AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #1 Skrevet 5. desember 2013 Min egen erfaring er at akryl er et stoff som blir nuppete og stygt med en gang man tar plagget i bruk. Anonymous poster hash: ef360...2ca
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #2 Skrevet 5. desember 2013 Alle kunstige stoffer. Ull og bomull er bra.Anonymous poster hash: e001e...a25 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #3 Skrevet 5. desember 2013 Ull, bomull, kasjmir, silke og lin er supert (er stoffet en blanding bør det være høy prosent av det naturlige). Styr unna polyester, akryl og andre syntetstoffer! De puster ikke, holder ofte dårlig og ser billige ut. Varmen en akrylgenser gir kan ikke sammenlignes med det man får fra en ull- eller kasjmirgenser. Anonymous poster hash: 999a2...1c5 2
Marie90 Skrevet 5. desember 2013 #4 Skrevet 5. desember 2013 Akryl og polyester, selv om det er ok i små doser (dvs. en bomullsgenser med lav prosent akryl).
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #5 Skrevet 5. desember 2013 I motsetning yil dere har faktisk god erfaring med klær i polyester. Vasker de på 30 grader, og de har holdt seg fine i mange år. -ts Anonymous poster hash: ef360...2ca
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #6 Skrevet 5. desember 2013 I motsetning yil dere har faktisk god erfaring med klær i polyester. Vasker de på 30 grader, og de har holdt seg fine i mange år. -ts Anonymous poster hash: ef360...2ca For all del, polyester er slitesterkt. Problemet er at det ser billig ut og ikke puster. Anonymous poster hash: 999a2...1c5 6
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #7 Skrevet 5. desember 2013 Mye ser billig ut, ja, men ikke alt. Det kommer an på hvilke butikker man kjøper klær fra. Anonymous poster hash: ef360...2ca
Tøytigern Skrevet 6. desember 2013 #8 Skrevet 6. desember 2013 Angora. Angora er et særdeles uetisk produkt, så det bør man styre unna.
Marie90 Skrevet 6. desember 2013 #9 Skrevet 6. desember 2013 Mye ser billig ut, ja, men ikke alt. Det kommer an på hvilke butikker man kjøper klær fra. Anonymous poster hash: ef360...2ca Design varierer fra butikk til butikk, men akryl er akryl. Det puster dårlig og har et "billig" utseende, selv om designen er ok.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #10 Skrevet 6. desember 2013 Angora. Angora er et særdeles uetisk produkt, så det bør man styre unna. Det er jaggu bomull også! Anonymous poster hash: b3a0e...e02 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #11 Skrevet 6. desember 2013 Design varierer fra butikk til butikk, men akryl er akryl. Det puster dårlig og har et "billig" utseende, selv om designen er ok. Nå er det jo heller ikke akryl jeg snakker om. Jeg skriver jo i hovedinnlegget at jeg har dårlig erfaring med det tekstilstoffet. Anonymous poster hash: ef360...2ca
lalaz Skrevet 6. desember 2013 #12 Skrevet 6. desember 2013 Jeg har mange vintagekjoler, og da er det ikke til å komme fra at det er en del polyester. Jeg syns sjelden det er et problem at de ikke puster, med mindre det er en veldig varm sommerdag. De holder seg også pene, selv etter 40 år og vel så det. Ser at dette ble litt på sidelinjen for tema. Vintage er jo strengt tatt ikke "nye" klær som overskriften sikter til.
Marie90 Skrevet 6. desember 2013 #13 Skrevet 6. desember 2013 Nå er det jo heller ikke akryl jeg snakker om. Jeg skriver jo i hovedinnlegget at jeg har dårlig erfaring med det tekstilstoffet. Anonymous poster hash: ef360...2ca Beklager, jeg skrev feil. Mente å skrive polyester.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå