen andre i byen, kommer venninna vår kun på arrangementer med vennegjengen vår hvis hun kan ta med kjæresten (noe vi selvfølgelig sier ja til, da vi synes det er hyggelig å se venninna vår). Problemet er bare det at når de er sammen med oss så er de veldig oppå hverandre (bokstavelig talt) hele tida. De sitter på hverandres fang, koser, kysser, klår, masserer hverandre osv., noe som gjør oss andre ganske ukomfortable da dette ofte pågår hele kvelden. Litt kyssing er selvfølgelig greit, men når de hele kvelden stort sett bare har fokuset på hverandre synes de fleste av oss andre i vennegjengen at det blir litt pinlig i lengden. Ikke får vi da noe særlig tid til å snakke med venninna vår heller, dessverre. Er det noen hyggelig måte vi kan si ifra til henne på at hun kanskje kan være litt mindre kosete med kjæresten sin når hun er sammen med oss andre uten at det virker frekt? Og bør vi i det hele tatt si ifra? Vi synes jo det er kjempekoselig at hun har kjæreste, og har heller ikke noe i mot det at hun tar med kjæresten sin på ting, men skulle ønske de bare kunne kose og kysse littegranne mindre foran oss andre. Vil også legge til at venninna vår og kjæresten er forlovet og har kjent hverandre lenge, så de er (sannsynligvis) ikke lenger i nyforelsket-stadiet av forholdet. Takk for eventuelle gode råd! Anonymous poster hash: a3acc...eb5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #2 Skrevet 6. desember 2013 Begynn med den klassiske "get a room, a!" og blir mer tydelig på at du syns det er ubehagelig det hvis de ikke tar hintet. Anonymous poster hash: 473ba...447 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #3 Skrevet 6. desember 2013 Hva med å ha noen spillkvelder hvor dere trekker lag og ber alle flytte seg? Så kan dere komme med noen kommentarer om at "da slipper vi å se på at dere klår på hverandre" når de bytter plass. Med glimt i øyet selvsagt. Anonymous poster hash: 78764...fb5 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #4 Skrevet 6. desember 2013 Dette må dere bare tåle. Bevares. Anonymous poster hash: de2ee...c9a
Suss81 Skrevet 6. desember 2013 #5 Skrevet 6. desember 2013 Hva med å snakke med venninnen din og si at dere synes det er litt ukomfortabelt når det blir så mye klass?
Gjest Ess Skrevet 6. desember 2013 #6 Skrevet 6. desember 2013 Dette må dere bare tåle. Bevares. Anonymous poster hash: de2ee...c9a [/quote Hvorfor i alle dager må de det? 7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #7 Skrevet 6. desember 2013 Dette kjenner jeg igjen og synes selv er veldig vanskelig å gjøre noe med. Hos meg gjelder det en veldig god arbeidskollega. Jobber i et lite firma og alle kjenner hverandre derfor godt og omgås en del sosialt. Det er likevel ingen av oss som får oss til å si noe til paret (som har vært gift i 2 år), i stedet har det blitt til at vi gjør ting med jobben "uten følge". Det er pinlig når de holder hender hele tiden, kysser, klår, stirrer hverandre inn i øynene midt i en samtale med oss andre osv. Jeg har dessverre ingen god løsning til deg, vil bare si at jeg virkelig forstår problemet. Noen av oss andre er i tillegg single med fare for å bli møtt med "du er bare sjalu" dersom vi tar dette opp med dem. Forøvrig er mannen hennes alltid hjemme dersom hun inviterer oss hjem også, da gjentar det samme seg. Veldig rart. Anonymous poster hash: db9e5...6af
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2013 #8 Skrevet 6. desember 2013 Synes det virker som at slike må overbevise hverandre og seg selv om at det her forholdet er det Store! 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #9 Skrevet 6. desember 2013 Si det rett ut, at dere synes det er smaksløst å sitte å se på at de kliner og klår. Hadde ikke invitert de noe mer hadde det vært meg. Anonymous poster hash: 9a4a7...ed0
spinnwild Skrevet 6. desember 2013 #10 Skrevet 6. desember 2013 Er det kanskje derfor han ikke blir kjent med folk? Si i fra. Så enkelt er det.
super-s Skrevet 6. desember 2013 #11 Skrevet 6. desember 2013 Sånt er så ubehagelig! Det verste er hvis man er alene med paret, men det er jo ekkelt når det er flere også. Vet ikke helt hva dere skal gjøre, men det går jo an å snakke med dem og si det er ubehagelig. Få med at det er hyggelig at de er like forelsket fremdeles, men at det er litt ekkelt når de gjør det hele tiden..
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #12 Skrevet 6. desember 2013 TS her. Godt å høre at det er flere enn meg som synes sånt som dette er ubehagelig. Er litt ubehagelig å skulle si ifra også da, da jeg er redd for at hun skal bli sur og fornærmet. Men når det nå er flere av venninnene mine som ikke har lyst til å ha henne/dem med på ting lenger, fordi de blir så ukomfortable, så må jeg nok "manne" meg opp og si ifra, da de andre vennene mine ikke selv tør å ta det opp med henne. Får bare satse på at hun selv tar det med et smil, og ikke blir alt for sur på meg/oss. Anonymous poster hash: a3acc...eb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå