Gå til innhold

Hva mener du?  

206 stemmer

1. 1. Er det greit at lesbiske får barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener du?

Har en bekjent som er i et lesbisk forhold. Hun har bært fram et barn.

Nå er partneren hennes gravid.

Er det bare jeg som mener at dette ikke er rett?

Anonymous poster hash: 65739...3b3
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle ikke det være greit? Er det verre enn at narkomane får barn? Eller arbeidsledige? Eller FRP-velgere? Skjerp deg.

Anonymous poster hash: fa278...778
  • Liker 42
Skrevet

Hvorfor skulle det ikke være rett? Meg bekjent så kan man bære frem et barn så lenge man har en livmor og prøverør / donor er ikke et ukjent fenomen, verken for gifte, samboere eller enslige.

Familie kommer i mange varianter og i mange størrelser. Hvem er vi som skal bestemme hvordan familie som er rett og hvordan som er gal? Så lenge familien fungerer for de innvolverte og barna i familien får god omsorg så er det riktig og rett for dem det gjelder.

• Liker 24
Skrevet

Har en bekjent som er i et lesbisk forhold. Hun har bært fram et barn.

Nå er partneren hennes gravid.

Er det bare jeg som mener at dette ikke er rett?

Ja.

Hvorfor skulle det ikke være rett?

Anonymous poster hash: 145b4...128

• Liker 7
Skrevet

Jeg spør som de andre: Hvorfor skulle det ikke være rett?

• Liker 4
Skrevet

TS her.

Jeg mener at det skal være en mamma og en pappa for å lage barn.

Skjønner at jeg er gammeldags, men tenker på barna som skal vokse opp, sikkert som søsken, men som verken har samme mor eller samme far.

• Liker 8
Gjest shockgirl
Skrevet (endret)

Ja. Det er helt greit. Hvorfor skulle det være så galt?

Man kan være en god mor uavhengig av legning.

Lider et barn fordi den har 2 mødre istedet for en mor og en far?

Nei, absolutt ikke.

Jeg er lesbisk selv, og har barn. Gidder ikke bry meg om dere fordomsfulle/trangsynte mennesker der ute. :)

Endret av shockgirl
  • Liker 16
Skrevet (endret)

Skulle til å formulere et svar, men så kom jeg på st noe allerede har sagt det bedre enn jeg klarer:

popb2q8ao01eegv.jpg

Jeg vil tro at et barn har bedre av å ha to foreldre som er engasjerte og som bryr seg, enn noen som er distansert eller ikke orker alt dette styret med oppdragelse og slikt. Uansett kjønn og legning, og jeg vil tro at det finnes både engasjerte og uengasjerte foreldre i alle grupper.

Endret av Pingting
  • Liker 43
Skrevet

TS her.

Skjønner at jeg er gammeldags, men tenker på barna som skal vokse opp, sikkert som søsken, men som verken har samme mor eller samme far.

Sant nok at det må til en mann og en kvinne for å lage barnet, men disse to må ikke være i et forhold eller være mamma eller pappa. Barn blir til ved prøverør, barn blir adoptert og noen barn vokser opp med bare mamma eller pappa.

Det må en mann og en kvinne til for å lage et barn, men det må ikke en mann og en kvinne til for å oppdra barnet eller for å lage en god familie. En mann og et barn kan fint være en god familie, to kvinner og barn kan også være en god familie, en bestemor og et barnebarn kan være en god familie og alle mulige varianter kan være fine og gode familie så lenge man har omtanke, kjærlighet, respekt og tygghet.

• Liker 10
Skrevet

ser ikke problemet her. bare fordi de er av samme kjønn så skal de ikke kunne få barn?

vi lever i 2013 (snart 2014) å da har vi faktisk et valg, å det er ingen andre som trenger å bry seg om det.

å min mening er at en person MÅ ikke ha en FAR, men de finner seg ofte noen som de kan se opp til, å det kan gjerne være en onkel, en nær venn av familien osv. ingen barn vil jeg si lider av å ha to mødre.

Anonymous poster hash: 82de6...675
  • Liker 1
Skrevet

TS her.

Vel, man kan lure noen ganger på de her lesbiske/homofile som så gjerne vil ha barn, men, men nå finnes storken, så det er ikke noe problem.

Skrevet

Hva med barn som vokser opp med to foreldre som er uvenner og ikke bor sammen? Hva med barn som vokser opp med foreldre som ikke ønsket dem i utgangspunktet? Hva med barn som vokser opp med aleneforelder? Hva med barn som vokser opp uten foreldre?

Man får ikke automatisk en god barndom av å ha to foreldre av motsatt kjønn.

• Liker 19
Skrevet

Har et vennepar (to homofile menn), som nettopp ble fedre til tvillinger. Dette har de ønsket så uendelig lenge, og det har vært en lang prosess, men herlighet hvor høyt ønsket OG elsket disse barna er!

Jeg synes det er helt fantastisk at homofile/lesbiske har lov til å få barn, de er da på lik linje som oss. De er MENNSKER som deg og meg, ønsket om barn og kjærligheten di gir er like stor om du liker mann eller kvinne.

• Liker 13
Skrevet

Mnja, det er vel kanskje noe å diskutere at de her menneskene som ikke er som oss heterofile, så gjerne vil leve samme livet som oss.

Skrevet

Mnja, det er vel kanskje noe å diskutere at de her menneskene som ikke er som oss heterofile, så gjerne vil leve samme livet som oss.

Ja, jeg synes heller ikke noe om at svensker får unger, tenk at de absolutt må leve samme livet som oss nordmenn, kunne de ikke heller finne sin egen måte å leve på. Stakkars unger som må ha svensker som foreldre, folk flest er jo ikke svensker.

• Liker 17
Skrevet

TS her.

Jeg mer ikke at ikke lesbiske eller homofile ikke er gode foreldre.

Tviler ikke på at barna er ønsket og får fantastiske foreldre.

Jeg tenker på barna - er vi kommet dit at det er "naturlig" å ha 2 mammaer eller 2 pappaer?

• Liker 5
Skrevet

Ja, dit har vi faktisk kommet! :jepp: Det er helt greit at mennesker som ønsker seg unger og kan klare å få det, får det. :tommelopp:

• Liker 17
Skrevet

Ja, jeg synes heller ikke noe om at svensker får unger, tenk at de absolutt må leve samme livet som oss nordmenn, kunne de ikke heller finne sin egen måte å leve på. Stakkars unger som må ha svensker som foreldre, folk flest er jo ikke svensker.

Godt poeng.

• Liker 1
Skrevet

TS her.

Jeg mer ikke at ikke lesbiske eller homofile ikke er gode foreldre.

Tviler ikke på at barna er ønsket og får fantastiske foreldre.

Jeg tenker på barna - er vi kommet dit at det er "naturlig" å ha 2 mammaer eller 2 pappaer?

ja det mener jeg. vi er såppas opplyste i vår tid at vi forstår og respekterer at andre ikke er helt a4 som alle andre.

Anonymous poster hash: 82de6...675

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...