skth Skrevet 5. desember 2013 #1 Skrevet 5. desember 2013 I sommer (august) tok jeg hull i øret, helt øverst på øret. Det gikk alle de månedene frem til nå, uten verk eller noen ting, men pluselig den siste uka, eller de siste to ukene, har det gjort litt vondt, så jeg sjekket øret mitt på søndag kveld. (ikke hos lege eller noe, bare tok ut øredobben og så på det). Da var det verk, men jeg sjekket øret mitt igjen i går, og da var det en verkebyll der. På størrelse med en hodet til knappenål, kanskje litt mindre. Den er helt lys.. Problemet er at jeg ikke aner hva jeg skal gjøre med det, eller eventuelt ikke skal, så om noen har noe tips, så hadde det vært supert!
Magnifique Skrevet 5. desember 2013 #2 Skrevet 5. desember 2013 Hei. Jeg har også hatt verk etter at jeg fikk hull i ørene - det er virkelig ikke noe særlig. For det første er det nok lurt å holde området rent. Du kan skylle med saltvann, eller lunket/varm springvann, hver morgen og kveld. Verkebyllen er det lurt å la være i ro. helt til den sprekker/forsvinner av seg selv. - Lykke til
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #3 Skrevet 5. desember 2013 Stikk hull på den og se om du klarer å klemme ut noe, og rens. Dersom det ikke er puss i den, men mer "bruskete" kan det være at du har fått blomkåløre. Da kan du vente og se om den blir større. Om den ikke blir større og det slutter å gjøre vondt kan du bare leve med det, men flere opplever at det gjør vondt og at kulen blir større. Da må/kan du operere (som jeg måtte). Blomkåløre: Anonymous poster hash: 8d9a8...b1c
skth Skrevet 5. desember 2013 Forfatter #4 Skrevet 5. desember 2013 Tusen takk for svar! Jeg har jo bare hatt den bittelille byllen i noen dager, så tror nok jeg ser an litt til, før jeg eventuelt rører den
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #5 Skrevet 5. desember 2013 Dette er kjempevanlig på bruskpiercinger Dersom den er helt hudfarget og ikke full av puss og væske, er det ikke en infeksjon, mer en reaksjon på at det står et fremmedlegeme i øret. Det står en del gode tips om rensing av piercing her: Anonymous poster hash: b92a3...78c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå