spørsmålstegnet Skrevet 6. desember 2013 #1 Skrevet 6. desember 2013 Jeg skal lage en tabell. Her skal jeg nummerere dem nedover som f.eks: 1. 2. 3. 4. ..og nedover. Men så kommer problemet. Hvis jeg finner ut at jeg skal sette inn en ny linje, mellom 2. og 3 linje.. Så vil jeg så gjerne at 3. og 4. linje skal automatisk forandre nummer til 4. og 5. linje. Sånn som det er nå, må jeg jo selv forandre dette, og det er jo utrolig tungvint når man har 60-70 linjer nedover. Er det en måte som gjør at dette går automatisk?
Gjest suphadupha Skrevet 6. desember 2013 #2 Skrevet 6. desember 2013 (endret) Jeg skal lage en tabell. Her skal jeg nummerere dem nedover som f.eks: 1. 2. 3. 4. ..og nedover. Men så kommer problemet. Hvis jeg finner ut at jeg skal sette inn en ny linje, mellom 2. og 3 linje.. Så vil jeg så gjerne at 3. og 4. linje skal automatisk forandre nummer til 4. og 5. linje. Sånn som det er nå, må jeg jo selv forandre dette, og det er jo utrolig tungvint når man har 60-70 linjer nedover. Er det en måte som gjør at dette går automatisk? Bare marker de 4 første radene som er riktig nummerert, og hold over "rammen" som oppstår når du markerer til du får en svart pil kryss. Dra så bare nedover, så skal tallene endre seg Endret 6. desember 2013 av suphadupha 1
Serafina. Skrevet 6. desember 2013 #3 Skrevet 6. desember 2013 Du skriver 1 på første raden(i rute A1). På rad nummer to skriver du +A1+1 og du vil da få 2 i denne ruten. Koper denne formelen nedover. Hvis du da trenger å sette inn en rad i tabellen kopierer du bare formelen fra raden over og alle tallene nedover vil endre seg. 1
Gjest suphadupha Skrevet 6. desember 2013 #4 Skrevet 6. desember 2013 Dette kan du forresten gjøre uten å ha nummerert alle på forhånd også, bare skriv de aller første tallene så excel skjønner det skal være en tallrekke, og marker og dra ned 1
spørsmålstegnet Skrevet 6. desember 2013 Forfatter #5 Skrevet 6. desember 2013 Du skriver 1 på første raden(i rute A1). På rad nummer to skriver du +A1+1 og du vil da få 2 i denne ruten. Koper denne formelen nedover. Hvis du da trenger å sette inn en rad i tabellen kopierer du bare formelen fra raden over og alle tallene nedover vil endre seg. Dette kan du forresten gjøre uten å ha nummerert alle på forhånd også, bare skriv de aller første tallene så excel skjønner det skal være en tallrekke, og marker og dra ned Takk for hjelpen Etter litt knoting så ser det ut til at det fungerer fint. Men kunne dere vær så snill fortelle meg hva jeg gjør når jeg kopierer hele denne tabellen inn i word. Jeg klarer å markere, trykke kopi og lime det inn i word. Men problemet er at tabellen forsvinner ut til høyre i word. Jeg vet jeg kan mikse og trikse sånn at jeg får landscape, men er det en kjapp og enklere måte å kunne dra margene sånn at det holder seg innenfor "portrait". Jeg får lissom ikke tak i alle margene sånn at jeg får gjort dette..
Serafina. Skrevet 6. desember 2013 #6 Skrevet 6. desember 2013 Bra det funker. Beklager, men exceltabell over til word er ikke min spesialitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå