Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lite dilemma, trenger noen synspunkt

Eksen blir alene i julen (skal jobbe utenom røde dager) og har bedt meg og vårt felles barn på 1 år om å være med han het på julaften. jeg og minsten har/hadde planer å feire med min familie ca 5 timer unna. Det blir for langt for kort tid for ex. Vi har ikke særlig med venner og ingen familie her, heller ikke han (nyinnflyttet) ser for meg at det blir stusselig å skulle være her.

Bruddet er ganske ferskt. "burde" jeg være her med han? dårlig samvittighet med tanken av å la han feire alene.

Anonymous poster hash: 87cc9...efa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde være med ham om du tenker å bli sammen med ham igjen. Hvorfor har det blitt slutt, liksom? Eller du kan tilby ham å være med til din familie?

Skrevet

Jeg er veldig usikker på hva jeg hadde gjort. Men hvis dere fortsatt er venner, og klarer å være i samme rom en hel kveld.. Da tror jeg at jeg ville feiret jul med eksen og barnet (som bare er 1 år). Og reist hjem til familien tidlig 1.juledag. En julaften full av krangling og mas hadde jeg ikke orket, så hvis det er en fare for det er det best for både deg og barnet å reise. :)

• Liker 1
Skrevet

Det er slutt, da tar du hensyn til hva som er best for deg og barnet. :)

Hadde det vært meg hadde jeg reist hjem til familien min, spesiellt siden bruddet er ferskt. Lett å havne i gamle tralter.

• Liker 3
Skrevet

Burde være med ham om du tenker å bli sammen med ham igjen. Hvorfor har det blitt slutt, liksom? Eller du kan tilby ham å være med til din familie?

Tenker definitivt ikke å bli sammen igjen da vi har hatt noen veldig stygge episoder. Han jobber og det er uaktuelt å reise 5 timer for et døgn.

Det er slutt, da tar du hensyn til hva som er best for deg og barnet. :)

Hadde det vært meg hadde jeg reist hjem til familien min, spesiellt siden bruddet er ferskt. Lett å havne i gamle tralter.

Takk for fint svar.. Det jeg tenker og - selv om det føles litt kjipt. Ikke at jeg tror vi hadde havnet tilbake hadde vi vært her (STOR motivasjon for å unngå det)

Skrevet

Jeg er veldig usikker på hva jeg hadde gjort. Men hvis dere fortsatt er venner, og klarer å være i samme rom en hel kveld.. Da tror jeg at jeg ville feiret jul med eksen og barnet (som bare er 1 år). Og reist hjem til familien tidlig 1.juledag. En julaften full av krangling og mas hadde jeg ikke orket, så hvis det er en fare for det er det best for både deg og barnet å reise. :)

Vi kan omgås ok med datteren vår tilstedet. Ikke så dumt å dra 1. juledag selvom det da kun blir 2 dager der før familien drar igjen og vi må hjemover igjen.

Skrevet

Unnskyld meg for å gå off topic nå, men hva er det med alle som slår opp med en gang de får barn?! Dere har et barn på ett år, altså, kunne dere ikke funnet ut at dere ikke ville være med hverandre 1,5 år tidligere, sånn at dere slapp at barnet skulle vokse opp med skilte foreldre. Ser så mye av det i det siste, og blir nesten oppgitt over det. Folk som slår opp 1-3 år etter de har fått barn sammen, jeg mener... tenkte de ikke?

Og nå som det var sagt..

jeg synes du burde feire med familien din. Koseligere for deg og ungen vil jeg tro, dersom dere kun har "ok" stemning sammen dersom dere er med barnet. Det er synd i eksen din som må feire alene da.

Anonymous poster hash: 05ba1...139
Skrevet

"Stygge episoder" og "omgås ok" er ikke noe jeg ville tatt sjansen på med et barn på 1 år på julaften. Hadde dere hatt en fin tone og vært venner ville jeg stemt for at dere feiret sammen pga. barnet, men nei.... Jeg ville reist hjem som planlagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...