AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #1 Skrevet 5. desember 2013 Gutten min gikk rundt idag og sa : "jeg blir raaasende sint", litt sånn i en bisetning. Så sa jeg : "Men mamma sier aldri det. Hvem er det som sier det?" Han: Det er Randi i barnehagen. Og så holder hun sånn hardt som dette *viser på min hånd hvordan hun holder*.. Jeg sa : "Hvorfor gjør hun det?" "Fordi hun er raaasende sint!". Jeg spurte om det gjør vondt. "Ja, for hun holder sånn kjempehardt". Altså, jeg trodde denne typen oppdragelse var utgått for 50 år siden. Eller er det fortsatt "lovlig" å ta hardt i armen, rundt håndleddet på små barn? Lurer på om jeg skal ta det opp med de ansatte. Hadde dere gjort det? Anonymous poster hash: d9f72...d0c
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #2 Skrevet 5. desember 2013 Det er lov å holde litt hardt i armen til en (stor) unge som har gjort noe slemt mot andre/må stoppes i det han prøver å gjøre noe slemt/slå osv. Det hender også at man må ta en unge ut av situasjonen, slår ungen seg helt vrang da, så må man jo slepe han ut. Dette kan jo sikkert gjøre litt vondt. Vil tro det er noe slikt uskyldig som har sjedd her og. Men du kan jo spørre sønnen din litt mer. "Hvorfor ble hun så sint da? Hadde du gjort noe først?" Anonymous poster hash: faba7...61a 8
Gjest Violetta Skrevet 5. desember 2013 #3 Skrevet 5. desember 2013 Jeg ville spurt hva som har skjedd i hvert fall.
Alina X Skrevet 5. desember 2013 #4 Skrevet 5. desember 2013 Sa han at han fikk vondt da av seg selv eller svarte han bare på ditt spm? Du: fikk du vondt? Han: ja(veldig lite sannsynlig han sier Nei,egentlig ikke mamma,kjente det litt men gikk bra.....) spør han heller hvorfor dette skjedde? Hvordan hadde han oppført seg? Og hva er galt med å ta rundt arma til en unge som ikke oppfører seg? Er det galt å holde igjen en unge som vil løpe vekk for å unngå kjeft? Hva slags unger blir dette?unger som har null respekt? 5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #5 Skrevet 5. desember 2013 Jeg spurte jo han om hva som hadde skjedd, men han sier at hun alltid gjør det når hun er sint. Han er litt vanskelig å få et skikkelig svar fra.. Ikke akkurat den beste til å fortelle noe. Anonymous poster hash: 55f73...956
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #6 Skrevet 5. desember 2013 ...Så jeg lurte på om jeg skulle spørre de litt mer ut i barnehagen da. Eller bare la det ligge? Anonymous poster hash: 55f73...956
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 5. desember 2013 #7 Skrevet 5. desember 2013 Slike ting er vanskeleg. Personalet har garantert sett dette, om ho gjer det ofte. Det er derfor viktig at foreldre tek det opp med leiinga i barnehagen. Då vert det enklare for leiinga å "ta det opp" med vedkommende. Når det er sagt så overdriv barnhagebarn veldig. Det er ikkje sikkert det er hold i dette han seier. Kanskje han har sett det på tv? Ikkje at du skal føyse dette vekk, men ha det i bakhovudet (noko eg trur du har)
Miss moneypenny Skrevet 5. desember 2013 #8 Skrevet 5. desember 2013 Hvis jeg forstår det riktig, at hun har sagt "jeg blir så rasende sint" SAMTIDIG som hun har holdt han hardt i hånda, så ville jeg tatt det opp. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #9 Skrevet 5. desember 2013 Du burde droppe å si noe, for som regel overdriver ungene noe voldsomt når det gjelder barnehagen. Jeg jobber selv i barnehage, og av og til må vi være litt "hardhendt" (uten å være det, men ha "a firm hand") fordi ungene er ALTFOR vanskelig når de fyrer opp hverandre. Det er fullt mulig at sønnen din, sammen med en annen gutt, er skikkelig rampete når de er ilag, og være verdens snilleste når den ene er vekk fra barnehagen. Da må en desverre være strengere! Mange ganger er man så vidt borti et barn og så sier den f.eks "AUU, DETTE VAR KJEMPELÅKT, SKAL SI DET TIL PAPPAN MIN SÅNN AT DEN SLÅR DEG", og det barnet gjør faktisk det, sier det til faren mens den skriker. Da høres det ut som at det faktisk har skjedd vold, selv om det er vitner til at det ikke har skjedd noe, så reagerer foreldre på dette. Jeg sier selvfølgelig ikke at kanskje hun Randi ikke har gjort noe gærnt, for det kan hun godt ha gjort! Men i meste parten av tilfellene, så er det bare barnet som overdriver. Prøv å lytt til barnet ditt, spør andre foreldre om de har hørt noe fra barna, da får du kanskje litt mer å koble sammen. Anonymous poster hash: 1b58a...6fd 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #10 Skrevet 6. desember 2013 TS vet ikke svaret, har prøvd alt unntatt å snakke med barnehagen. Barnas sikkerhet kommer alltid først. Selv om sjansen er stor for at det ikke er noe BIG deal, så synes ikke jeg det skader å snakke med bhg. Da forstår jo bhg at du bryr deg litt, og det er bra. Anonymous poster hash: bfa3f...bb7
#Sunrise Skrevet 6. desember 2013 #11 Skrevet 6. desember 2013 vis du skal ta det opp med barnehagen så bør du ta det med Randi, sånn at det ikke bli 1 fjær til 5hønns . du kan jo si noe sånn enkelt som at han hadde vært litt lei seg fordi hun hadde vært litt sinna på han, og du bare lurer på om det har vært en situasjon, 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #12 Skrevet 6. desember 2013 Vi har ikkje lov å halde fast ungar. Det går faktisk under barnemisshandling i dag. (Har eg høyrt.) Men aldri ein regen uten unntak. Vi har kun lov å halde fast ungar når det er fare for liv og sikkerheit til ungen eller andre. Gutten min gikk rundt idag og sa : "jeg blir raaasende sint", litt sånn i en bisetning. Så sa jeg : "Men mamma sier aldri det. Hvem er det som sier det?" Han: Det er Randi i barnehagen. Og så holder hun sånn hardt som dette *viser på min hånd hvordan hun holder*.. Jeg sa : "Hvorfor gjør hun det?" "Fordi hun er raaasende sint!". Jeg spurte om det gjør vondt. "Ja, for hun holder sånn kjempehardt". Altså, jeg trodde denne typen oppdragelse var utgått for 50 år siden. Eller er det fortsatt "lovlig" å ta hardt i armen, rundt håndleddet på små barn? Lurer på om jeg skal ta det opp med de ansatte. Hadde dere gjort det?Anonymous poster hash: d9f72...d0c Anonymous poster hash: b3417...e00
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #13 Skrevet 6. desember 2013 Hei, Beklager om jeg kupper tråden men hva synes dere om å kjefte på en 1åring som er sliten og klager? Jeg satt å kledde på barnet mitt i garderoben i barnehagen da jeg hørte det siste barnet som var igjen klage og syte litt, gråte og sutre - tenkte med en gang hun var trøtt da det var slutten på dagen. Hun som passet henne begynte så å kjefte ala ÅHH LENE, gi deg - slutt nå Jeg spurte henne om det var hennes barn, da det er mange som jobber der som har barnet sitt hos seg like før de skal dra hjem, og da sa hun å nei, men det er jeg som han ansvaret for Lene. Synes dette var litt rart? Å kjefte på en baby som sutrer og er sliten? Hva skulle babyen lære av det liksom? Anonymous poster hash: f546d...2f1
Gjest Violetta Skrevet 6. desember 2013 #14 Skrevet 6. desember 2013 Hei, Beklager om jeg kupper tråden men hva synes dere om å kjefte på en 1åring som er sliten og klager? Jeg satt å kledde på barnet mitt i garderoben i barnehagen da jeg hørte det siste barnet som var igjen klage og syte litt, gråte og sutre - tenkte med en gang hun var trøtt da det var slutten på dagen. Hun som passet henne begynte så å kjefte ala ÅHH LENE, gi deg - slutt nå Jeg spurte henne om det var hennes barn, da det er mange som jobber der som har barnet sitt hos seg like før de skal dra hjem, og da sa hun å nei, men det er jeg som han ansvaret for Lene. Synes dette var litt rart? Å kjefte på en baby som sutrer og er sliten? Hva skulle babyen lære av det liksom? Anonymous poster hash: f546d...2f1 Ja, du kupper tråden. Lag din egen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå