Gå til innhold

Stor seng

Gjest Kari

Anbefalte innlegg

Gjest Tabby

Jeg bare lurer på når dere har latt barna deres flytte fra sprinkelseng til stor seng jeg? Selv har jeg montert opp stor seng til minsten i dag, han er 2 år. Satt og funderte på dette i går, om når søsteren fikk stor seng, og kom til at hun var 2 år hun også, dvs begge får rett før de fyller/fylte 2 år.

Grunnen til at jeg velger dette er at han klatrer ut av senga i ett sett, men han kommer seg jo selvfølgelig ikke opp i senga igjen. Så da blir det mer stitsomt for meg når han skal sove. Så får vi se hvordan det går i kveld da, og hva han synes om senga si. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Primula

Vi byttet også til stor seng rett etter 2- årsdagen. Mest fordi hun er veldig urolig når hun sover, så hun sparket borti sprinklene hele tiden. Nå har hun mer plass å boltre seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren vår fikk voksenseng til 4-års dagen, lå i sprinkelseng frem til da. Men dette var en seng som vi kunne senke siden på, derfor var det like lett for henne å klatre oppi som det var å klatre utav når siden var nede, noe den var fra ho var rundt 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi byttet til stor seng da Vesla var 14mnd. Vi bytta siden ho klatra ut flere ganger hver kveld og natt. I den store senga ble ho utrolig nok liggende, og ho sov bedre enn noen gang. Dermed endte sprinkelsenga opp på loftet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jannet

Ingen av våre unger har heldigvis vært noen klatrere eller urolige når de sover. Vi har derfor beholdt sprinkelsengen så lenge som mulig siden de tydligvis trivdes i den. Behovet for ny seng meldte seg altså ikke før de sluttet med nattbleier og måtte ha muligheten til å gå på do selv. De var hendholdsvis 3 1/2 og 4 1/2 når nattbleiene var tørre og de måtte få ny seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tabby

Her hos oss ser det ut til å gå flott med gutten, akkurat som jenta. Den første natta i stor seng var det skummelt, i går gikk det mye bedre og i kveld var det ingen problemer i det hele tatt! Ikke faller han ut heller så jeg tror vi har gjort det riktige for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...