Gå til innhold

Har folk fått et problem eller har det fått alt for god tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg lagt merke til at folk hekter seg alt for mye i detaljer.

Dersom det er en bagatell/detalj som folk oppdager så skulle en tro at verden hadde gått fullsteing av skaftet. Det er blitt så ille at en skulle tro at verden kommer til å gå under ved juletider 2013 eller var det påska 2014….

For min del så gir jeg blanke blaffen i å hekte meg opp i så mye detaljer og bagateller eneklte gjør.
Jeg har ikke tid eller krefter til å hekte meg opp/skape problemer småting.

Det er enklte som er detaljfukuserte og lager et stort nummer av f.eks:

Skal en klemme midt på eller i endan av kaviartuba?

Det er skum på såpa….hjeeeelllp….verden består ikke innen 12 timer...

Help! Jeg har fått ikke vasket govet på 24 timer det må gjøres...

Har glemt igjen en komma eller sette stor bokstav i en setning...

Bildet som du tok av meg kan du ikke bruke for det var feil vinkel eller lyset var feil eller hva i h*****te det måtte være.

Og ikke minst nå til jul: Katastrofen dersom ribba ikke har sprø svor.

Kunne har ramset opp en lang liste.

Mitt spørsmål er da:

1. Har vi mennesker fått alt for god tid siden vi lager så store problemer av såmting?

2. Eller er det en slags form for ny sykdom som folk har fått?

3. Er folk klar over at det skaper irritasjon blandt andre siden de hekter seg opp i små ting?

4. Hvorfor er vi damer så mye verre på dette området enn det menn er?

5. Skal vi finne i oss dette? For dersom vi ALLE skal begynne å hekte oss opp i smådetaljer og bagateller så kan en glemme alt det andre…...

Håper du har svare på dette her. For jeg begynner å bli møkklei at det er bagateller og detaljer som skal styre livet vårt.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange som har blitt mer kravstore om at "alt skal være perfekt" dessverre. Men min erfaring er også at de som henger seg opp i detaljer ofte ikke er de som kommer lengst i livet for å si det sånn. Nå skal man selvsagt skille mellom uviktig og viktige detaljer (f. eks i jobbsammenheng), men pedanter kommer sjelden langt. Så du har nok rett i at mange som utidelig henger seg opp i detaljer har litt for god tid. Ser dette både på jobb og privat. Selv forsøker jeg å bruke tid på detaljer der det trengs, ellers må jeg ta de store linjene. Jobber veldig mye, og skulle jeg hatt detaljfokus på alt så hadde jeg ikke hatt tid til å sove eller spise.

Anonymous poster hash: 915fc...a5c
Skrevet

Tror alltid at mennesker har vært opptatt av de små "problemene" i hverdagen. Forskjellen er at før spurte man naboen, men nå har vi internett og sosiale medier. Da kommer slike småting mer til syne og det kan virke om om det er et moderne problem, noe jeg tror at det ikke er.

• Liker 3
Skrevet

Er ikke en sånn, ser heller enkle løsninger fremfor store problemer. Har bodd med et par slike, og det har ikke vart lenge før foraktet mitt har tatt overhånd og samboerskapet har endt. Nå bor jeg lykkelig alene, har enkle løsninger på alt, og vil nok aldri i mitt liv få samboer igjen (gutt eller jente) med mindre jeg møter noen som er like careface på små perfeksjonistting som meg.

Skrevet

Det er ikke noe ord som heter "smådetaljer". Detaljer ER små.

Det er ikke pedantisk å tilegne seg elementær kunnskap. Og jo, vi kommer ganske langt ;)

Anonymous poster hash: fb73c...e9b
Skrevet

Det er ikke noe ord som heter "smådetaljer". Detaljer ER små.

Det er ikke pedantisk å tilegne seg elementær kunnskap. Og jo, vi kommer ganske langt ;)

Nei, men det er pedantisk å påpeke uviktige detaljer i tide og utide både i jobbsammenheng og privat. Og jo, mange av pedantene kommer faktisk ikke så langt fordi de ikke greier å holde på det viktigste, nemlig de store linjene og konseptene underveis, men begraver seg i detaljene. Å klemme på tannkremtuben på midten, bak eller foran er f. eks for noen viktig, men det er like fullt en detalj i det store og hele som ikke utgjør noen forskjell.

Anonymous poster hash: 915fc...a5c

Skrevet

Hvem mener du skal definere hva som er viktig og uviktig for andre enn deg selv?

Spesiell holdning.

Skrevet

Må ikke glemme smørkrisa!!! Haha!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...