Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

noen av dere som har noen tips til å få de vekk?

Har mange bittesmå nupper som aldri forsvinner :-(

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Hvor? i ansiktet?

Dermlaogica hjelper meg der...men har siste uken begynt å få tilbake noen...argh!!

Clea

Gjest Anonymous
Skrevet

i annsiktet ja, mest i pannen

Gjest Myumi
Skrevet
noen av dere som har noen tips til å få de vekk?

Har mange bittesmå nupper som aldri forsvinner :-(

Er det nupper eller ørsmå kviser du har? Det er nemlig ikke det samme.

Gjest Anonymous
Skrevet

aner ikke. endten små kviser eller nupper. ligner iallefall på bittesmå kviser

Gjest Myumi
Skrevet
aner ikke. endten små kviser eller nupper. ligner iallefall på bittesmå kviser

Er de røde med gult talg som du kan klemme ut?

Gjest Anonymous
Skrevet

noen få er det ja, men de fleste ikke

Gjest Myumi
Skrevet

Jeg ville kjøpt en mild peelingkrem og en fuktighetskrem med fukt og lite fett og se om det hjalp.

Gjest Anonymous
Skrevet

har du forslag på hvordan merke da`? kan ikke så mye om kremer osv jeg!

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med Vichy (fåes på apotek). Jeg har blandingshud som er tørrere om vinteren og fetere om sommeren, så jeg veklser litt mellom hvilke produkter jeg bruker. Spør om råd på apoteket, de pleier å være flinke til å hjelpe, dessuten er de som regel ikke gniene på vareprøver heller.

Skrevet

Prøv Normaderm fra Vichy som du får på apoteket. Jeg har fått mye jevnere og mykere hud og faktisk også færre kviser.

Skrevet

Rens huden godt.

Ikke bruk en for et krem.

Ta på Tea Tree Oil e.l. lokalt på kvisene over natten og gjenta et par tre dager.

En slags hestekur, men funker i 90 % av tilfellene og alle reduseres i allefall (i eget tilfelle)

Skrevet

MD Formulation hjalp meg mot mine kviser. :wink: Anbefales.

Skrevet

Er dette et vedvarende problem for deg, eller er det bare noe forbigående som har oppstått? Forsøkte i mange år med alle mulige slags kremer og salver. Gikk jevnelig til hudpleiesalong og fikk renset huden da jeg gikk på ungdomsskolen og gymnaset. Det hjalp jo litt, men ble aldri helt bra før jeg gikk til lege og fikk antibiotika mot kviser (tetrasyklin tror jeg det var). Det spiste jeg vel et års tid tror jeg. Det er jo ikke noen ønskesituasjon nei å ta så mye antibiotika, men du verden så bra det var for selvtillitten, for det ble faktisk bedre nesten med en gang jeg begynte og har ikke kommet tilbake siden (bare noen små utbrudd av og til, og det er vel 10-12 år siden jeg tok medisinene).

Gjest Kvisefri
Skrevet

Tea tree oil må du ikke finne på å bruke i större doser. Det har gjort mer skade en helbredelse når det gjelder kviser. Bruker du ren tea tree oil rett på kvisene vil ikke huden gro slik den skal og du vil få arr. Det er fakta. Du skal bruke minimale mengder av oljen for at den skal ha noen posetiv effekt i det heletatt. bland den isåfall i en krem du er godt fornöyd med. Ett par dråper i 50 ml rekker mer enn nok. -Men har du först funnet en krem som fungerer og ikke tilstopper porene dine med mineraloljer eller inneholder unödvendige mengder konserveringsmidler, som kan väre en åsak til at huden reagerer med nupper eller kviser, så er det ikke nödvendig å ta seg til slike "hestekurer".

Gå til en hudpleiesalong som vet hva du trenger. Apoteket er nödvendigvis ikke det beste, uten at du har fått resept på medikamenter mot kviser spesiellt av legen din. Du trenger spesial produkter og det kan en hudpleier gi deg, eller legen din. Regn med at det kan bli dyrt for produktene men det er värt hver eneste krone. Noen nevnte MD formulations, det vil jeg også anbefale. Det merket inneholder fruktsyrer som virker i dybden av huden og får fram ny hud, blandt annet. Ett annet merke som er litt rimligere er Dermalogica, pröv kremen Activ moist. Det viktigste for en klar og kvise fri hud er at du ikke irriterer den med unödvendig mye peeling og masse kremer uten gode egenskaper og med mye parfyme og andre kvise(allergi) fremkallende ingredienser.

Rengjör huden hver kveld og morning med parfimefri og såpefri gel, feks fra dermalogica. Så må du gi den masse fukt. ALDRI la huden väre TÖRR. Har du funnet et produkt som gjör at det strammer i maska, er det feil produkt. Så lenge huden din föler at den har nok av fukt, uten oljer, vil den ikke pröve å komplimitere med å produsere ekstra fett for å opprettholde fuktbalansen. Det gjör den hvis den blir behandlet med en dårlig krem som ikke inneholder fuktbinnende ingredienser av riktig sort. Billige kremer man får kjöpt på h&m er ett slikt eksempel.

Du skal vite at det er större forskjell på kremer enn det folk er klar over. For de menneskene det gjelder, altså de med hudproblemer så er disse forskjellene enorme. Har du derimot en normal hud, vil du antagligvis ikke väre så fölsom og merke veldig store forandringer, men har du kviser trenger du spesielle produkter for å få bukt med problemene.

Jeg er kvisefri nå, men först etter at jeg hörte på hva hudlegen og hudpleieren min fortalte meg. Lykke til

Gjest Myumi
Skrevet
Ta på Tea Tree Oil e.l. lokalt på kvisene over natten og gjenta et par tre dager.

Tea Tree Olje er noe skikkelig faenskap!

Skrevet

Javel ?

Det synes ikke jeg.

Er så likt deg å komme med noe sånt.

Jeg gav i allefall et tips, og den som har problemer med det, kan jo bare droppe å lese det jeg skriver ?

:wink:

Gjest Myumi
Skrevet
Er så likt deg å komme med noe sånt.

Likt meg? Er du klar over hvor mye bråk The Body Shop fikk da de lanserte hudpleieserien basert på Tea Tee Olje? For ikke å snakke om alle advarslene fra hudleger og hudpleiere.

Tea Tree Olje kan brukes til mye nyttig men som hudpleie er den slettes ikke bra. Starie kan sikkert bla opp noe dokumentasjon.

Fant en artikkel her:

http://www.dagbladet.no/pds/1998/08/18/128281.html

Skrevet

Jeg mener ikke at du skal gni inn hele trynet med masse olje morgen og kveld. Det er for mitt vedkommende kun lokalt på de kvisene som er røde, og det blir vasket godt av om morgenen.

Jeg har ikke hatt noen problemer med det noen sinne.

Folk kan vel reagere "allergisk" på div. kremer etc, så vel som Tea Tree olje ?

Jeg har forøvrig ikke hørt noe om bråket med Body Shop.

Grunnen til at jeg (litt slemt?) sa det var likt deg å komme med noe sånt, er at du har en særdeles fancy smak i alt mulig og stadig rakker ned på billige og enkle løsninger. Alle har ikke råd til kremen av kosmetikk, og det er fullt mulig å sverge til litt "førstehjelp" med oljer etc.

Jeg har forresten heller ikke hørt om advarsler fra hudleger og hudpleiere, men jeg tror deg. Uansett så kommer jeg til å fortsette å bruke nevnte olje i blant, om jeg trenger kvise-krise-hjelp ;-)

Men jeg får virkelig beklage at jeg var så bold å anbefale denne oljen.

Dere andre er nå i allefall advart av Mezzaluna :)

P.S : er jo mange som advarer sterkt mot f.eks Eight Hour Cream og, som inneholder div ikke så bra stoffer, men er det noen som kommer med store ramaskrik når noen anbefaler det ?

Skrevet

Nå har jeg forresten lest artikkelen, takk for lnk :)

Men her snakkes det da vitterlig om shampoer og kremer + midler til UNDERLIVSBEHANDLING :o

Det er noe ganske annet enn å ta en bitteliten dråpe og fordele den på tre fire kviser :)

Jeg hadde ikke turt å bruke oljen på noen annen måte enn nevnt tidligere,- det er jo sterke saker og alt med måte.

Bare så det er sagt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...