AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #1 Skrevet 5. desember 2013 Min ettårige retriever driver og tar ting og ødelegger det fremdeles. Når skal dette slutte? Han gjør det når vi er hjemme sammen med han, og antagelig tror han det er en lek. Han klarer seg fint alene hjemme. Han er spesielt glad i sko, doruller, kjøkkenklut, truser, papir, bøker. Siden han driver sånn er det litt kjedelig for han, fordi han ikke kan gå rundt når jeg er på badet f.eks. Da må han stenges inne slik at han ikke skal ødelegge noe. Hva gjør jeg? går det over eller må det trenes bort? erfaringer mottas med takk! Anonymous poster hash: 6fcbe...9c1
Nephthys Skrevet 5. desember 2013 #2 Skrevet 5. desember 2013 Han er jo fremdeles ung, og kan sikkert ha valpetendenser fremdeles, men det kan også være at han trenger mer aktivisering og kjeder seg?
Omnivore Skrevet 5. desember 2013 #3 Skrevet 5. desember 2013 Kjede seg tenker jeg og. Skjer dette i rolige tider i hjemmet når det ikke skjer så mye? Hvor mye blir han aktivisert ellers om dagen? Min retriever mix pleier å stjele oppvaskhåndkleer, kluter og pappas tøfler når han kjeder seg. Da ser han på oss med lurt blikk og "eksploderer" bort og under spisebordet og leker jakt med oss. Hender han kommer trippende inn, slipper skoen foran pappa, gnafser den til seg og løper sprettent bortover stuegulvet med halen høyt i været. "Jag meg da, jag meg!". Får han ingen oppmerksomhet så blir crocs makulert og ellers blir det bare sluppet på gulvet og forlatt.
xinnia Skrevet 5. desember 2013 #4 Skrevet 5. desember 2013 Min snart 7 år gamle hund kan også ta sko etc når han blir overlykkelig.. som når jeg kommer hjem, vi skal ut på tur etc.. vil tro at din får for lite mosjon.. både mentalt og fysisk.
Gjest Badabing Skrevet 5. desember 2013 #5 Skrevet 5. desember 2013 Har han egne leker? Dere bør ha en egen leke som er hans som dere bytter til når han tar sko. Og når han tar leken kan dere rose ham. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #6 Skrevet 5. desember 2013 Han får ganske mye tur, tror det er nok. Men det kan hende han trenger mer mental trening? Legger ut godbiter som han snuser opp, og det liker han godt. Anonymous poster hash: 6ad4b...70b
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #7 Skrevet 5. desember 2013 Har han egne leker? Dere bør ha en egen leke som er hans som dere bytter til når han tar sko. Og når han tar leken kan dere rose ham. det var et godt tips! Takk! TS Anonymous poster hash: 6ad4b...70b
Frisørdama Skrevet 5. desember 2013 #8 Skrevet 5. desember 2013 Det finnes forskjellige hjernetrim du kan kjøpe på dyrebutikker, bytt ut lekene innimellom eller frys en kong med leverpostei i :-)
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #9 Skrevet 5. desember 2013 Det finnes forskjellige hjernetrim du kan kjøpe på dyrebutikker, bytt ut lekene innimellom eller frys en kong med leverpostei i :-) Takk for tips! Vi har en kong og den brukes jevnlig! Veldig glad i den når hunden må aktiviseres litt på egen hånd. TS Anonymous poster hash: 6ad4b...70b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå