Gå til innhold

Hvilke problemer har dere/ har hatt i parforholdet?

Anbefalte innlegg

Gjest LadyAntebellum
Skrevet

Heisann

Det er veldig koselig og lese alle trådene der man beskriver hva som er bra med forholdet deres og mannen dere er sammen med. Men, jeg er i et forhold som frem til nå nylig har vært bra, det har akkuratt snudd og jeg sliter veldig.

Sambo er deprimert, jeg har ikke hatt noen anelse. Det er såvidt vi snakker sammen, for bare noen uker siden var han min beste venn og kjæreste. Akkuratt nå kjenner jeg ham ikke igjen.

Så, av en eller annen grunn ville det hjelpe og høre fra andre at ikke alt bare er dans på roser hele tiden, hvilke utfordringer har dere møtt i deres forhold?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble deprimert og utviklet personlighetsforstyrrelse ikke lenge etter vi ble sammen. Det som fulgte var flere år med vanskelige tider. Jeg var til tider nærmest umulig å leve med pga sykdommen, men han holdt ut og i dag har vi et ufattelig sterkt forhold. Kom vi oss gjennom DET sammen så kommer vi oss gjennom alt!

Men samboeren min er også usedvanlig snill og tålmodig. :)

Anonymous poster hash: 09611...cde

Skrevet

Vi har opplevd utfordringer som migrene (opptil flere ganger i uken, en daglig kamp), dødsfall i nær familie, rykter og baksnakking kun for å ødelegge oss, og familieforhold. Alt dette har styrket oss, og vi er om mulig bare enda mer knyttet til hverandre. Kommunikasjon har vært nøkkelen hos oss.

Anonymous poster hash: f0435...82e
Skrevet

Han hadde rusproblemer som eskalerte, nå sitter han i fengsel og venter på rettsak.
Jeg har vært mye nedenfor etter det, måtte flytte etter han forsvant pga. høy leie i den gamle leiligheten.

Til tross for problemene han hadde, så hadde vi faktisk et veldig fint og normalt liv, så en fremtid med han, han jobba 100% og sparte opp til at vi skulle kjøpe vår egen leilighet.
Livet har virkelig ikke gått den veien jeg trodde for 1 år siden.

Anonymous poster hash: 4b5d6...ebb
Skrevet

Seriøst og jeg som trodde jeg og min kjære hadde problemer?

Jeg og min kjære har en tendens å bli fort sjalu/sur når vi ikke får hver våres oppmerksomhet....

Hun har en tendens til å være litt for omgjengelig med gutter (Selv om jeg VET det) så blir jeg sjalu,. selv om jeg har masse jentevenner.. herregud jeg er patetisk.. -.-

Anonymous poster hash: 81d13...56c
Skrevet

Vi har opplevd mange utfordringer i løpet av de 22 årene vi har hatt sammen. Vi har strevd med å godta at vi er forskjellige mennesker og at vi har ulike reaksjonsmønstre. Mange misforståelser i kommunikasjonen, fordi kommunikasjon handler om at det er en avsender og en mottaker. Det er ikke alltid slik at mottaker oppfatter budskapet slik det ble ment fra avsender. Kommunikasjon i et forhold er en utfordring. Nå - etter 22 år sammen tror vi at vi er ferdig med de verste "barnesykdommene" og har det veldig, veldig bra sammen. Vi har vel også lært oss å velge våre kamper med omhu. Vi har et opplevd liv sammen.

Skrevet

Jeg gikk på en smell og fikk angst og depresjoner like etter vi ble sammen, vi har vært sammen i 9mnd nå og jeg kjemper fortsatt mot angsten, dette har gått endel utover forholdet vårt også.

Og han er ganske sjalu til tider. :/

Anonymous poster hash: 31253...3f5

Skrevet

Kommunikasjonsproblemer.. Det er vel en killer for enhver relasjon egentlig. Blir sittende igjen med for mange spørsmål og lite svar. Er jo ikke noe poeng i å spekulere heller. Kanskje man med tiden får vite mer, kanskje ikke. En er iallefall nødt til å gå videre selv om en gjerne skulle sett at en iallefall kunne fått ting på det rene først.

Skrevet

våre største problemer er kommunikasjon, forskjellene mellom oss (personlighet, oppdragelse, fremtidsmål) og sex.

etter 5 år begynner ting å bedre seg på mange områder, men er fortsatt litt vei igjen å gå for at ting skal være optimalt.

Anonymous poster hash: 3a298...ac8
Skrevet

Jeg sliter med depresjon, det i seg selv er jo en utfordring for et forhold. Han har "foot in mouth" - disease, så han kan ofte si ting som ikke er helt gjennomtenkt, noe som setter meg ut av og til.

Kommunikasjon er heldigvis bra, men jeg kan slite veldig med å sette ord på følelser, og jeg har en tendens til å holde følelsene inne i meg helt til jeg knekker over en filleting.

Jeg skjønner ikke at han holder ut med meg, de siste månedene har jeg hatt flere dårlige dager enn gode. Men jeg er ham evig takknemlig. Han er min klippe <3

Anonymous poster hash: 9dfd7...bf7

• Liker 1
Skrevet

Har klart oss gjennom at hele familien hans ble splittet.. Begynner heldigvis å gå seg til nå, men ting var ganske skjøre en stund på grunn av at det ble en for stor belastning for oss tidlig i forholdet.

Har i tillegg hatt litt problemer med at jeg har opplevd negative ting seksuelt, som har påvirket meg senere i livet, men han er veldig tålmodig heldigvis.

Anonymous poster hash: ddbc4...f4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...