AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #1 Skrevet 6. desember 2013 Jeg bare tenker litt høyt her, da noen skumle tanker har kommet sigende inn i hodet mitt. Jeg er nemlig i et forhold med verdens peneste og deiligste jente. Ingen av oss har vært så forelsket før, og vi har en helt utrolig kjemi. Jeg har en interessant jobb, og driver på med mye rart på fritiden. Feks male, lage mat, trene, lese bøker, se på film/serier. Men hva med min kjære? Jeg klarer virkelig ikke å komme på en eneste interesse hun har. Hun følger ikke med på nyheter, leser ikke bøker, følger ikke med på serier, ingenting. Hun viser heller ingen interesse overfor mine interesser, så vi har altså ingenting "felles". Absolutt ingenting. Men vi har som sagt så god kjemi, at jeg har det faktisk morsomt sammen med henne, selv om vi gjør absolutt ingenting. Vi kan ligge i en sofa og bare holde rundt hverandre, se på hverandre, og kose oss. Forelskelse.. som har vart i 1 år. Men hva skjer når denne forelskelsen gir seg? Kan den gi seg? Hvilke ben har vi å stå på da? Ingenting felles. Og hun med ingen interesser. Det eneste vi har til felles er at vi har god kjemi og passer perfekt sammen på et overfladisk nivå. Hva komplimenterer hun meg for? Jo, utseendet mitt.. min kropp. Hva ser jeg i henne? Hun er snill, pen, deilig, trofast, en god mor, ryddig. Men om forelskelsen gir seg - så er det en litt skummel tanke at vi faktisk ikke har noen felles interesser (for hun har jo ingen interesser i det hele tatt). Kan et slikt forhold fungere i lengden? Er det ønsketenking av meg å innbille meg at vi vil være forelsket for evig og alltid? En venn av meg mener jeg er blind, og må se realiteten i øynene (dette med bakgrunn i at han vet en del om hva som har skjedd med meg og min kjære i løpet av dette året). Bare tenker høyt her, altså. Anonymous poster hash: 2f50f...3b8
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #2 Skrevet 6. desember 2013 d Om forelskelsen gir seg? vel, det gjør den til syvende og sist. og etter hvert vil man også trenge alenetid. vil anta ho vil raskt føle seg nedprioritert/ensom om ho ikke har noen andre hobbyer enn sin egen kjæreste Anonymous poster hash: 13e7f...796
edderkoppdame Skrevet 6. desember 2013 #3 Skrevet 6. desember 2013 ikke det at jeg er ekspert, men har noenlunde lik erfaring og til syvende og sist hadde vi lite som holdt oss sammen, og savnet etter noen å diskutere med og ha noe til felles med kom snikende. Virker som det dere har er kun fysisk, og det tviler jeg på vil holde i lengden. Jeg vil anta at når den første forelskelsen gir seg, vil du begynne å irritere deg over hennes manglende interesser og mangelen på et sterkt felles bånd vil komme veldig tydelig frem. For all del, kjenner til forhold der det fungerer men det er gjerne der mannen ikke er så opptatt av hva hun måtte synes og liker å ha en snill og pen dame rundt seg og får dekket sine behov for samtaler via kompiser. Dette er da snakk om typiske mannemenn som ikke har så store krav til damer annet enn at de er best når de ikke stiller krav og holder kjeft og lar dem bedrive sine fritidsaktiviteter imens damen tar seg av hus og barn. Spørsmålet er om det er det du ønsker, og om hun er den damen som vil trives i en slik kontekst. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #4 Skrevet 6. desember 2013 Hva om du utfordrer henne litt? Jeg traff en fyr tidlig i 20-årene som mens vi datet (vi ble kjærester og var det i 10 år) som sa: har du ingen mål og ambisjoner i livet jente? Det gikk en faen i meg og fant meg noe interesser, og livet ble bedre for både meg og han. Anonymous poster hash: 0a4fb...ef1 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #5 Skrevet 6. desember 2013 Prøv å interessere henne i trening! Kjæresten min er grunnen til at jeg trener idag! Hun kan få enda mer makert mage, litt mer markerte armerer, forbygge at rumpa henger når hun er gammel, og ikke minst den ''indre helsen'', ALLE burde trene. Og det må jo være noen serier dere kan se sammen, jeg å typen har sett/ser på følgende serier: Walking Dead, Breaking Bad (!), Prison Break (!), Hannibal, Glee, Dexter, Sons of Anarchy (!), Spartacus, Beauty and the beast, Frustrerte Fruer. Tror det var alt Også ser jeg så klart Vampire Diaries og Pretty Little Liars på siden, for det vil han ikke være med på Men jeg anbefaler sterkt å se Breaking Bad, Prison Break og Sons of Anarchy med henne, de fleste gutter og jenter liker disse seriene Anonymous poster hash: efa1f...5c7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #6 Skrevet 6. desember 2013 Prøv å interessere henne i trening! Kjæresten min er grunnen til at jeg trener idag! Hun kan få enda mer makert mage, litt mer markerte armerer, forbygge at rumpa henger når hun er gammel, og ikke minst den ''indre helsen'', ALLE burde trene. Og det må jo være noen serier dere kan se sammen, jeg å typen har sett/ser på følgende serier: Walking Dead, Breaking Bad (!), Prison Break (!), Hannibal, Glee, Dexter, Sons of Anarchy (!), Spartacus, Beauty and the beast, Frustrerte Fruer. Tror det var alt Også ser jeg så klart Vampire Diaries og Pretty Little Liars på siden, for det vil han ikke være med på Men jeg anbefaler sterkt å se Breaking Bad, Prison Break og Sons of Anarchy med henne, de fleste gutter og jenter liker disse seriene Anonymous poster hash: efa1f...5c7 rettelse: at rumpa ikke henger Anonymous poster hash: efa1f...5c7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #7 Skrevet 6. desember 2013 Hei TS, det vil nok aldri være noen fasit å hente når man snakker om kjærlighet. Men jeg kan fortelle deg en bitter erfaring jeg gjorde meg, Jeg kan med hånden på hjertet si at eksen min er det deiligste mennesket jeg har sett sålangt by far - iallefall for meg. Jeg ser nok bra ut selv, men så henger jeg meg fint lite opp i meg og mitt utseende annet enn at jeg liker å ta vare på meg selv, for meg selv. Da vi traff hverandre så var det forelskelse ved første blikk, og begjæret var stort/utømmelig. Men det tok ikke lang tid før jeg innså at noe var gale! Det var noe som ikke stemte. Vi hadde ingenting til felles slik som du beskriver. Jeg er en aktiv kar med mange interesser, jeg er sosial og har mange venner. Hun hadde veldig få interesser, og ingen innebar noe form for sosialisering eller ting som jeg opprinnelig hadde interesse for. Men heldigvis er jeg en kar som automatisk får en stor interesse av å ta del i min kjærestes liv - så jeg tok automatisk de få interessene hennes inn i min lange liste av interesser. Hun derimot hadde null interesse av å ta del i mitt liv. Og om ikke dette var kjipt nok, så var det slik at hun avslo alt jeg ønsket å gjøre fra min interesseliste, oh g hun tok heller aldri initiativ til å gjøre noe fra sin liste - dette måtte jeg også ta initiativ til, og selv da ble det mye avslag. Selv om følelsene for hverandre var sterke - så kunne ikke dette fortsette i lengden, men vi holdt ut i nesten 3 år (med flere korte brudd innimellom). Det var som om tiltrekningen mellom oss var sterk, uten at vi visste hva vi skulle gjøre med den. Nå er det endelig slutt, og det føles som en tung bør er løftet av mine skuldre. Som du selv skriver, så er hun en snill og god person. Dette var nok eksen min og, men hun var også mye annet: Ekstremt lat, tiltaksløs, egoistisk, negativ og trangsynt ++++. Og det eneste hun klarte å gi meg av følelser var frustrasjon, desperasjon og en sterk følelse av å bli neglisjert og ignorert - samt denne kjærligheten da. Jeg har en følelse av at jeg ikke kommer til å få en så vakker kjæreste igjen, men det er helt OK om hun viser seg å være en bedre match. Jeg elsket en drøm. Et håp om at hun var en annen enn den hun viste meg, og et håp om at jeg var mannen som kunne få henne til å blomstre. Dette håpet er borte vekk, og har nå falt til ro med at hun har vært seg selv hele tiden, og dette mennesket liker jeg overhode ikke. Anonymous poster hash: 23715...e26 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #8 Skrevet 6. desember 2013 Gutt 22. Jeg deler mye av mine interesserer med kjæresten min, hun har så si ikke så stort sosialt omkrets som jeg har/hadde. De få vennene mine flyttet vekk fra hjemplassen, så jeg sitter selv ganske alene nu om tidene, mine interesserer er blant, film/foto, natur, bil, båt, design, kreativitet, prosjekt bygging, sosialpsykologi osv.. Vi har få av samme interesserer, hun har: generelt foto interesserer. Dette var en av de grunnen til at jeg ble stormforelsket i hun, vi delte en sterk bånd av samme interesse. Vi er litt veldig media interessert, både på budskap, formidling, skape/endre/oppfatte også videre. Anonymous poster hash: ce836...42a
Marie90 Skrevet 6. desember 2013 #9 Skrevet 6. desember 2013 Men hva gjør hun på fritiden? Med mindre hun sitter apatisk og stirrer ut i luften så gjør hun jo noe. Har hun en jobb/studerer hun?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå