AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #1 Skrevet 5. desember 2013 Jeg må flytte av personlige grunner. Jeg har ikke lyst, men eg må. Jeg får AAP fra NAV, jobber det jeg klarer og håper virkelig at jeg kan klare å komme tilbake til jobb. Jeg får ca 10.000,- i mnd fra NAV. Jeg har hund, og dem kan jeg aldri flytte fra. Så jeg må finne en leilighet som godtar hund (de er rolige og jeg har dem for å komme meg ut om dagene). Jeg har også en sykdom, som gjør at jeg må ha en ok leilighet der jeg ikke kan bli syk av for dårlig luft og andre ting. Det jeg ønsker er jo å kjøpe meg leiligheten til en venn av meg. Hun skal snart flytte. Men jeg får vel ikke hjelp til å kjøpe?! Det går vel ikke... Og jeg kommer nok aldri til å klare å jobbe 100% igjen. Derfor får jeg nok aldri lån. Det vil si at jeg for alltid må leie? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, hvordan jeg skal gå fram. Jeg er bare så lei. Alt jeg ønsker er å være normal, jobbe 100%, tjene penger, kjøpe meg leilighet.. Osv Anonymous poster hash: 8e7a3...530
lillemeg90 Skrevet 6. desember 2013 #2 Skrevet 6. desember 2013 Tror man kan søke om noe startlån fra kommunen, men usikker på hvor mye man kan låne:)
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #3 Skrevet 6. desember 2013 Hvor bor du nå? Er du under 18? Du kommer ikke til å få tilskudd for å ha kjæledyr. Har man ikke råd til å ha dyr får man beskjed om å sette de bort. NAV bryr seg ikke om hva slags leilighet du bor i så lenge den er forsvarlig å leie ut (rømningsveier osv). Om du må bo i spesialtilpasset leilighet pga funksjonshemming kan du søke Husbanken om tilskudd for oppussing av bolig. Man lan få lån selvom man er uføretrygdet både fra vanlige banker og Husbanken. Anonymous poster hash: 0b612...06e 1
Apefinger Skrevet 6. desember 2013 #4 Skrevet 6. desember 2013 Du kan søke om bostøtte hos husbanken.
Gjest chiki Skrevet 6. desember 2013 #5 Skrevet 6. desember 2013 Førstegangskjøpere uten nok egenkapital kan søke bostøtte fra kommunen(finansiert vis husbanken, men du søker hos kommunen). Det fikk vi, så vi kunne få kjøpe bolig. Går ikke på aap, men jeg var student og mannen min nettopp begynt i jobb. Hunden din er ikke noe argument for å få hjelp desverre:/
Rotemor Skrevet 6. desember 2013 #6 Skrevet 6. desember 2013 Kombinasjon av å trenge god luft og å ha 2 hunder vil nok heller ikke hjelpe deg, dessverre. Husbanken og kommunen er der du må begynne. Lykke til 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå