MsMax Skrevet 6. desember 2013 #1 Skrevet 6. desember 2013 Hvor mye bruker dere på strøm per mnd, inkl nettleie? Hvor stort hus/leilighet? Vil du påstå du er flink til å "spare" strøm, eller tenker du ikke over det og lat lys osv stå på til alle døgnets tider? Har dere noen spare-råd til hvordan bruke lite strøm, spesielt da på oppvarming?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #2 Skrevet 6. desember 2013 Ca 2000kr her. 200m2, masse vinduer og varmekabler i alle gulv drar mye.Anonymous poster hash: e625b...bd4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #3 Skrevet 6. desember 2013 LED lys, LED TV, LED ditt og LED datt, det sparer KJEMPE mye strøm! Skru alltid av lyset når du går ut av rommet, ta ovnene litt ned når du forlater huset (men ikke slik at du fryser når du kommer tilbake), hvis noe klær er helt reint og nesten ikke svett kan du fint vaske det reint på 30 grader :-) Anonymous poster hash: 79874...fa8 1
MsMax Skrevet 6. desember 2013 Forfatter #4 Skrevet 6. desember 2013 LED lys, LED TV, LED ditt og LED datt, det sparer KJEMPE mye strøm! Skru alltid av lyset når du går ut av rommet, ta ovnene litt ned når du forlater huset (men ikke slik at du fryser når du kommer tilbake), hvis noe klær er helt reint og nesten ikke svett kan du fint vaske det reint på 30 grader :-) Anonymous poster hash: 79874...fa8 Vasker så og si alt på 30-40 grader Bortsett fra håndklær og sengetøy, det skal kokvaskes synes jeg Hva slags lamper osv får man led-lys i? 1
Pengebingen Skrevet 6. desember 2013 #5 Skrevet 6. desember 2013 Absolutt opptatt av strømforbruket! http://pengebingen.blogspot.no/search/label/Str%C3%B8m Her er tall for 2012: http://pengebingen.blogspot.no/2013/03/strm-2012.html 2013 ser ut il å bli nesten likt, ligger ann til litt lavere forbruk, til tross for litt lavere snitt-temperatur, så det er jo bra. Bruker ca 10000 kwh i året,snitt på 854 kwh pr mnd i år. Har i 2013 hittil en snitt månedsregning på 600 kr, min regning på 268 kr og maks hittil på 1471 kr (fra januar i år). 4 roms leilighet på 93kvm, tre soverom hvorav ett ikke varmes opp (treningsrom/gjesterom). Varmekabler på kjøkken og bad, ellers panelovner med timere. 4. etasje. Har strøm fra Kraftinor mobilpris, spotpris, etterskuddsbetalt, null kroner i påslag. Betaler med andre ord kun for faktisk forbruk. Også nettleie da selvsagt.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #6 Skrevet 6. desember 2013 1600 kr på forrige regning (september og oktober?). Enebolig i Finnmark, byggeår 1970, ikke etterisolert, men nye vindu. 107 kvm i plan 1, uoppvarmet kjeller under hele bolig. Sparer IKKE på strømmen. Vasker ofte klær, og er glad i tørketrommelen. Samme gjelder med oppvaskmaskinen. Har ny installert varmepumpe som hovedoppvarming, supplert med stråleovn på bad og elvarme i gulv på 1 av 3 soverom. Har vedovn som er flittig brukt, både for kos og ekstra varme. Denne fyres med gratis ved fra egen skog. I tillegg har vi montert ny varmtvannstank. Både på denne og varmepumpe valgte vi å legge i litt ekstra penger for å få mest mulig ut av det. Før vi installerte varmepumpe og ny varmtvannstank hadde vi radiatorer tilkoblet fyrkjel for både el og olje fra 1986, fra denne kom også varmtvannet. Vi har så langt brukt godt under halvparten så mye strøm, sammenlignet med samme månder før vi skiftet. Anonymous poster hash: 32a29...e12
Tvist Skrevet 6. desember 2013 #7 Skrevet 6. desember 2013 I Finnmark betaler dere vel ikke moms på strømmen, i motsetning til oss søringer. Leilighet på 65 kvm, i sokkelleilighet. Vi prøver å passe på å skru ned varmen om natten og stå av alle lys. Men lager en del mat. I snitt betaler vi rundt 5-600 i mnd. 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #8 Skrevet 6. desember 2013 Cirka 400 i måneden, 100 kvm leilighet. Varmtvann og oppvarming er inkludert i husleia da. Anonymous poster hash: b0cfa...6c6
MsMax Skrevet 6. desember 2013 Forfatter #9 Skrevet 6. desember 2013 I Finnmark betaler dere vel ikke moms på strømmen, i motsetning til oss søringer. Leilighet på 65 kvm, i sokkelleilighet. Vi prøver å passe på å skru ned varmen om natten og stå av alle lys. Men lager en del mat. I snitt betaler vi rundt 5-600 i mnd. Det var ikke mye.. Er det inkl nettleia?
Hecubaa Skrevet 6. desember 2013 #10 Skrevet 6. desember 2013 Tjuefem kvadrat og cirka 180 kroner i måneden Jeg har varmekabler på badet og de varmer opp hele palasset hvis jeg har døra åpen..
MsMax Skrevet 6. desember 2013 Forfatter #11 Skrevet 6. desember 2013 Er så skeptisk på min nye leilighet Den er 110 kvm, og forrige leieboer sier han brukte 1000-1500 i mnd. Synes det høres fryktelig mye ut jeg da når det er i andre etasje, nytt bygg som er godt isolert osv. Hva tror dere?
Tiarra Skrevet 6. desember 2013 #12 Skrevet 6. desember 2013 Regning for hele året var på ca 4000 kr. Bor i 3 roms. Jeg har til en vane å slå av lys når jeg forlater rommet, vet ikke om det er for å være sparsommelig eller om de har blitt en vane gjennom årene. Klær vaskes i 40 grader annen hverdag. Lite TV, masse PC. Lyset i gangen på året rundt, uansett om vi er hjemme eller bortreist! Også vane : Alt i alt, vil jeg si at det er billig 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #13 Skrevet 6. desember 2013 Regning for hele året var på ca 4000 kr. Bor i 3 roms. Jeg har til en vane å slå av lys når jeg forlater rommet, vet ikke om det er for å være sparsommelig eller om de har blitt en vane gjennom årene. Klær vaskes i 40 grader annen hverdag. Lite TV, masse PC. Lyset i gangen på året rundt, uansett om vi er hjemme eller bortreist! Også vane : Alt i alt, vil jeg si at det er billig Jøss. Inkl. nettleie? Virkelig? Anonymous poster hash: 3fff8...7ee
Tiarra Skrevet 6. desember 2013 #14 Skrevet 6. desember 2013 Tror det, får bare en regning fra leverandøren. Jøss. Inkl. nettleie? Virkelig?Anonymous poster hash: 3fff8...7ee
MsMax Skrevet 6. desember 2013 Forfatter #15 Skrevet 6. desember 2013 Regning for hele året var på ca 4000 kr. Bor i 3 roms. Jeg har til en vane å slå av lys når jeg forlater rommet, vet ikke om det er for å være sparsommelig eller om de har blitt en vane gjennom årene. Klær vaskes i 40 grader annen hverdag. Lite TV, masse PC. Lyset i gangen på året rundt, uansett om vi er hjemme eller bortreist! Også vane : Alt i alt, vil jeg si at det er billig 4000 kr på ett år er superbillig, spør som de andre: er det inkl nettleie?? HVor stor plass har du?
Tiarra Skrevet 6. desember 2013 #16 Skrevet 6. desember 2013 Jeg synes også det Bor i 67 m2. Og ja, det er inkludert nettleie. Tror i hvertfall det siden jeg får bare en regning fra Hafslund.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #17 Skrevet 6. desember 2013 Forrige regning kom på 235kr for okt/nov. Nettleien var 425kr. Er flink til å spare strøm, men vinduene trenger ny gummi så det blåser mer eller mindre rett inn. 65kvm men varmer bare opp halvparten. Innetempraturen ligger på 15-18 grader. 15 om natten da jeg slår av oljeovnen og lar termostatovner fikse den biffen. Varmekablene på badet står også på 15 grader konstant. Anonymous poster hash: 719c5...270
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #18 Skrevet 6. desember 2013 Forrige regning kom på 235kr for okt/nov. Nettleien var 425kr. Er flink til å spare strøm, men vinduene trenger ny gummi så det blåser mer eller mindre rett inn. 65kvm men varmer bare opp halvparten. Innetempraturen ligger på 15-18 grader. 15 om natten da jeg slår av oljeovnen og lar termostatovner fikse den biffen. Varmekablene på badet står også på 15 grader konstant.Anonymous poster hash: 719c5...270 Klarer du virkelig å så kaldt, eller er det kun for å spare strøm ?Anonymous poster hash: 32a29...e12 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #19 Skrevet 6. desember 2013 Klarer du virkelig å så kaldt, eller er det kun for å spare strøm ?Anonymous poster hash: 32a29...e12 Begge deler, og miljø. Synes ikke det er spesielt kaldt, men til gjengjeld er jeg alltid godt påkledd i ull og fleece. Anonymous poster hash: 719c5...270
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #20 Skrevet 6. desember 2013 Begge deler, og miljø. Synes ikke det er spesielt kaldt, men til gjengjeld er jeg alltid godt påkledd i ull og fleece.Anonymous poster hash: 719c5...270 Skjønner tankegangen, men kunne aldri hatt det slik. Er det en plass jeg ikke ønsker å fryse er det hjemme Anonymous poster hash: 32a29...e12 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå