AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #1 Skrevet 6. desember 2013 Har fått barnehageplass til poden fra 1 januar. Noen som vet om desember blir min siste mnd med kontantstøtte? Eller får jeg i Januar også? Står noen steder at man får kontantstøtte til og med måneden barnet begynner i barnehagestart. Mens andre steder at den opphører med en gang. Hva er rett?Anonymous poster hash: 42f56...bb3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #2 Skrevet 6. desember 2013 Nå har jeg ikke erfaring akkurat med kontantstøtte, men for eksempel overgangsstønad kuttes/avkortes fra den dagen du kommer i jobb, samme med bidragsforskudd hvis du får jobb med lønn over 6G-taket, og barnetrygden regnes ikke før måneden etter fødselen, om så barnet blir født den 1. i måneden. Så, basert på de andre eksemplene, ville jeg blitt veldig overrasket dersom du kunne få kontantstøtte etter at barnet har begynt i barnehagen. Ville i hvert fall ha meldt fra om det på forhånd, så det ikke blir noe tull og tilbakebetalingskrav (hvis de likevel innvilger støtte for den måneden, så har du jo ditt på det tørre). Anonymous poster hash: 7259f...3ee
Gjest Magdalene Skrevet 6. desember 2013 #3 Skrevet 6. desember 2013 Du skal vel ha til og med den mnd ungen begynner i bhg.
Ciara Skrevet 6. desember 2013 #4 Skrevet 6. desember 2013 Jeg har bare meldt fra om at vi har fått barnehageplass og fra hvilken dato. Så får NAV betale etter regelverket 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #5 Skrevet 7. desember 2013 Jeg har selvfølgelig tenkt å si i fra til NAV, prøvde torsdag og fredag, men etter 25-25-30min i tlfkø ga jeg opp, Skulle gjerne visst om jeg kan forvente å få 5000kr i januar også. Hadde kommet godt med for en fulltidsalenemamma etter jul. Og siden det står forskjellig rundtom lurte jeg på om noen her visste. :-)Anonymous poster hash: 42f56...bb3
charactouy Skrevet 7. desember 2013 #6 Skrevet 7. desember 2013 Vi fikk for den første mnd i bhg. Alle andre jeg har snakket med også. 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #7 Skrevet 7. desember 2013 Vi fikk for den første mnd i bhg. Alle andre jeg har snakket med også. Takk for svar :-)Anonymous poster hash: 42f56...bb3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #9 Skrevet 7. desember 2013 Det stemmer at du får for den mnd barnet begynner i bhg, altså januar:) Anonymous poster hash: ef195...0bb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå