AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #1 Skrevet 5. desember 2013 Synes du følgende kriterier for et forhold er akseptable når de kommer fra en som du faktisk elsker? Nekter deg å røyke/snuse og som truer med å slå opp dersom du gjør det. Nekter å gi oralsex, eller gjør det kun 1-2 ganger i året på planlagte dager men legger ikke skjul på hvor mye h*n hater det og krever eventuelt at et slags plastikkbind eller kondom brukes. Ikke hjelper til i hus/leilighet tilstrekkelig, en betraktelig del av husholdets arbeidsmengder blir altså overlatt til deg. Ikke har særlig god inntekt/er sykemeldt som medfører at du selv må legge ut mye mer av egen økonomi og eventuelt arbeide mer for å ha tilstrekkelig med penger for å betale for h*n, (mat, fornøyelser, strøm regning m.m). I tillegg til dette uttrykket misnøye dersom dere sitter igjen med lite penger en måned, på tross av at du gjør så godt du kan for at dere skal ha nok. Uttrykker null sex lyst på et generelt nivå (grunnet sykdom, enten psykisk eller fysisk), og kun har sex med deg fordi du vil men som ikke utelukker at dette kan forandre seg i framtiden. Uttrykker stor misnøye dersom du reiser utenlands med venniner/kompiser. Sannsynligheten for et forbud på dette området skal betraktes som relativt stor i denne sammenheng med tanke på alt det andre som "ikke er lov" allerede. Jeg stiller spørsmålet objektivt. Spekulasjoner på hvorfor det er slik er mer eller mindre irrelevant for meg, men dersom du vil drøfte dette selv så gjør det. Det jeg er ute etter i all hovedsak er en vurdering av presenterte "kriterier" for et forhold, og hvorvidt du kunne ha vært lykkelig med en slik person. Anonymous poster hash: 39424...dce
Erazor Skrevet 5. desember 2013 #2 Skrevet 5. desember 2013 Det aller største problemet med det du skriver er den «generelle misnøyen» som hele tiden blir nevnt. Man kan ha spesielle avtaler i et forhold som kan fungere greit, men ikke når det er en sterk negativitet knyttet til det. Da vil man mest sannsynlig slite. På generelt grunnlag vil jeg heller ikke synes at mye av dette er ok uten en god begrunnelse for at det skal være slik. 1
nawuraM Skrevet 5. desember 2013 #3 Skrevet 5. desember 2013 Nekter deg å røyke/snuse og som truer med å slå opp dersom du gjør det. Nei. Av to årsaker: 1) Er ikke interessert i noen ny mamma. 2) Er ikke interessert i noen som bruker "da gjør jeg det slutt" som et trumfkort for å få viljen sin. Det eneste man har å stille opp med mot sånne folk er å gjøre det slutt selv. Noe annet er å gi positiv respons på negativ oppførsel, og da har du allerede tapt. Nekter å gi oralsex, eller gjør det kun 1-2 ganger i året på planlagte dager men legger ikke skjul på hvor mye h*n hater det og krever eventuelt at et slags plastikkbind eller kondom brukes. Nei. Kunne uansett aldri ha elsket eller vært trofast mot en person som legger for store begrensninger på sex. Skal jeg være monogam og fornøyd med det jeg har, får hun også være fleksibel. Ikke hjelper til i hus/leilighet tilstrekkelig, en betraktelig del av husholdets arbeidsmengder blir altså overlatt til deg. Ikke har særlig god inntekt/er sykemeldt som medfører at du selv må legge ut mye mer av egen økonomi og eventuelt arbeide mer for å ha tilstrekkelig med penger for å betale for h*n, (mat, fornøyelser, strøm regning m.m). I tillegg til dette uttrykket misnøye dersom dere sitter igjen med lite penger en måned, på tross av at du gjør så godt du kan for at dere skal ha nok. Disse to kombinert er ikke aktuelt. Enten får hun jobbe og bidra på den måten, eller så får hun ta seg av hjemmet. Uttrykker null sex lyst på et generelt nivå (grunnet sykdom, enten psykisk eller fysisk), og kun har sex med deg fordi du vil men som ikke utelukker at dette kan forandre seg i framtiden. Se forrige punkt angående sex. Uttrykker stor misnøye dersom du reiser utenlands med venniner/kompiser. Sannsynligheten for et forbud på dette området skal betraktes som relativt stor i denne sammenheng med tanke på alt det andre som "ikke er lov" allerede. Se forrige punkt angående en ekstra mamma. Alt i alt en totalt uaktuell person du presenterer her. Singeltilværelsen er helt klart å foretrekke fremfor noe sånt. 4
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2013 #4 Skrevet 5. desember 2013 Høres ut som at det er noen der som er litt vel despo etter å ha en og derfor finner seg i litt for mye. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #5 Skrevet 5. desember 2013 Hahahaha, TS må da være nok en uheldig kar som har prøvd seg i et forhold med eksen min! Alt du bekriver her er hun i et nøtteskall Skammer meg nesten litt ved å kalle henne en eks, da det viser at jeg på et tidspunkt har hatt fullstendig mangel på selvrespekt og dømmekraft :/ Men man lærer heldigvis!! Anonymous poster hash: f0b01...f95
lillemilly Skrevet 5. desember 2013 #6 Skrevet 5. desember 2013 Nei, nei og atter nei! Hun må jo være en kontrollfreak.. Tro meg, det finnes ordentlige jenter som er villige til å ha kjæreste og ikke bikkje.. Beklager ordvalget, hehe.
zen Skrevet 5. desember 2013 #7 Skrevet 5. desember 2013 Jeg finner meg ikke i at en partner forbyr noe som helst, da jeg synes det vitner om manglende respekt for min autonomi og dømmekraft. Derimot har jeg tro på å samarbeide og bli enige. 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #8 Skrevet 5. desember 2013 Synes du følgende kriterier for et forhold er akseptable når de kommer fra en som du faktisk elsker? Nekter deg å røyke/snuse og som truer med å slå opp dersom du gjør det. Nekter å gi oralsex, eller gjør det kun 1-2 ganger i året på planlagte dager men legger ikke skjul på hvor mye h*n hater det og krever eventuelt at et slags plastikkbind eller kondom brukes. Ikke hjelper til i hus/leilighet tilstrekkelig, en betraktelig del av husholdets arbeidsmengder blir altså overlatt til deg. Ikke har særlig god inntekt/er sykemeldt som medfører at du selv må legge ut mye mer av egen økonomi og eventuelt arbeide mer for å ha tilstrekkelig med penger for å betale for h*n, (mat, fornøyelser, strøm regning m.m). I tillegg til dette uttrykket misnøye dersom dere sitter igjen med lite penger en måned, på tross av at du gjør så godt du kan for at dere skal ha nok. Uttrykker null sex lyst på et generelt nivå (grunnet sykdom, enten psykisk eller fysisk), og kun har sex med deg fordi du vil men som ikke utelukker at dette kan forandre seg i framtiden. Uttrykker stor misnøye dersom du reiser utenlands med venniner/kompiser. Sannsynligheten for et forbud på dette området skal betraktes som relativt stor i denne sammenheng med tanke på alt det andre som "ikke er lov" allerede. Jeg stiller spørsmålet objektivt. Spekulasjoner på hvorfor det er slik er mer eller mindre irrelevant for meg, men dersom du vil drøfte dette selv så gjør det. Det jeg er ute etter i all hovedsak er en vurdering av presenterte "kriterier" for et forhold, og hvorvidt du kunne ha vært lykkelig med en slik person. Anonymous poster hash: 39424...dce Tror du ikke vi skjønner at du er et hankjønn som klager over dama di? Gjør det slutt med henne da vel. Anonymous poster hash: 69fb8...e0c 3
xalo Skrevet 5. desember 2013 #9 Skrevet 5. desember 2013 (endret) Jeg tviler sterkt på at jeg noensinne ville vært sammen med noen som på noen måte ville gi meg forbud og uttrykke misnøye ved at jeg lever mitt liv, som samtidig ikke ville ha sex, for så å klage over at jeg ikke tjener nok penger. Er det noen i det hele tatt som kunne ønske seg et slikt forhold??? Hva i alle dager slags heks er det du har funnet deg ?? Endret 5. desember 2013 av xalo 2
Gjest Daenerys Skrevet 5. desember 2013 #10 Skrevet 5. desember 2013 Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker. Daenerys, mod.
Gjest Lille-pus Skrevet 5. desember 2013 #11 Skrevet 5. desember 2013 Nei. En atmosfære preget av det du definerer som 'genrell misnøye' gjør dette til en absolutt no-go. Alle de ytterligere enkeltfaktorene tyder rett ut på felkobling mellom mennesker (feil partner for hverandre), men den generelle misnøyen er den 'dödare' for ethvert forsøk på å bygge en solid grunnmur mellom to mennesker.
pipegakk Skrevet 5. desember 2013 #12 Skrevet 5. desember 2013 Nei, aldri. Jeg ville vært ulykkelig. Min eks klaget hele tiden over ting jeg burde endre ved meg selv, og hadde seriøst en mental liste. Røyking/snusing var et av punktene. Reising med det motsatte kjønn, var et annet. Det forholdet røk ganske for, for å si det slik. Hvis man skal være såpass negativ og legge så store grenser for den andre, så er det noe som ikke stemmer.
Gorgonzola Skrevet 5. desember 2013 #13 Skrevet 5. desember 2013 Synes du følgende kriterier for et forhold er akseptable når de kommer fra en som du faktisk elsker? Nekter deg å røyke/snuse og som truer med å slå opp dersom du gjør det. Nekter å gi oralsex, eller gjør det kun 1-2 ganger i året på planlagte dager men legger ikke skjul på hvor mye h*n hater det og krever eventuelt at et slags plastikkbind eller kondom brukes. Ikke hjelper til i hus/leilighet tilstrekkelig, en betraktelig del av husholdets arbeidsmengder blir altså overlatt til deg. Min ex......... Svaret er nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå