Gå til innhold

Hjelp!!!! Koke reker??!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en full bærepose med ferske reker inn døra her. Ukokte sådanne. Noen som har erfaring? Hvor mye salt? Hvor lenge?

Gjest gjest1
Skrevet

Vannet skal være så salt som sjøvann, det trenger ikke mange minuttene da blir de seige. vil anta at to-tre min i kokende vann er nok. Du kan jo prøve deg litt frem med noen reker først.

Skrevet

Takk for hjelpa, rekene ble nydelige :)

Gjest Myumi
Skrevet

Jeg ville aldri kokt reker med mindre jeg skulle bruke de i en suppe eller noe. Marinerte reker stekt i panne smaker så uendelig mye bedre.

Skrevet
Jeg ville aldri kokt reker med mindre jeg skulle bruke de i en suppe eller noe. Marinerte reker stekt i panne smaker så uendelig mye bedre.

Alle reker er kokte, men vanlivis er de kokt ferdig når du får dem i hus. Det var ikke disse. Bor sammen med en som studerer marinbiologi, og hun kom hjem med fem kg ferske reker.

Gjest Myumi
Skrevet

Alle reker er ikke kokte- jeg kjøper rå tigerreker rett som det er. Hadde jeg fått rå reker hadde jeg ikke kokt dem selv men tilbredt dem på annen måte.

Skrevet
Alle reker er ikke kokte- jeg kjøper rå tigerreker rett som det er. Hadde jeg fått rå reker hadde jeg ikke kokt dem selv men tilbredt dem på annen måte.

Litt forskjell på rå tigerreker og fem kilo ferske ishavsreker da ;)

Gjest Myumi
Skrevet

De kan tilbredes på nøyaktig samme måte så lenge de er rå.

Skrevet
De kan tilbredes på nøyaktig samme måte så lenge de er rå.

Vi hadde en herlig kveld med venner, hvitvin, reker og loff. Håper det er bra nok for deg også, vi var i alle fall fornøyde ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...