Gå til innhold

Er jeg en "gentleman", eller mangler jeg bare ryggrad?

14 stemmer

1. 1. Du

• er en ekte gentleman.
      12
    • eier ikke ryggrad.
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver for tiden og chatter med en dame jeg traff på nettet, det har vel pågått i 2-3 uker eller noe sånn. Aner ikke hva jeg vil, eller hva hun vil, hvor dette går hen, eller om det i det hele tatt behøver å gå noen spesiell vei. Vi har sendt bilder og sånt, alt vel.

Men så skjedde det noe her en dag. Plutselig hadde hun et nytt profilbilde i chatten, et helt for jævlig et, og spurte meg om jeg likte bildet. Jeg regnet på en måte med at hun kødda, at dette var noe hun hadde funnet på uglypeople.com eller noe sånt, men siden jeg ikke kunne være sikker svarte jeg bare: "Heh. Du ser annerledes ut."

Og så begynte hun bare å snakke om noe annet.... :blink:

Så da var jeg stuck da. 90% sikker på at det bildet var kødd, men p.g.a. de siste 10% med tvil kunne jeg ikke begynne å ta det opp igjen heller. Hva om bildet var ekte? Hva om hun hadde lagt på seg kanskje 50-60 kilo, og i tillegg skamklipt seg siden sist? Jeg prøvde å sammenligne med de andre bildene, sammenligne ansiktstrekk og sånn, men blei ikke noe særlig klokere. Det kunne fortsatt være, dersom hun hadde vært maksimalt "uheldig". O grøss....

I løpet av en hel dag med grubling over det her, innså jeg også at dette har alt å si for hvordan jeg kom til å forholde meg til henne fremover. Uansett hvor bra personlighet hun har og hvor mye hun får meg til å le, ville det der vært helt uaktuelt.

Så hvor gentleman-aktig / ryggradsløst var det av meg ikke å være i stand til å ta henne opp på dette, i tilfelle jeg skulle såre henne? Det hadde jo tross alt vært svindel, på en måte, dersom det var ekte. I så tilfelle hadde hun jo holdt meg for narr. Så det burde være grei skuring å bare spørre om det bildet var henne. Men nei, fikk det ikke til.

Etter masse hinting og dansing rundt grøten, klarte jeg endelig å få tilstrekkelig informasjon ut av henne til å kunne fastslå at bildet var kødd, og etter det har jeg uansett snakket med henne på cam.

Er jeg en gentleman som går og grubler på det her i en hel dag, i frykt for å såre noens følelser, eller mangler jeg bare ryggrad? Skal nevnes at jeg har en tendens til å la meg bruke av damer fordi jeg "syns synd på dem".

OBS! Jeg er ikke overfladisk. Det bildet der gikk langt utenfor rammene av det som kan regnes som "overfladisk" å reagere på.

Anonymous poster hash: ee230...eb2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør om dere kan se hverandre på webcamera eller om hun har flere bilder av seg selv?

• Liker 1
Skrevet

Ta å last ned bilde og reverser google søk.

Gjest Absolutt
Skrevet

Jeg synes du er en gentleman, definitivt. Du viser respekt for hennes følelser (i tilfelle bildet var ekte) og du la mye tid i hvordan du kunne finne ut om det var henne eller ikke. Ligger mye mer omtanke og respekt i den måten å gjøre det på, i stedet for å ture fram med det første som falt deg inn. Iallefall i min bok :)

Skrevet

Som noen andre har nevnt - reverser google søk!

Hvis du ikke vet hvordan det gjøres; høyreklikk på bildet, kopier bildeadresse/URL, gå på google bildesøk, i søkelinjen klikker du på ikonet av et lite kamera, lim inn bildeadressen, og søk. Hvis du finner det andre steder kan det bety at det ikke er av henne.

Dersom det ER av henne, og det er en dealbreaker for deg, så la gå, det er ditt liv og ditt valg. Du bør ikke la andres meninger hindre deg i gå gjøre hva du selv føler er rett. Noen vil antakelig si at du er en "jævla drittsekk som kun tenker på utseende" osv., og for alt jeg vet kan det stemme, men til sist er det ditt liv og ditt valg.

Synes likevel du går litt over streken ved å kalle det hele for svindel. Hallo, det er noen du har møtt over nettet. Svindel er det ikke, det er bare at på nettet lager man selv et bilde av seg selv slik man vil at andre skal oppfatte dem. Dette bildet stemmer ikke nødvendigvis overens med virkeligheten :)

Anonymous poster hash: 46075...0ed
Skrevet

Du må da se forskjell på om det er henne og ikke. Ansiktstrekkene må da være på like på noen måte.

Anonymous poster hash: 90080...16a
Skrevet

Etter masse hinting og dansing rundt grøten, klarte jeg endelig å få tilstrekkelig informasjon ut av henne til å kunne fastslå at bildet var kødd, og etter det har jeg uansett snakket med henne på cam

Bare repeterer den biten av teksen, siden ikke alle har fått det med seg. Alt er i orden, situasjonen er avverget. Bildet var bare kødd, og hun ser veldig bra ut.

Anonymous poster hash: 4ea1d...947

Skrevet

Syns du er gentleman, fordi du spør ikke fordi du ikke tørr, men du spørr ikke fordi du vil ikke såre henne. Og det kunne du jo ha gjort uansett; for er det henne blir hun jo såret over at du syns hun er stygg (og det er snilt at du ikke ville såret henne, selvom hun da hadde holdt deg for narr..), og hvis det da ikke var henne så kunne hun jo blitt såret fordi du i det heletatt trodde det var en mulighet for at det kunne vært henne (om du skjønner? :P )

Så bra du ikke spurte direkte, og bra for deg at hun ikke var blitt stor og skamklipt :):P

Anonymous poster hash: 43f9f...c46
Skrevet

Som noen andre har nevnt - reverser google søk!

Hvis du ikke vet hvordan det gjøres; høyreklikk på bildet, kopier bildeadresse/URL, gå på google bildesøk, i søkelinjen klikker du på ikonet av et lite kamera, lim inn bildeadressen, og søk. Hvis du finner det andre steder kan det bety at det ikke er av henne.

Dersom det ER av henne, og det er en dealbreaker for deg, så la gå, det er ditt liv og ditt valg. Du bør ikke la andres meninger hindre deg i gå gjøre hva du selv føler er rett. Noen vil antakelig si at du er en "jævla drittsekk som kun tenker på utseende" osv., og for alt jeg vet kan det stemme, men til sist er det ditt liv og ditt valg.

Synes likevel du går litt over streken ved å kalle det hele for svindel. Hallo, det er noen du har møtt over nettet. Svindel er det ikke, det er bare at på nettet lager man selv et bilde av seg selv slik man vil at andre skal oppfatte dem. Dette bildet stemmer ikke nødvendigvis overens med virkeligheten :)

Anonymous poster hash: 46075...0ed

Jeg testet dette søket med bildet av en kjendis, men fant ikke bildet av henne på google, selvom bildet jeg kopierte det fra, faktisk var fra google.. så funker vist ikke alltid.

Anonymous poster hash: 43f9f...c46

Gjest JakeGreen
Skrevet

Nei, det er selvsagt fint av deg å trå varsomt.

Å mangle ryggrad har ikke noe med å ikke behandle mennesker bra. Alltid forlat kvinner (og andre mennesker du møter) bedre enn de var før du møtte de.

Om det skulle vise seg at bildet var ekte, mener jeg at du måtte dratt en hvit løgn (ja, målet helliggjør middelet).

Men apropos profilbilde.

Jeg kjenner en jente som er ganske pen både i virkeligheten og på Facebook. Men her en dag la hun ut et profilbilde hvor hun virkelig ikke ser bra ut. Uff. Trodde først det va meg, men en kamerat var også enig. Jeg prøver å legge til godviljen, men det er ingen mulighet for at det kan være henne.

Men den samme forutsigbare og latterlige regla med likes og "Gud, så nydelig du er", "Sier du! Det er jo DU som er nydelig.", "Fantastisk fint bilde! (lik mitt også)", "Her har du litt mer bekreftelse", osv.

Skjønner ingenting jeg. Lyver de til henne? Jeg kan ikke ha vært den eneste som har reagert.

Og om noen lurer, så likte jeg ikke bildet.

Av den enkle grunn at jeg ikke likte det.

:)

Skrevet

I denne spesifikke situasjonen så reagerte du naturlig.

Dersom du generelt dater kvinner du ikke liker eller synes synd på, så har du derimot et problem.

Skrevet

Dersom du generelt dater kvinner du ikke liker eller synes synd på, så har du derimot et problem.

Enig. Mommy issues?

Anonymous poster hash: 55c4f...450

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...