AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #1 Skrevet 5. desember 2013 Idag skal jeg skrive en historie med parallell handling. Det er oppgaven min. Historien skal handle om to personer som tilslutt da møtes. En person i hvert avsnitt. Skal jeg skrive i tredjeperson eller i "jeg" form hele tiden selv om det er to forskjellige personer? Dette skjønner jeg ikke. Anonymous poster hash: 97a35...8ef
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #2 Skrevet 5. desember 2013 I tredjeperson vil være naturlig. F.eks. han vs. hun for å gjøre det tydelig. Anonymous poster hash: 29c45...7bc
Minya Skrevet 5. desember 2013 #3 Skrevet 5. desember 2013 Enig med AB over meg, tredjeperson flyter mer naturlig i parallelle historielinjer i en fortelling. Du kan for øvrig også legge på en tredje parallell, der du bruker førsteperson, slik at når historiene møtes og du skriver noe videre fra det punktet, kan du bruke førsteperson som forteller"stemme".
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #4 Skrevet 6. desember 2013 Jeg må innrømme at jeg synes førsteperson hadde vært litt spennende. Det er nok litt mer krevende å skrive, men det åpner opp for mer spill og lek med forventninger, synes jeg. Det som også kunne vært spennende, hadde vært å skifte perspektiv når de endelig treffes. Enten til tredjeperson, slik at man går fra et allvitende indre perspektiv til å bli en observatør utenfra, eller rett og slett til vi-form. Lykke til uansett. Anonymous poster hash: 3fb41...e4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå