Gå til innhold

sjokolade i boller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg baker mye boller. Vanlige boller.. men tenkte jeg ville prøve sjokolade i de.må jeg senke temperaturen ? Tenkte å prøve med daim.

Noen som har råd ?

Bruker å pensle med egg.skal jeg fortsatt gjøre det ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gjør som du pleier+ ta sjokoladebiter etc. i deigen :)

Anonymous poster hash: 04a0a...f9a
Skrevet

Jeg har bakt sjokoladeboller mange ganger. Kjevl deigen ut til en firkant, hakk opp sjokolade og fordel det utover. Pakk deigen sammen, og rull hver del til små boller. :)

Stek de på samme temperatur som du ville stekt vanlige boller.

Anonymous poster hash: 081de...567
Skrevet

gjør som du pleier+ ta sjokoladebiter etc. i deigen :)

Anonymous poster hash: 04a0a...f9a

;) takk

Skrevet

Jeg har bakt sjokoladeboller mange ganger. Kjevl deigen ut til en firkant, hakk opp sjokolade og fordel det utover. Pakk deigen sammen, og rull hver del til små boller. :)

Stek de på samme temperatur som du ville stekt vanlige boller.

Anonymous poster hash: 081de...567

Men hvordan vet jeg at det er nok sjokolade ?

Jeg bruker litt sukker oppi vanlige boller å da blir det "litt" søte boller.men i og med at det blir sjokolade som er søtt, trenger jeg virkelig sukker i deigen da ?

Skrevet

Men hvordan vet jeg at det er nok sjokolade ?

Jeg bruker litt sukker oppi vanlige boller å da blir det "litt" søte boller.men i og med at det blir sjokolade som er søtt, trenger jeg virkelig sukker i deigen da ?

Jeg kuttet litt på sukkeret en gang jeg laget sjokoladeboller, men da ble smaken litt mer som rundstykke meg sjokolade! Haha! Så jeg ville absolutt brukt sukker

Anonymous poster hash: 7ec25...524

Skrevet

Skal prøve i morgen, med daim ;) gleder meg til å prøve ;) skal gi beskjed om hvordan det blir ;)

En ting til ; man skal bruke egg oppå ? Det går ikke utover smaken på sjokolade bollene ?

Skrevet

Skal prøve i morgen, med daim ;) gleder meg til å prøve ;) skal gi beskjed om hvordan det blir ;)

En ting til ; man skal bruke egg oppå ? Det går ikke utover smaken på sjokolade bollene ?

Hvordan ble de? :)

Jeg kan ikke skryte på meg å lage sjokoladeboller særlig ofte, men da jeg laget det for en tid tilbake puttet jeg en rute sjokolade inn i hvert bolleemne. Så rullet jeg dem på benken slik at sjokoladebiten ble dekket av deig :)

Skrevet

Kom sent igang så det står til heving nå.har nesten like mye sykker som jeg pleier..

Så det blir spennende ;)

Skrevet

Det er ikke godt! Kjøpte det på Narvesen engang og det smakte altfor søtt!

Men bare prøv det du :blomst:

Anonymous poster hash: e137e...187
Skrevet

Jeg elsker det :)

Anonymous poster hash: b5b10...2fb

Skrevet

Noen liker det, og noen liker det ikke, akkurat som med andre ting. Selv så ELSKER jeg sjokoladebollene både på narvesen og på shell.

Men uansett så blir ikke hjemmelagde boller det samme som de man får kjøpt på slike plasser.

Anonymous poster hash: 887fd...ac7

Skrevet

De ble faktisk gode ;) å er spist opp nå.jeg laget med sånn stor plate daim og sjokolade.skal prøve i kveld med bare vanlig daim sjokolade.

Fikk faktisk masse skryt ;)

Alle likte de ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...