AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #1 Skrevet 6. desember 2013 Er det flere her inne som ikke skulle hatt dyr eller har kommet med så spydige og ekle kommentarer om dyr osv? Jeg har hørt så mange folk som hater dyr, men har dyr uansett! Jeg driver med forsterhjem for katter som trenger et midlertidlig hjem til de finner eieren sin eller til å finne nye eiere. Men jeg møter på så mange folk som ikke takler noe som helst. Det har vært flere ganger jeg har stolt på personen og de sier "Alt vil gå bra.." Så tar det noen uker, "nei, vi kan ikke beholde h*n fordi det er sånn og sånn." Det ender med at det blir bare tull mellom hvordan katten tar det ang flytting hele tiden. (Vår hund har flyttet 2 ganger før han kom til oss, og her skal den BLI!) Og vår hund har tatt preg av det og tåler ikke å være alene hjemme fordi den er redd for å bli etterlatt. Blitt mye bedre nå da. Men jeg har hørt en del historier om folk som har katter bare fordi de skal være utenfor for å fange mus så de ikke kommer inn! De får ikke engang lov til å komme inn selv om det er 20- ute. Er det egentlig sånn vi skal behandle katter og dyr på? Jeg blir så provosert! Og det er sikkert flere her som har opplevd noe med apoteket om hvordan de er ang dyr og medisinering. Her ute i hvert fall har folk så mye fordommer mot dyr og de fleste mennesker har jeg lagt merke til. Da jeg kom inn på apoteket fordi dyret mitt hadde tarminfeksjon og ikke var i form. Så ba de meg om å vente i hele 5 dager fordi de ikke hadde 12 pk inne, men de hadde bare 24 pk inne av samme medisin bare at det var dobbelt. Hvorfor be meg om å vente 5 dager på det enn å gi meg en 24 pk med engang. Er ikke et dyreliv like verdt å ta vare på som et menneskeliv? Eller er det sånn at de skal gå å ha det vondt og vi ha det godt? Jeg overreagerer kanskje litt, men jeg blir så frustrert og forbannet når sånne ting kommer opp hver eneste dag og folk ikke engang kan ha respekt for dyr! Anonymous poster hash: 24047...d64
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #2 Skrevet 6. desember 2013 I et slikt tilfelle der de har større pakke, men ikke mindre, så har de alltid tatt opp pakken og lagt så mange du skal ha i en pose - også til hund. Ellers er jeg enig. Folk som er sånn mot dyr får ikke respekt av meg. Anonymous poster hash: d71b7...ada
Santflows Skrevet 7. desember 2013 #3 Skrevet 7. desember 2013 (endret) At folk oppfører seg slik mot dyr viser bare at de ikke bryr seg om det vakre ved verden, eller helheten. Da kun tenker på seg selv, evt. andre mennesker og sin egen egoisme. Jeg selv rett og slett tåler ikke slike mennesker. Endret 7. desember 2013 av Santflows 2
Brimi Skrevet 7. desember 2013 #4 Skrevet 7. desember 2013 Tåler ikke sånne mennesker jeg heller.Grøss, hvorfor skaffe seg katt om den ikke kan være inne? Hvis de vil ha kvitt mus kan de sette ut pinnsvin istedet! 2
Tøytigern Skrevet 7. desember 2013 #5 Skrevet 7. desember 2013 Folk må få med seg at katters pels er tilpasset et middelhavsklima. De FRYSER ute i Norge når tempraturen er under null grader. Folk som tror katter kan gå ute året rundt bør bes om å gå uten jakke hele vinteren og sove ute på terassen. Se hva de synes da.
Gjest Badebuksa Skrevet 7. desember 2013 #6 Skrevet 7. desember 2013 Jeg tror at det kun handler om uvitenhet.
Gjest Crazycatlady Skrevet 7. desember 2013 #7 Skrevet 7. desember 2013 Ja, du ser jo helt tydelig at katter fryser om vinteren. Våre vil knapt være ute, og legger seg ved peisen eller et varmt sted når de kommer inn. Hvis man ikke vil ha katten inne, så bør den i hvert fall ha tilgang til å søke ly et sted. Ikke det at jeg forstår hvorfor folk skal ha katt kun for å fange mus, men det er bedre enn at katten går ute i all slags vær.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #8 Skrevet 7. desember 2013 Helt enig i det med at katter ikke tåler så mye kulde. Men sånn er folk! Blir så forbannet... Våres katter liker både å være inne og ute. Uansett vær. Men de er ikke mer enn en halvtime ute om vinteren før de vil inn og ligge ved varmeovnen. Er en del katter dyrebeskyttelsen og dyrlegekontoret får inn med frost skader på ører og poter. Er jo ikke sånn det skal være.. :/ Anonymous poster hash: 24047...d64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå