Gå til innhold

Partyleker? For å bli kjent på fest/sammenkomst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Det skal være en stor bursdagsfest om ikke lenge der alle selvfølgelig kjenner bursdagsbarnet men ikke hverandre.

Har dere gode tips til bli kjent leker, partyleker?! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

alle samles i en ring, og sier hvem de er og hva de gjør på i hverdagen (yrke, studieum, hjemmeværende, osv) og hvordan de ble kjent med bursdagsbarnet. mens denne runden pågår, så skrive mann jobben e.l på en lapp og hiver den oppi en skål.

Etter på skal mann trekke lapper fra skålen, og gjette hvem som har det yrket/studiumet som står på lappen. får de rett må personnen på lappen utføre en øvelse/aktivitet (dette kan dere bestemme, foreslår slurk av drinken, servere et glass vann til alle, gjøre kyllingdansen etc) gjetter de feil, skal personen som gjettet utføre en utfordring.

Dette forsetter intil alle er fornøyd, eller til førstemann eks når et poeng antall (husk mann kan legge lappene opp igjen i skålen hvis mann vil lage flere runder)

Skrevet

Sånt er så teit. Kan ikke folk får lov til å snakke sammen på en normal måte og bli kjent? Man snakker jo sammen med folk som sitter rundt en ved bordet.

Anonymous poster hash: b03d5...45e
  • Liker 8
Skrevet

Sånt er så teit. Kan ikke folk får lov til å snakke sammen på en normal måte og bli kjent? Man snakker jo sammen med folk som sitter rundt en ved bordet.

Anonymous poster hash: b03d5...45e

Sånne folk som deg er så dumme, det er dere som demper stemningen og gjør at folk ikke ønsker å være med på leker/aktiviteter fordi dem er redd for å bli dømt som teite.

Anonymous poster hash: 4f591...a89

• Liker 2
Skrevet

Hva med å be alle fylle ut yrke/utdannelse, alder, hvordan de kjenner bursdagsbarnet, hva de gjør på fritiden osv og legge alle lappene i en bolle. Så trekker en og gjetter hvem som har skrevet lappen.

Skrevet

Mitt beste tips: la folk bli kjent på egen hånd...

Selv om ingen kjenner alle, kjenner som regel alle noen og vil sannsynligvis synes det er hyggeligere å bruke tiden (vi snakker tross alt bare om en kveld) på å snakke med venner og venners venner (jeg har aldri vært på fest uten å snakke med ukjente også, helt uorganisert) enn å tvinges til å bli overfladisk kjent med masse folk man ikke kommer til å treffe igjen.

La i det minste deltagelse være frivillig - å tvinge alle til å være med kan fort virke mot sin hensikt. Jeg blir hvertfall ikke i særlig festhumør av sånt...

• Liker 2
Skrevet

Jeg er enig i at de fleste partyleker blir litt for mye av det gode.. av den typen der man skal drite seg ut mest mulig eller TA på hverandre. Men en liten lek som er helt uskyldig er ofte greit for å løse opp stemningen litt. Enten noe sånt som jeg nevnte eller en quiz der man deler inn i lag og løser oppgaver sammen. Det bør bare ikke ta for lang tid og ikke kreve at alle er ufattelig utadvendte.

Skrevet

Quiz! Lag 10 spm om bursdagsbarnet, del inn i tilfeldige grupper og kjør på. Icebraker de luxe :)

• Liker 1
Skrevet

Kan de brukerne som bare er her inne for å klage, ta innlegene sine å gå ut igjen?

Og hvis dere er ekstra vennlige så ikke gå inn i noen andre sine tråder før dere har noe hjelpsomt å si ;)

Dette er nemlig ikke et innlegg laget for diskusjon, men for å få tips og råd ;)

Over til saken! :)

Flere gode ideer jeg skal ta med videre.

Flere tips? :)

Den store dagen nærmer seg nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...