AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #1 Skrevet 5. desember 2013 Jeg er en en gutt på 19 år, lever et helt vanlig liv, og jobber som siste året som snekker lærling. Når jeg var en 10-11 år begynte jeg å få kviser, men ikke så mange at det gjorde noe, og det var sjelden mellom vært utbrudd! Årene gikk og jeg begynte på ungdomsskolen, kvise utbruddene ble hyppigere og hyppigere, og når hele overleppa mi var som en kvisebart bestemte jeg meg for å gå til legen får å få gjort noe med problemet. Den største grunnen for at jeg valgte og gå til legen var fordi jeg faktisk hadde problemer med å spise, av den grunn at kviser rundt munn var så utrolig ømme, også ser det jo ikke så veldig bra ut! Når legetimer var ferdig, gikk jeg apoteket og hentet ut reseptene mine og begynte på kuren med godt mot! Trynet mitt ble rødt som en tomat, men kvisene gikk bort og det var deilig og ikke ha vondt ved den minste berøring av ansiktet. Etter en to års periode med denne kuren kom kvisene tilbake, og jeg bestilte ny time hos fastlege og ble henvist til hudlege. Han satte meg på en høyere dose antibiotika og vi skulle da se om det hjalp! Det hjalp de første månedene, men kvisene kom tilbake på ny! Jeg tok derfor kontakt med hudlegen igjen og ble satt på isotretinion, dette har jeg nå gått på i litt over 2 måneder og kviseutbruddet har bare blitt værre. Jeg vet dette er en bivirkning og er i tro på at det skal gå over etterhvert! Men for dere som ikke har kviser, og dømmer andre som har det! Jeg lover dere, det er ikke veldig gøy og stå opp og se seg i speilet om morgenen og tenke at du skal telle kvisene i ansiktet ditt for morro skyld og du kommer til 60 og du da ikke gidder å telle mer og du har så vidt blitt ferdig med ene halvdel av ansiktet ditt. Du har ike så veldig lyst til å gå ut å vise deg frem da altså! Jeg har vært veldig heldig og ikke opplevd mye mobbing pga. Min akne. Jeg har levd et svært aktivt liv, med mange venner og med mye trening, sunt kosthold og god hygiene! Så myten om at de som har kviser ikke vasker trynet sitt har jeg slått ihjel for lengst! Så jeg ber dere som faktisk har fått en aknefri hud om å tenke dere om før dere sender stygge blikk, baksnakker og evt. Slenger med stygge kommentarer! Vi kan ikke noe for det, og det eneste vi ønsker er faktisk å få vekk kvisene! De er både vonde og stygge! Gutt 19 Anonymous poster hash: c54c5...557 24
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #2 Skrevet 5. desember 2013 Synes det er tøft av deg å skrive det, jeg, selv om det er anonymt. Jeg har ikke slitt med kviser, men jeg har ikke vanskelig for å forstå hvor fælt og frustrerende det er å slite med noe som ikke går vekk uansett hva man prøver. Anonymous poster hash: c0582...ce1
Gjest smooch Skrevet 5. desember 2013 #3 Skrevet 5. desember 2013 Du er tøff! Kan umulig være noe greit å slite såpass med akne, det er jeg helt sikker på! Så drit i folk som sender deg blikk, det er utrolig barnslig av dem. Kviser er jo absolutt ikke noe å glane på, noen har det mer enn andre og sånn er det bare. Så bare glan tilbake alt du kan, idioter er jo noen rare dyr! Du er perfekt som du er
Dunkel Skrevet 5. desember 2013 #4 Skrevet 5. desember 2013 Jeg har full forståelse for det, kjære deg, og pleier faktisk aldri å tenke over om folk har kviser eller ei. Jeg ser personen jeg snakker med. Men jeg vet om mange idioter som er sånn "shit, så du hvor mange kviser hun/han hadde???". Jeg synes det er barnslig oppførsel, for dere som sliter med kviseutbrudd kan jo ikke hjelpe for det.. Jeg husker at eksen fortalte at da han var yngre så slet han veldig med kviser, og da ble han kalt for "pizzatryne" av venninnen til moren. Slike tåpelige kommentarer synes jeg man bør holde for seg selv! Du må i hvert fall ha lykke til videre, det stabiliserer seg nok etterhvert
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #5 Skrevet 5. desember 2013 Først vil jeg bare sende et hjerte til deg <3 ! Jeg fikk også kviser da jeg var 10-11 kanskje, jeg husker ikke helt. Jeg har ihvertfall vært plaget med det i periodevis mange år. Jeg har gått på antibiotika x antall ganger, og jeg har brukt noen sterke p-piller som gjorde meg helt koko. Disse medikamentene har virket, men kvisene kommer tilbake etter en stund. Nå har jeg hatt kjempefin hud en god periode, og nå har jeg kjempe utbrudd. Det værste er egentlig at det er smertefullt og sjenerende, samt jeg føler meg utrolig "møkkete" når utbruddene er som værst, og jeg vil tippe at jeg er mye mer renslig og forsiktig med huden min enn mange jeg kjenner. Jeg er en veldig feminin jente som elsker sminke og å se bra ut, men huden min sjenerer meg veldig. Det værste jeg vet er når venninner kommer å klager over at de har fått èn liten kvise. Da forteller jeg dem heller at de fortjener den kvisa! Tror ingen som ikke sliter med dette vet egentlig hvor forferdelig det er. Akkurat nå bruker jeg Basiron på huden i ansiktet. Siden jeg nå har eksamensperiode, og ikke har tenkt meg ut, så har jeg tatt på krem på alle kvisene. Denne kremen fås kjøpt på apoteket for 140 ca, uten resept. Den er veldig sterk på huden, det svir og gjør vondt, men kvisene blir faktisk fortere borte enn med alt annet jeg har prøvd. Kremen er bakteriedrepende og tørker ut huden, så er viktig å smøre seg med fuktighetskrem om morgenen, hvis du bruker basiron på kvelden, eller omvendt. Tviler på at legen vil råde deg til denne kremen, men den fungerer ihvertfall for meg Jeg er ihvertfall veldig takknemlig for at jeg ikke er plaget med akne andre steder på kroppen! - jente22 Anonymous poster hash: 883af...a4f
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #6 Skrevet 5. desember 2013 Først vil jeg bare sende et hjerte til deg <3 ! Jeg fikk også kviser da jeg var 10-11 kanskje, jeg husker ikke helt. Jeg har ihvertfall vært plaget med det i periodevis mange år. Jeg har gått på antibiotika x antall ganger, og jeg har brukt noen sterke p-piller som gjorde meg helt koko. Disse medikamentene har virket, men kvisene kommer tilbake etter en stund. Nå har jeg hatt kjempefin hud en god periode, og nå har jeg kjempe utbrudd. Det værste er egentlig at det er smertefullt og sjenerende, samt jeg føler meg utrolig "møkkete" når utbruddene er som værst, og jeg vil tippe at jeg er mye mer renslig og forsiktig med huden min enn mange jeg kjenner. Jeg er en veldig feminin jente som elsker sminke og å se bra ut, men huden min sjenerer meg veldig.Det værste jeg vet er når venninner kommer å klager over at de har fått èn liten kvise. Da forteller jeg dem heller at de fortjener den kvisa! Tror ingen som ikke sliter med dette vet egentlig hvor forferdelig det er. Akkurat nå bruker jeg Basiron på huden i ansiktet. Siden jeg nå har eksamensperiode, og ikke har tenkt meg ut, så har jeg tatt på krem på alle kvisene. Denne kremen fås kjøpt på apoteket for 140 ca, uten resept. Den er veldig sterk på huden, det svir og gjør vondt, men kvisene blir faktisk fortere borte enn med alt annet jeg har prøvd. Kremen er bakteriedrepende og tørker ut huden, så er viktig å smøre seg med fuktighetskrem om morgenen, hvis du bruker basiron på kvelden, eller omvendt. Tviler på at legen vil råde deg til denne kremen, men den fungerer ihvertfall for meg Jeg er ihvertfall veldig takknemlig for at jeg ikke er plaget med akne andre steder på kroppen! - jente22 Anonymous poster hash: 883af...a4f TS her. Tusen takk for støtte. Har seffølgelig prøvd basiron, både vaskegel og den vanlige. Jeg også synes den hadde en viss effekt, så kanskje et tips man kan prøve før man går til legen og belaster kroppen din med antibiotika, p piller og ikke minst giften isotretinion? Anonymous poster hash: c54c5...557
Gjest maraii Skrevet 5. desember 2013 #7 Skrevet 5. desember 2013 De som slenger stygge kommentarer og bakstakker folk pga. kviser, kan stikke hode sitt opp der sola aldri skinner. Jeg syns du er tøff som skriver dette jeg!
Gjest Tigress Skrevet 5. desember 2013 #8 Skrevet 5. desember 2013 Det er da vel ingen som har noko i mot folk med kviser, vel? Kudos til TS for fint innlegg, men eg fattar ikkje heilt at det finst folk som har noko i mot dei med kviser... Jeeesus i så fall. Send dei til meg, så skal eg dælje litt vett inn i dei.
frøkna Skrevet 5. desember 2013 #9 Skrevet 5. desember 2013 Er det virkelig folk som slenger stygge kommentarer til folk med akne? Det er jo ikke noe noen kan noe for! Trodde det var allmenn kunnskap jeg.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #10 Skrevet 5. desember 2013 Fyfaen... For et år siden var det på det verste hos meg, så og si kviser overalt. Ble mobbet mye for det spesielt, men jeg er ikke en som tar meg så nær på sånt. Jeg tenker alltid at senere så må det bare bli bedre, og det ble det. Nå får jeg en eller to kviser i måneden, som forsvinner etter kanskje 1-2 dager. Har en del arr, men det begynner også å gå bort. Det ser uansett mye bedre ut, og siden jeg trente i mellomtiden en del så ser ikke kroppen så verst ut heller. Jeg trente ofte, spiste sunnt (søtsaker kunn på spesielle dager, altså kanskje en gang i måneden maks). Lev sunt, spis sunt, så blir det bedre. Det blir bedre for alle etterhvert, bare hold ut. (har til og med merket at de som mobbet meg begynner å få en del selv nå, synd at de blir stygge mens jeg tar alle damene ) Hilsen gutt på 18 år Anonymous poster hash: 811db...8f5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #11 Skrevet 5. desember 2013 Jeg har alvorlig atopisk eksem, som jeg ble født med og som aldri blir vekke. Jeg ser ut som et åpent sår hver eneste dag over hele kroppen, i barndommen var jeg årlig på sykehus og i voksen alder har jeg blitt innlagt på rikshospitalet pga det. Jeg må smøre meg med fuktighetskrem over hele 2 ganger daglig, og må gjemme kroppen/hendene mine så godt jeg kan bak tøy for folk stirrer og jeg klarer ikke bevege på meg pga sprekker. Så jeg skjønner deg godt TS, og ha en hud som er helt på jordet føles ikke bare helt forferdelig, men det er noe andre kan se er forferdelig også. Stor klem Anonymous poster hash: 56f37...42a
Samosa Skrevet 5. desember 2013 #12 Skrevet 5. desember 2013 Skjønner akkurat hvordan du har det! Har slitt med kviser siden jeg var 10-11 jeg også, og sliter enda med det nå; ni år etter. Har vært hos fire forskjellige fastleger, hudleger, prøvd alle forskjellige typer hudprodukter (alt fra Clinique-serier til Basiron), gått på antibiotika, kuttet ut melk i kostholdet, vasket ansiktet 2 ganger om dagen osv. Ingenting hjelper for min del... Jeg hater å ha folk på overnattingsbesøk og jeg hater å sove hos andre, rett og slett fordi jeg er livredd for at de skal se meg uten sminke. Irriterende å gå med tjukke lag med sminke når "alle" andre bare bruker mascara og solpudder. Du er tøff som skriver dette innlegget. Håper hudproblemene dine går over snart :-)
Gjest Yellowrose Skrevet 5. desember 2013 #13 Skrevet 5. desember 2013 Det er nesten litt trist å lese om dere som har blitt mobbet for noe så naturlig som kviser. Hva er det med folk? kviser og akne er helt normalt å få, spesielt i puberteten og noen har det også som voksne. Skjønner ikke hvordan noen kan ha det for seg at det er lov å sende stygge blikk bare fordi en har akne? Jeg har sett og kjenner flere som sliter med dette, og er da snill mot dem og smiler til de fordet. Det skulle bare mangle! Folk må begynne å oppføre seg, vi går tross alt snart inn i 2014.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #14 Skrevet 5. desember 2013 Huff:\ Har aldri vært plaget med kviser eller hudproblemer selv, men vokste opp med broren min som så ut som et vulkanutbrudd og ene bestekompisen hadde eksem(som viste seg å være psoriasis!), og begge var uendelig plaget og er det enda:\ Trodde ikke at folk trodde at akne hadde med renslighet å gjøre fremdeles... For non uvitne kjøtthuer. Anonymous poster hash: 76962...cf0
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #15 Skrevet 5. desember 2013 Det er da vel ingen som har noko i mot folk med kviser, vel? Kudos til TS for fint innlegg, men eg fattar ikkje heilt at det finst folk som har noko i mot dei med kviser... Jeeesus i så fall. Send dei til meg, så skal eg dælje litt vett inn i dei. Har sett mange kommentarer fra folk på KG hvor de kritiserer folk med kviser og akne, både at de tenker hvor ekle de er (uten å si det høyt selvsagt) og at de sikkert er uhygienisk. Anonymous poster hash: f0750...bdf 1
muffin26 Skrevet 5. desember 2013 #16 Skrevet 5. desember 2013 Hei ts forstår deg kjempe godt har slitet med kviser siden jeg var 17,har noen nå også,men ikke slike jeg hadde. Nå er de mindre og færre. Har sluttet med diane for ca 1 måned siden ber at kvisene ikke kommer tilbake. Jeg har prøvd alt mulig for å bli kvitt jævligheten. Folk glor ja og hvem vet hva de tenker? Jeg som hun over her skrev hater å overnatte hos folk hater å vise meg uten sminke.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #17 Skrevet 5. desember 2013 Av alle meningsløse ting å dømme noen for! Dessverre er det slik at tenåringstiden er vanskelig for mange. Noen sliter med kviser og blir plaget for det, andre sliter med usikkerhet som kommer til uttrykk som kvasse kommentarer, mobbing og utfrysing. Heldigvis blir livet bedre etterpå, for de fleste. Anonymous poster hash: 4f53c...2c2
Gjest Tigress Skrevet 6. desember 2013 #18 Skrevet 6. desember 2013 Har sett mange kommentarer fra folk på KG hvor de kritiserer folk med kviser og akne, både at de tenker hvor ekle de er (uten å si det høyt selvsagt) og at de sikkert er uhygienisk. Anonymous poster hash: f0750...bdf Så fælt. Altså, det går jo an å tenkje at det ikkje særleg vakkert med akne (eg tenkjer i alle fall at eg ikkje er særleg ven med kviser), men det er jo ganske langt derfrå til å ha noko i mot dei som har det. Kan hende er det berre meg.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #19 Skrevet 6. desember 2013 Så fælt. Altså, det går jo an å tenkje at det ikkje særleg vakkert med akne (eg tenkjer i alle fall at eg ikkje er særleg ven med kviser), men det er jo ganske langt derfrå til å ha noko i mot dei som har det. Kan hende er det berre meg. TS her. Jeg synes heller ikke det er noe pent med kviser. Men når jeg har krangla med folk (bare jenter) har jeg fått kommentarer som: fordi du har gjort det og det og det, også har du masse ekle kviser. En annen kommentar jeg har fått, er at jeg har blitt kalt mr kvise og sånn, slengt litt frekt i trynet på meg! Men alt i alt er de fleste utrolig snille og behandler meg ikke noe anderledes.Anonymous poster hash: c54c5...557
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #20 Skrevet 6. desember 2013 hei jeg har gått på den kuren du skal begynne på nå! når du er kommet i 2 måned så skal huden "tømmes"! så det er bare et godt tegn at det er blitt verre. Jeg er så fornøyd at jeg gikk på det. Fikk en del bivirkninger, men resultatet er fantastisk. Hadde kviser i fjeset, på ryggen og på brystet og nå har jeg ikke en eneste kvise. Huden min er så fin og jeg elsker den! Håper du får samme resultat Anonymous poster hash: 87fdb...343
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå