Gå til innhold

Madrass på 150x200, umulig å finne?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har rammemadrass med to 75x200 madrasser i "midten", nå har jeg hatt senga i noen år og ender opp med hull i midten hele tiden, med at de skiller seg osv.

Håpløst!

Så jeg tenkte å ha en hel madrass under her isteden for to 75'ere, men jeg finner ingen som selger 150x200 madrass?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skumgummimadrass kan du få tilpasset i nøyaktig de målene du vil, kunne det vært en løsning?

Anonymous poster hash: 08b11...501
Skrevet

Er rammemadrassene festet godt til hverandre. her skrudde vi de fast med lange treskruer framme og bak. Det skal og finnes egne fester for å feste rammemadrassene til hverandre. Hel overmadrass hjelper også.

• Liker 1
Skrevet

Er rammemadrassene festet godt til hverandre. her skrudde vi de fast med lange treskruer framme og bak. Det skal og finnes egne fester for å feste rammemadrassene til hverandre. Hel overmadrass hjelper også.

Skriver under på denne.

Vi kjøpte fester hos Bohus. Ser slik ut: http://jysk.no/soverom/madrasser/ben-boyler-tilbehor/klemmer-til-rammemadrass-2-stk-pk . Sjekk evt. der du kjøpte madrassen om de har slike inne, hvis ikke bestiller de.

Anonymous poster hash: 06198...e20

Skrevet

Bohus har 150!

Anonymous poster hash: 828b6...be1

Skrevet

Skumgummimadrass kan du få tilpasset i nøyaktig de målene du vil, kunne det vært en løsning?

Anonymous poster hash: 08b11...501

Er ikke det ganske harde madrasser..? :/

Skriver under på denne.

Vi kjøpte fester hos Bohus. Ser slik ut: http://jysk.no/soverom/madrasser/ben-boyler-tilbehor/klemmer-til-rammemadrass-2-stk-pk . Sjekk evt. der du kjøpte madrassen om de har slike inne, hvis ikke bestiller de.

Anonymous poster hash: 06198...e20

Så genialt!! Men hos meg er det madrassene i midten som er håpløse. Har "vendbare" med to sider, men jeg tror de bare er slitt jeg altså. De bare faller sammen, jeg har snudd begge to men skjer akkurat det samme. Håpløst. Har en hel overmadrass også.

Bohus har 150!

Anonymous poster hash: 828b6...be1

Finner ikke det på nettet jeg .. :dry:

Skrevet

Så genialt!! Men hos meg er det madrassene i midten som er håpløse. Har "vendbare" med to sider, men jeg tror de bare er slitt jeg altså. De bare faller sammen, jeg har snudd begge to men skjer akkurat det samme. Håpløst. Har en hel overmadrass også.

Finner ikke det på nettet jeg .. :dry:

Det selges nok ikke som noen separat komponent i utgangspunktet, selv om det sikkert er mulig å bestille det.

Vi har en Jensen kontinentalseng hvor de underste madrassene er 2 separate deler på 75 cm, madrassen i midten er en hel madrass med en medium og en fast del og overmadrassen også er en hel madrass.

Jeg tolker det slik at det er den madrassen i midten du ønsker at skal være 150x200 cm, og det er den vi har, men jeg vet ikke om det er mulig å få kjøpt denne separat.

Skrevet

Jeg er ikke ab'n som bablet om skumgummimadrasser. Men jeg har hatt skumgummimadrass hele livet, og jeg kan si en ting. De er FÆLE. Det er ikke det at de er harde, men de synker på en måte sammen der man ligger, og det er skikkelig plagsomt.

Anonymous poster hash: 7fdf0...6df

Skrevet (endret)

Misforsto.

Endret av Evilposelos
Skrevet

Har jobbet i sengebransjen i mange år og kan garantere deg at du får madrasser på 150x200. Dette har i mange år vært norsk standard, men 180 bredde overtar i større grad.

150 bredde skal du derfor kunne finne som standardmål i alle norske butikker, men trolig ikke IKEA som opererer med svenske mål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...