Gå til innhold

den pinlige engelsken i fotballfrue-bloggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff. Flaut å lese. Hvorfor insistere på å skrive på et språk man behersker såpass dårlig?

Anonymous poster hash: 012f8...4e5

• Liker 25
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hear hear

Anonymous poster hash: 6b686...7c3
  • Liker 1
Skrevet

Huff. Flaut å lese. Hvorfor insistere på å skrive på et språk man behersker såpass dårlig?

Fordi hun har flere utenlandske som ikke kan norsk vel. og det er helt greit at engelsken til nordmenn ikke er helt strøken, det er tross alt ikke morsmålet vårt.

For en dritt du er ts.

Anonymous poster hash: 703d6...1ba

• Liker 47
Skrevet

Hun behersker det greit nok. Synes ikke det er noe problem, og tviler på at de engelske leserne tenker over det med tanke på at de vet hun er norsk..

Anonymous poster hash: 33d85...424
  • Liker 7
Skrevet

Javel, så er du flinkere i engelsk enn det fotballfruen er - så bra for deg!

Nå har det seg sikkert slik at hun ikke gjør det for å vise "hvor flink hun er i engelsk", men antagelig fordi hennes utenlandske lesere har ønsket det. Det er vel ingen som forventer at engelsken hennes skal være plettfri for det om.

Anonymous poster hash: 094a2...f43
  • Liker 10
Skrevet

Hun har google translate. Det var pinlig nok fra før, med de engelske overskriftene og stikkordene på bildene.

Anonymous poster hash: df930...15e
  • Liker 8
Skrevet

Fordi hun har flere utenlandske som ikke kan norsk vel. og det er helt greit at engelsken til nordmenn ikke er helt strøken, det er tross alt ikke morsmålet vårt. For en dritt du er ts. Anonymous poster hash: 703d6...1ba

Jeg er en dritt fordi jeg har en mening? Ok.

• Liker 16
Skrevet

Javel, så er du flinkere i engelsk enn det fotballfruen er - så bra for deg! Nå har det seg sikkert slik at hun ikke gjør det for å vise "hvor flink hun er i engelsk", men antagelig fordi hennes utenlandske lesere har ønsket det. Det er vel ingen som forventer at engelsken hennes skal være plettfri for det om. Anonymous poster hash: 094a2...f43

Den er på ungdomsskolenivå. Og nei, poenget mitt var ikke at min engelsk er bedre eller at hu gjør det for å vise hvor flink hun er. Men, når man først skal poste på engelsk kan man jo bruke ordbok. Hun har mange svært skjemmende feil som hun kunne unngått om hun jobbet pittelitt med innleggene, for eksempel kunne hun ha lest korrektur. Me hun gjør jo ikke det når hun skriver på norsk heller ...

• Liker 13
Skrevet

Nå kommer det forresten garantert noen FF-fans som skal kommentere at jeg skrev hun og men som hu og me. Til opplysning er ikke mine innlegg her blogginnlegg i norges største blogg. ;)

• Liker 7
Skrevet

Den er på ungdomsskolenivå. Og nei, poenget mitt var ikke at min engelsk er bedre eller at hu gjør det for å vise hvor flink hun er. Men, når man først skal poste på engelsk kan man jo bruke ordbok. Hun har mange svært skjemmende feil som hun kunne unngått om hun jobbet pittelitt med innleggene, for eksempel kunne hun ha lest korrektur. Me hun gjør jo ikke det når hun skriver på norsk heller ...

Hun kommenterte vel at hun skulle gjøre en bedre jobb med engelsken når hun var ferdig med spedbarnperioden. Men at akkurat nå var det noe hun gjorde "i farten"

• Liker 2
Skrevet

Hun kommenterte vel at hun skulle gjøre en bedre jobb med engelsken når hun var ferdig med spedbarnperioden. Men at akkurat nå var det noe hun gjorde "i farten" Anonymous poster hash: 33d85...424

Synes hun burde spart seg. Når man ikke kan skrive bedre enn det der ser det bare dumt ut. Hun kan for eksempel slå opp ord som 'where' eller forskjellen på to og too. Det tar kun noen sekunder. Det ser uproft og sløvt ut.

• Liker 10
Skrevet

Hun kommenterte vel at hun skulle gjøre en bedre jobb med engelsken når hun var ferdig med spedbarnperioden. Men at akkurat nå var det noe hun gjorde "i farten"

Mener du in the fart?

Anonymous poster hash: f1503...f3d

• Liker 14
Skrevet

Det er mye jeg ikke liker ved måten fotballfrue fremstår på, men å henge seg opp i hvordan hun velger å formulere seg på engelsk er bare dumt!

Foreslår at du lytter til hva Stephen Fry sier. Elsker han! http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=793260

Anonymous poster hash: 91e0c...05c
  • Liker 5
Skrevet

Fy faen så onde dere er. Kan dere ikke la henne være i fred. Ikke rart det er så mye hat i verden når det finnes så mange onde mennesker.

• Liker 11
Skrevet (endret)

Jeg går utifra at hun bruker Google Translate rett og slett for å spare tid og fordi hun har få utenlandske lesere og ikke legger all verdens effort inn i det. Da blir resultatet noe klønete, men det duger.

Jeg er yngre og ja, jeg synes engelsken er dårlig men hun har heller ikke bodd/jobbet utenlands så forventer noe mindre. Jeg har studert på engelsk i fire år og jeg kjenner amerikansk-fødte jenter med dårligere språk enn henne.

I intervjuet med Good Morning America er engelsken hennes fin, så jeg går utifra at ordforrådet i bloggen rett og slett er fordi hun ikke har brydd seg med det. Hun har en ok aksent og gjorde ingen "feil" i intervjuet.

Endret av Marie90
  • Liker 6
Skrevet

Må være så slitsomt å dokumentere alt de gjør. 0 privatliv.

Anonymous poster hash: 15d11...493
  • Liker 5
Skrevet

Ikke kritiser engelskkunskapene hennes, da blir hun bare flinkere, du vet: jeg skal vise dem :biggrin:

So don't do it

Anonymous poster hash: 0a751...a31
  • Liker 1
Skrevet

Hear hear Anonymous poster hash: 6b686...7c3

The irony...

Er foresten flott at hun har utenlandske lesere som hun legger til rette for. Er definitivt ein mykje betre løysning enn Google translate.

Forstår ikkje heilt kvifor alt ho foretar seg må bli kritisert uansett. Det er snakk om å oversette eit par linjer. Buuuhu!

Dess meir eg les på den bloggen dess meir inspirert blir eg. Og eg er langt ifra sånn typisk rosablogg målgruppe. Det som inspirerer er kreativiteten, treningen og den lykkelige atmosfæren:)

• Liker 7
Skrevet

Huff. Flaut å lese. Hvorfor insistere på å bry seg, og i tillegg opprette en tråd på kg om det???

Du må ha både lite å gjøre og lite å tenke på, når du henger deg opp i sånt. Synes synd på deg.

Anonymous poster hash: fa917...691

• Liker 5
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og hets.

Yvonne (mod)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...