Gå til innhold

Sjefen har forespurt NAV om lønnstillegg positivt eller negativt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er under nav, og har en ganske liten stilling, som jeg trives godt i, og som jeg ønsker flere timer i senere. Tar også opp fag til generell studiekompetanse ved siden av.

Har også begynt å søke andre plasser, fordi jeg ønsker å jobbe mer, og på sikt bli mer selvstendig, få tilbake meg selv, og komme meg helt ut av NAV.

Så lurer jeg på. Først av alt, hva er lønsstilskudd, og hvorfor kan en arbeidsgiver finne på å forespørre om dette? Er dette positivt eller negativt for min del.

på forhånd, takk for svar.

Anonymous poster hash: bec5b...205
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo kjempebra! For om NAV skal innvilge LT så må det ligge en stilling i andre enden. Dvs at NAV dekker 50(eller mer/mindre) av lønna di en periode, mens du får direkte betalt fra arbeidsgiver. LT er tidsbegrenset (3 eller 6 Mnd ofte) og etterpå er du vanlig ansatt:)

Anonymous poster hash: db8f3...c0d

• Liker 2
Skrevet

Så det betyr at sjefen har tenkt å beholde meg?

Skrevet

Tror han er den som best kan svare for hva han tenker.

Vet at enkelte bedrifter spekulerer i å få arbeidskraft via NAV uten at de egentlig har tenkt å tilby en stilling i den andre enden.

Du kan jo også spørre NAV om hvordan de tolker dette.

Jeg krysser fingrene for deg.

• Liker 2
Skrevet

Tror han er den som best kan svare for hva han tenker.

Vet at enkelte bedrifter spekulerer i å få arbeidskraft via NAV uten at de egentlig har tenkt å tilby en stilling i den andre enden.

Du kan jo også spørre NAV om hvordan de tolker dette.

Jeg krysser fingrene for deg.

takk. Jeg vil virkelig ut av nav nå. Jeg gidder ikke mer der

Skrevet

Lønnstilskudd kan du lese mer om her:
https://www.nav.no/Arbeid/Arbeidsrettede+tiltak/Tidsbegrenset+l%C3%B8nnstilskudd

Egentlig er det ikke annet enn at arbeidsgiver for kompensasjon for å ha deg i bedriften og at h*n dermed kommer rimeligere ut av å ha deg ansatt enn en ordinær arbeidstaker. Med andre ord er det litt mer lukerativt å ha deg der, fordi du koster bedriften mindre. Det er altså ikke et tillegg i lønnen, men et tilskudd arbeidsgiver får for at du er der istedenfor noen som ikke mottar støtte fra nav.

Det er umulig å vite om dette er positivt eller negativt for deg. Noen utnytter dessverre dette. Får håpe det beste for din del.

Anonymous poster hash: 09710...a66
Skrevet

takk. skal sette meg inn i det

Skrevet

Jeg skjønte jo at jeg ikke ville få mer. Men vil ikke dette redusere det jeg får i AAP? Den reguleres jo etter antall timer. Så om jeg har en god timelønn, så skulle jeg vel ikke straffes for det? Prøver jo alt jeg kan for å komme meg ut av nav systemet nå.

Skrevet

Jeg skjønte jo at jeg ikke ville få mer. Men vil ikke dette redusere det jeg får i AAP? Den reguleres jo etter antall timer. Så om jeg har en god timelønn, så skulle jeg vel ikke straffes for det? Prøver jo alt jeg kan for å komme meg ut av nav systemet nå.

Å jobbe vil redusere utbetalingen av aap selvfølgelig. I tillegg må du huske å levere inn skattekort del 2 til arbeidsgiver. Du straffes jo heller ikke for å jobbe - med mindre det er en lavere lønn enn det du får utbetalt på aap. Og i de tilfeller så blir det totalt sett mindre ja.

Skrevet

Å jobbe vil redusere utbetalingen av aap selvfølgelig. I tillegg må du huske å levere inn skattekort del 2 til arbeidsgiver. Du straffes jo heller ikke for å jobbe - med mindre det er en lavere lønn enn det du får utbetalt på aap. Og i de tilfeller så blir det totalt sett mindre ja.

hmm. skal passe på å ikke si ja til jobber der jeg vil få utbetalt mindre da.

tror ikke jeg er utsatt for lavere lønn med tanke på at jeg har god timelønn på denne plassen. Eneste som er drit, er at jeg har alt for få timer.

• Liker 1
Skrevet

Jeg håper i hvert fall han har tenkt å beholde meg. er glad i jobben, kollegene (de fleste) og sjefen.

Skrevet

skal man ikke motta vanlig lønn når man får lønnstilskudd og så får bedriften igjen inntil 40% av lønnen?

Anonymous poster hash: d1fa7...27b
Skrevet

skal man ikke motta vanlig lønn når man får lønnstilskudd og så får bedriften igjen inntil 40% av lønnen?

Anonymous poster hash: d1fa7...27b

det vet jeg ikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...